|
Nye restriktioner ved log-in |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |
isteen
Guld medlem Oprettet: 16-September-2005 Sted: Randers,Denmark Status: Offline Point: 713 |
Sendt: 22-Marts-2006 kl. 13:46 |
Hensigterne er sikkert gode, og systemet virker muligvis i Windows, men på min Mac betyder det intet, at systemet automatisk kan logge brugeren ind, jeg er nødt til at logge mig på hver gang...med det fjollede image som ekstra indtastning. Redigeret af isteen - 22-Marts-2006 kl. 13:49 |
|
Steen
|
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 22-Marts-2006 kl. 13:58 |
Når man logger ind kommer der en ekstra kode. Man skal læse teksten på et billede, skrive det ind i et felt og trykke Enter. Systemet hedder CAPTCHA /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 22-Marts-2006 kl. 14:03 |
Æv. Prøv evt. om du kan slå auto-login fra, og lade den bruge cookies istedet. Så behøver du trods alt kun logge ind de gange du skifter computer. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
|
sommelle
Guld medlem Oprettet: 27-Januar-2005 Sted: Hjemme :) Status: Offline Point: 1365 |
Sendt: 22-Marts-2006 kl. 14:04 |
Hej Lars. Er det IP-addressen der afgør om det er samme computer? Jeg bruger to maskiner her hjemme, en bærbar og en stationær, og jeg skal logge på hver dag på begge maskiner. m.v.h. |
|
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7883 |
Sendt: 22-Marts-2006 kl. 14:50 |
Jeg synes nu ikke det er noget større problem, det tager 2 sekunder, jeg har aldrig brugt auto login.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
Carser
-- Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
Sendt: 22-Marts-2006 kl. 15:06 |
Enig Thorvald - hellere lige bruge de 2 sekunder ekstra og så have et forum, der ikke så let risikerer at blive hacket eller at få trafik, der ikke er rigtige brugere bag.
Jeg synes, det er fornuftigt med stramningen og jeg ser mere på den som en løsning end som et irriterende problem. |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. |
|
Lars
Sendt: 25-Marts-2006 kl. 13:50 |
Hej Alle En ting som kan være til stor hjælp at vide, er at der ikke er forskel på store og små bogstaver ved indtastningen. Står der: WheeL Kan man bare skrive wheel eller WHEEL, hvad der nu er nemmest. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
|
kallek
Guld medlem Oprettet: 10-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1287 |
Sendt: 25-Marts-2006 kl. 14:22 |
hvilket problem er der ved at være log-på ? har næsten aldrig været log-af? Kallek spørger fordi jeg dum |
|
Lars
Sendt: 25-Marts-2006 kl. 15:52 |
Sikkerheden er lidt højere i den seneste revision af forum-softwaren. Nu skal man udover navn + kodeord, og skrive af efter en tekst på et billede. Det sidste er noget der dæmmer op overfor hackere, da de ikke bare kan sætte en computer til at prøve at gætte kodeordet. For computeren har svært ved at læse det ekstra billede der kommer. Det kunne være et billede som dette: Vi kan straks se der står NSF, men for en computer er det straks mere vanskeligt. Og da næste billede har en helt anden font+farve, og det næste en tredie font+farve dæmmer det godt op overfor den type hacker-angreb hvor computerne bare prøver og prøver til der er gevinst. Men ligesom hackere ikke automatisk kan logge på, så kan de browsere der har en automatisk login funktion heller ikke logge på. Men bruger man cookies som du, så behøver man kun logge ind hvergang man tilgår forummet fra en ny PC. Dvs. bruger man en PC på arbejdet, og en PC derhjemme, så skal man logge på et par gange om dagen med den nye metode. Når man skriver af efter billedet er det dog ligemeget om man bruger store eller små bogstaver, og det gør det trods alt ikke så svært at indtaste. I eksemplet overfor kan man taste både nsf og NSF /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
|
kallek
Guld medlem Oprettet: 10-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1287 |
Sendt: 25-Marts-2006 kl. 18:16 |
tak så er jeg mere rolig,glemmer at loge ud,når jeg har været på, var mere bange for at det lavede rod. kallek |
|
johnlindgreen
Super bruger Oprettet: 31-Oktober-2004 Status: Offline Point: 459 |
Sendt: 26-Marts-2006 kl. 20:34 |
Hvis jeg bruger Firefox og bliver logget ind automatisk med min cookie og derefter trykker på "Aktive emner", så får jeg dem der er lavet siden jeg lige blev logget ind automatisk (hvilket er ingen), i stedet for dem siden jeg sidst var logget ind. Jeg har ikke prøvet med IE endnu, men vil prøve i morgen. Er der andre der oplever lignende med det nye forum?
/John. |
|
johnlindgreen
Super bruger Oprettet: 31-Oktober-2004 Status: Offline Point: 459 |
Sendt: 27-Marts-2006 kl. 23:26 |
Yeps, virker med IE. Nogen andre der oplever problemer med Firefox?
|
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |