recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Access Point ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Access Point ??

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt Access Point ??
    Sendt: 03-Juni-2012 kl. 19:02
Hey,
 
Skal have et nyt access point med god rækkevide og stabilt. Har kigget lidt CISCO og CISCO SMALL BUSINESS.
 
Hvad vil i vælge ?
 
Forslag modtages meget gerne.
 
Mvh. Torben
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2012 kl. 19:20
Der kan jeg kun sige at med min første cisco uddannelse jeg lige har taget. Så tager man Cisco, og hvis man ikke så mange penge tager man linksys som også er cisco men lidt billigere.

Redigeret af T-Duck - 03-Juni-2012 kl. 19:21
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2012 kl. 20:21
Hej igen,

Mange tak for svaret. Har kigget på CISCO WAP321 ACCESS POINT POE, som er et ny produkt.

Og så har jeg kigget på CISCO AIRONET 1141.

Får man et bedre og mere stabilt produkt ved ren cisco ?

Mvh. Torben
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2012 kl. 20:24
ikke i forhold til linksys. men Cisco er det ypperste inde for netværk.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2012 kl. 22:23
Ja og en BMW er den bedste bil hvis man spørger en BMW forhandler ;-)

Købte for et par år siden topmoddel af trådløs router fra linksys med dualband og de lovede meget bedre dækning og bla bla bla. Sandheden var dog bare at den reelt ikke gav ret meget bedre dækning end min ældgamle 11Mbit trådløse router fra linksys. Så linksys er ikke længere det mærke jeg ser først efter.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2012 kl. 22:28
med alle ap skal man tænke at når de fx kan række 100 m skal lan trække det halve fra uanset mærke. forskellen mellem Cisco og de
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2012 kl. 22:30
andre mærke er stabilitet og hvis man skal røde med cli så er Cisco det mest letteste der findes. der er en grund til de er verdens største mærke inde for netværk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2012 kl. 22:40
Skulle jeg administrere et erhvervsnetværk, ville jeg ganske sikkert kigge efter Cisco, men til små hjemmeneværk er Cisco ikke bedre end alt muligt andet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér teleplus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 00:19
WAP321 fra Cisco klarer sig meget fint hos Small Net Builder. Prisen er dog relativ høj for en "kun" en access point. Du kan evt. overveje en Linksys E4200, installere dd-wrt og konfigurere den son AP.
Vær opmærksom på at, WAP321 understøtter POE men det skal din router også.

OT: T-Duck - bare fordi man har bestået CCNA betyder ikke at man kun må købe Cisco`s produkter Wink
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 06:08
nej man men kommer til at holde af dem
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 06:44
Skal det kunne andet end AP og hvilke standarder skal det understøtte?

Jeg stod selv i samme situation som dig for 1/2 år siden og købte en brugt dlink 655 til kr.200,- som jeg ikke har rodet med siden opsætningen.

Kig efter Linksys - dlink eller Netgear til hjemmenetværk, de fungerer. Og ja jeg har prøvet dem alle.

BS
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 19:56
Heysa,
 
Mange tak for svarene. Det jeg søger er et AP som understøtter POE. Det skal have både 2,4 GHz og 5 GHz net. Det kunne være dejligt hvis man på det samme AP kunne have begge net åben samtidig.
 
Har derfor kigget på en CISCO aironet 1142 - men det koster 4000. Det har så 3 antenner indbygget. Oge man kan have begger frekvenser åben samtidig.
 
Jeg kunne også købe 2 WAP321 og så lade det ene være 2,4 GHz og det andet 5 GHz. Syntes det er et svært valg.
 
AP skal sidde i et køkkenalrum.
 
Hvad siger i ? Skal jeg evt. vælge et andet AP ?
 
Mvh. Torben
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu