Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19514
|
Sendt: 05-December-2011 kl. 12:35 |
Rasmusdc skrev:
Ja HVIS man køber fra de billigste fabrikanter så er kvaliteten ikke noget at råbe hurra for, men troede seriøst DALI var en kvalitets fabrik |
Prøv lige at kig godt på mit første indlæg i denne tråd og svar på det...... Klaus
|
|
|
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6661
|
Sendt: 05-December-2011 kl. 12:39 |
For nogle år siden fik vi nye vinduer, hvor jeg bor, og jeg syntes der var nogle fejl på et af vinduerne. Men så fik jeg reglerne fra Glasindustrien, og dér står:
Bedømmelseskriterier
Ruder, skal bedømmes, i en af stand af
mindst 3 m indefra og skal ske ved diffust
lys (f.eks. overskyet himmel) uden
direkte sollys eller kunstigt lys.
Uregelmæssigheder, der ikke kan ses i
en afstand af 3 m betragtes ikke som
fejl.
Ved kontrol af refleksion skal af standen
udefra være mindst 5 m.
- så med de regler kan man jo ikke se andet end store fejl. Det jeg vil sige, er at ved nogle ting er det ikke meningen at man skal have næsen helt ind i dem for at se fejl, men ved højttalere som man går lige forbi, skal man da ikke se fejl.
B&O og Apple har så heldigvis andre kriterier, og det havde jeg da også regnet med at Dali havde, når man læser Dalis reklamer.
|
Venlig hilsen KB
|
|
Bschmidt
Guld medlem
Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
|
Sendt: 05-December-2011 kl. 12:51 |
Meningen med mit indlæg, eller tanken bag, er at vi alle er forskellige. Den ene yderpol er ligeglade med at det lyder som et damplokomotiv, det skal bare se pissegodt ud. Den anden kan have et "væltet lokum" stående men det lyder himmelsk. Så er der alle os andre der befinder os et sted mellem de punkter. Det man skal gøre op med sig selv er HVOR! Når man har fundet det ståsted kan man handle så man er glad hver gang. Det lyder på mig som om du, Rasmus, ikke helt ved hvad du vil have og derfor skrev jeg som jeg gjorde :-)
Men som Klaus skriver, er det en god ide at høre producenten hvad de vil gøre ved dine oplevelser, det kan være du bliver overrasket.
BS
|
|
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19514
|
Sendt: 05-December-2011 kl. 13:15 |
Brixen skrev:
B&O og Apple har så heldigvis andre kriterier, og det havde jeg da også regnet med at Dali havde, når man læser Dalis reklamer. |
Mon ikke snart det er på tide at der er en der vitterligt spørger Dali om det var en enlig svale, eller om det er forventelig standard? Det er selvfølgelig lettere bare at svine dem til..... Klaus
|
|
|
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6661
|
Sendt: 05-December-2011 kl. 13:26 |
KlausDM skrev:
Brixen skrev:
B&O og Apple har så heldigvis andre kriterier, og det havde jeg da også regnet med at Dali havde, når man læser Dalis reklamer. |
Mon ikke snart det er på tide at der er en der vitterligt spørger Dali om det var en enlig svale, eller om det er forventelig standard?
Det er selvfølgelig lettere bare at svine dem til.....
Klaus
|
Du har ret, det mangler vi.
|
Venlig hilsen KB
|
|
Rasmusdc
Guld medlem
Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
|
Sendt: 05-December-2011 kl. 15:48 |
Brixen skrev:
KlausDM skrev:
Brixen skrev:
B&O og Apple har så heldigvis andre kriterier, og det havde jeg da også regnet med at Dali havde, når man læser Dalis reklamer. |
Mon ikke snart det er på tide at der er en der vitterligt spørger Dali om det var en enlig svale, eller om det er forventelig standard?
Det er selvfølgelig lettere bare at svine dem til.....
Klaus
|
Du har ret, det mangler vi.
| Tror jeg flere gange i tråden har skrevet at jeg synes det er et fantastisk produkt, og derefter har skrevet at det er mig den er gal med. Nivauet som B&O kører vil aldrig være rentabelt for en alm virksomhed (er heller ikke rigtigt rentabel for b&o) Også derfor jeg hellere vil tage mig selv ud af ræset, da jeg acceptere at sådan er standarten. I min verden vil jeg bare ikke betale mange penge for noget som ikke giver mig glæde (ja pga ubetydelige fejl.) Så igen skal ikke ses som en sviner til DALI. Dog tror jeg DALI ser sig som lydsmede, hvor B&O har et andet fokus (som de i mine øjne har gang i at udviske) Og kan sagtens være sæt nummer 2 ser bedre ud, gider bare ikke bruge tiden på det mere. Som jeg også sagde det er noget lort at have det sådan, da man aldrig rigtigt nyder noget.
|
|
|
JesA
Guld medlem
Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
|
Sendt: 05-December-2011 kl. 16:32 |
Jeg forstår (anerkender!) simpelthen ikke al "klynkeriet", da du jo ikke ved om det reelt er en "mandagsmodel" du har fået, eller om det er den kvalitsstandard DALI reelt har ?
Og dit udsagn om at du ikke gider bruge mere tid på disse højtalere, står i skærende kontrast til at du allerede nu "har gidet" at oprette en tråd omkring dette hvor du - indtil nu - allerede har skrevet 11 indlæg....
MVH
|
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19514
|
Sendt: 05-December-2011 kl. 16:36 |
Rasmusdc skrev:
Også derfor jeg hellere vil tage mig selv ud af ræset, da jeg acceptere at sådan er standarten.
|
Hvor ved du fra at det er standarden? Klaus
|
|
|
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
|
Sendt: 05-December-2011 kl. 19:32 |
Rasmusdc: Det lyder som om tingene ejer dig og ikke omvendt.
|
|
Tweaky
Guld medlem
Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
|
Sendt: 05-December-2011 kl. 19:48 |
Returner højttalerne og brug de tyve kilo på en psykolog istedet. Det er mit bedste bud.
Du har for mig og se, større problemer end de lakfejl.
|
|
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
|
Sendt: 06-December-2011 kl. 08:40 |
Rasmusdc skrev:
har nu smidt 20k for et sæt design højtalere. For det første skulle der en del rengøring til.. 1. siderne var fyldt med rester fra enten labels eller klister (gætter mig til Q mærker fra en produktion) så måtte bruge godt 20 minutter på at polere begge højtalere for at få det hele af. det er næsten af 2. højtaleren har chrome lister, og ved siden af det noget støbt gummi, der var 2-3 plamager af gummi på disse chromelister, som skulle fjernes med en negl, heldigvis uden jeg skadede listen. 3. lakeringen af Aluet er på flader rigtig pæn men der er et par løbere på endefladerne. 4. de chromelister der er, har et hak ned i toppen, kan dog kun ses i lys fra rigtig vinkel. 5. de har også et par steder hvor de er uheldigt bukket, så de ikke sidder pænt på. 6. hak ind i gummi overfladen i fronten hvor enhederne sidder, som om man lige har trykket en negle ind. var så heldig med kassen da jeg pakker ud til den ene højtaler da hele kassen gav op i limningen, i det jeg pakkede den ud som vejledning (man skal åbne så vende det hele, derefter løfte kassen af) Det er alt sammen småting, det er ting ingen andre ser. men ting som irritere mig. men det er vel ikke noget man reelt kan tillade sig at være negativ over. sådan er det vel bare med nye produkter?
|
Jeg forventer også perfektionisme! Alt ovenstående er et rigtig godt eksempel på, at vestlige forbrugere ikke vil betale for varerne, og næsten alt efterhånden produceres i Kinaland.... Havde du f.eks. valgt en Dynaudiohøjttaler (eller lign.), ville du have oplevet samme finish, som hos Bang & Olufsen.. M.v.h.
|
|
betho
Super bruger
Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
|
Sendt: 06-December-2011 kl. 09:07 |
Rasmus: På mig virker du frygtelig konfliktsky. Hvorfor bruger du 10 min. i telefonen på at undskylde dig selv. Hvorfor bruger du så meget tid, i den her tråd, på at undskylde dig selv? Hvad er egentlig årsagen til, at du giver op. Kaster håndklædet i ringen, uden at undersøge om problemet er generelt, eller om det er "mandagsmodeller" du har? Det virker således temmelig ligegyldigt at bede om en vurdering her inde, hvis du alligevel har bestluttet dig for ikke at gide at gøre andet end returnere varerne? Løsningen er: Gå ned og få et nyt sæt. Åben dem i butikken. Er problemet der stadig, SÅ kan du returnere varen. OG efterfølgende tage kontakt til producenten, og spørge om det er standarden... For på nuværende tidspunkt, så ved du faktisk ikke andet, end at du er har det "ih så åh" så skidt med at have en holdning til, hvordan ting skal se ud. Og fortæller man ikke de rette folk, at der en fejl, så lærer de heller ikke at rette op på den.
|
|