Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
laursen
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
|
Sendt: 27-Marts-2006 kl. 23:40 |
johnlindgreen skrev:
Yeps, virker med IE. Nogen andre der oplever problemer med Firefox? |
Hmmm.... nej, ikke hvis jeg forstår dig ret. Altså, jeg får med Firefox 1.5.0.1 (dansk udgave) fint vist aktive emner i forhold til sidste gang jeg manuelt loggede på, selv når der logges på 'Automatisk' (med Cookie).
Det må dog i alle tilfælde være cookie der bliver brugt til automatisk login, da funktionen med opbevaring af password i browseren ikke kan fuldføre login længere (altså, cookie-bevarelse af login virker fint med aktive emner i firefox herfra - og viser de aktive emner siden sidste manuelle login).
/Lars
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
johnlindgreen
Super bruger
Oprettet: 31-Oktober-2004
Point: 459
|
Sendt: 28-Marts-2006 kl. 20:42 |
Jeg bruger Firefox 1.5.0.1 UK. Har lige prøvet igen. Går ind på recordere.dk, trykker på Forum og er automatisk logget ind i dag kl. 20:33, trykker på Aktive emner og får en liste, hvor der i drop down står 28-Marts-2006 kl. 20:33, i stedet for engang sent i går aftes da jeg var inde sidst. Jeg havde ingen problemer med dette på det gamle forum. Problemet er først opstået efter skiftet til den nye server og forum software. /John.
|
|
laursen
Redaktionen
recordere.dk teamet
|
Sendt: 29-Marts-2006 kl. 09:10 |
Hej John,
johnlindgreen skrev:
Jeg bruger Firefox 1.5.0.1 UK. Har lige prøvet igen. Går ind på recordere.dk, trykker på Forum og er automatisk logget ind i dag kl. 20:33, trykker på Aktive emner og får en liste, hvor der i drop down står 28-Marts-2006 kl. 20:33, i stedet for engang sent i går aftes da jeg var inde sidst.
|
Jeg er ikke helt sikker på hvad vi gør som er forskelligt.... og dog Jeg loggede på i går aftes (28/3) kl. 18.48 og satte senere (som oftest) PC'en i hibernate - uden at lukke Firefox. Når jeg idag starter op og fortsætter i Firefox bliver jeg fint logget på igen og når jeg jeg trykker 'Aktive emner' vises fint d. 28/3 kl. 18.48 i listen. Måske forskellen ligger i om Firefox lukkes ned og startes op igen? Det vil jeg lige teste... /Lars
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
laursen
Redaktionen
recordere.dk teamet
|
Sendt: 29-Marts-2006 kl. 09:14 |
laursen skrev:
Måske forskellen ligger i om Firefox lukkes ned og startes op igen? Det vil jeg lige teste... |
....Har lige testet, og ja - det er her forskellen ligger. Lige så snart Firefox har været lukket ned og startet op igen, vises de aktive emner fra det tidspunkt hvor Firefox startede op (eller rettere loggede på automatisk). Spørgsmålet er om det er noget i Firefox eller forum-softwaren der gør udslaget og forskellen til IE? (Lars?!) /Lars
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
johnlindgreen
Super bruger
Oprettet: 31-Oktober-2004
Point: 459
|
Sendt: 29-Marts-2006 kl. 23:33 |
laursen skrev:
Spørgsmålet er om det er noget i Firefox eller forum-softwaren der gør udslaget og forskellen til IE? (Lars?!) |
Ja, det må være noget med forum softwaren i kombination med Firefox, da det jo virkede tidligere med Firefox og da det stadig virker med IE. Den effekt der viser sig kunne f.eks. forklares ved, at der med Firefox foretages login to gange, da sidste gang jo så var for et øjeblik siden. /John
|
|
plankeby
Super bruger
Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Norway
Point: 385
|
Sendt: 18-Maj-2006 kl. 16:06 |
Nå ønsker ikke jeg å komme med sure innlegg, men er denne sikkerhet nødvendig på recordere.dk?
Jeg er på andre forum (audio/video,PC) som er langt større og internasjonale, hvor det ikke brukes denne type "bilder" for å komme inn.
Selv må jeg taste inn tegn i bildet ofte da jeg bruker to PCer, som av sikkerhetsgrunner (og personvern) regelmessig fjerner alle "cookies".
Det er da vel nok med denne sikkerhet første gang man registrerer seg (noe andre forum benytter)?
Dette er ikke noe stort problem, jeg undrer meg litt over hvor nødvendig det er.
Redigeret af plankeby - 18-Maj-2006 kl. 16:13
|
|
cwitt
Super bruger
Oprettet: 20-Juni-2004
Point: 493
|
Sendt: 23-Juli-2006 kl. 23:32 |
Lars,
Lunne I ikke lægge en kort beskrivelse op, hvor det forklares hvorledes man får IE ti lat accepteres cookies fra recorder.dk?
Jeg har selv været dødirriteret over det nye login med ekstra kodeord.
Lars skrev:
isteen skrev:
Hensigterne er sikkert gode, og systemet virker muligvis i Windows, men på min Mac betyder det intet, at systemet automatisk kan logge brugeren ind, jeg er nødt til at logge mig på hver gang...med det fjollede image som ekstra indtastning. |
Æv.
Prøv evt. om du kan slå auto-login fra, og lade den bruge cookies istedet. Så behøver du trods alt kun logge ind de gange du skifter computer.
/Lars |
|
Carsten Witt
LG OLED65B7 TV NAD T758 Surround Receiver Samsung BD-C6900 Blue Ray Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder YouSee HD-box Samsung3126
|
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
|
Sendt: 29-Juli-2006 kl. 20:25 |
cwitt skrev:
Jeg har selv været dødirriteret over det nye login med ekstra kodeord. |
Det ekstra kodeord er væk fra dd.
Så login i forummet kan ske direkte igen (og automatisk i de browsere som understøtter den slags)
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
|
bibihest
Guld medlem
Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
|
Sendt: 29-Juli-2006 kl. 20:53 |
Fair nok man skal lave en kode når man logger ind..
MEN, det er lidt skod at man ikke kan have auto login på 2 computere. Hvis jeg logger ind på fx. min bærbar med sikkerhedsbillede og alt, så skal jeg logge ind på min stationære igen når jeg skal bruge den..
Det burde nok være muligt at have autologin på begge
|
|
Pind
Pause fra forummet
Oprettet: 25-Juli-2006
Point: 44
|
Sendt: 29-Juli-2006 kl. 21:40 |
Prøv at tage cookien fra den PC der er logget ind og kopier den over på den bærbare. Jeg tror ikke der er andre filer der behøver at blive flyttet.
Findes drev C:\Documents and Settings\[Bruger]\Cookies
|
|
Guests
Gæst
|
Sendt: 29-Juli-2006 kl. 23:58 |
de sikkerheds billeder kan de ikke blive tydeligere tit så kan man ikke se hvad bogstaverne forestiller .
|
|
Carser
--
Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
|
Sendt: 30-Juli-2006 kl. 00:50 |
jetdirect skrev:
de sikkerheds billeder kan de ikke blive tydeligere tit så kan man ikke se hvad bogstaverne forestiller . |
Jeg havde også lidt svært ved at tyde enkelte af dem. Men de er væk nu!
Se evt. Lars' besked nederst side 2 og/eller prøv at logge ud og ind igen.
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
|