|
Nyt Access Point ?? |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
2ben
Guld medlem Oprettet: 06-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1498 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Juni-2012 kl. 19:02 |
Hey,
Skal have et nyt access point med god rækkevide og stabilt. Har kigget lidt CISCO og CISCO SMALL BUSINESS.
Hvad vil i vælge ?
Forslag modtages meget gerne.
Mvh. Torben
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4049 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der kan jeg kun sige at med min første cisco uddannelse jeg lige har taget. Så tager man Cisco, og hvis man ikke så mange penge tager man linksys som også er cisco men lidt billigere.
Redigeret af T-Duck - 03-Juni-2012 kl. 19:21 |
|
2ben
Guld medlem Oprettet: 06-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1498 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej igen,
Mange tak for svaret. Har kigget på CISCO WAP321 ACCESS POINT POE, som er et ny produkt. Og så har jeg kigget på CISCO AIRONET 1141. Får man et bedre og mere stabilt produkt ved ren cisco ? Mvh. Torben |
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4049 |
Funktioner
Tak(0)
|
ikke i forhold til linksys. men Cisco er det ypperste inde for netværk.
|
|
db89
Guld medlem Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja og en BMW er den bedste bil hvis man spørger en BMW forhandler ;-)
Købte for et par år siden topmoddel af trådløs router fra linksys med dualband og de lovede meget bedre dækning og bla bla bla. Sandheden var dog bare at den reelt ikke gav ret meget bedre dækning end min ældgamle 11Mbit trådløse router fra linksys. Så linksys er ikke længere det mærke jeg ser først efter. |
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
med alle ap skal man tænke at når de fx kan række 100 m skal lan trække det halve fra uanset mærke. forskellen mellem Cisco og de
|
|
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
andre mærke er stabilitet og hvis man skal røde med cli så er Cisco det mest letteste der findes. der er en grund til de er verdens største mærke inde for netværk
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19549 |
Funktioner
Tak(0)
|
Skulle jeg administrere et erhvervsnetværk, ville jeg ganske sikkert kigge efter Cisco, men til små hjemmeneværk er Cisco ikke bedre end alt muligt andet.
Klaus |
|
teleplus
Super bruger Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
Funktioner
Tak(0)
|
WAP321 fra Cisco klarer sig meget fint hos Small Net Builder. Prisen er dog relativ høj for en "kun" en access point. Du kan evt. overveje en Linksys E4200, installere dd-wrt og konfigurere den son AP.
Vær opmærksom på at, WAP321 understøtter POE men det skal din router også. OT: T-Duck - bare fordi man har bestået CCNA betyder ikke at man kun må købe Cisco`s produkter |
|
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
nej man men kommer til at holde af dem
|
|
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
Skal det kunne andet end AP og hvilke standarder skal det understøtte?
Jeg stod selv i samme situation som dig for 1/2 år siden og købte en brugt dlink 655 til kr.200,- som jeg ikke har rodet med siden opsætningen. Kig efter Linksys - dlink eller Netgear til hjemmenetværk, de fungerer. Og ja jeg har prøvet dem alle. BS |
|
2ben
Funktioner
Tak(0)
|
Heysa,
Mange tak for svarene. Det jeg søger er et AP som understøtter POE. Det skal have både 2,4 GHz og 5 GHz net. Det kunne være dejligt hvis man på det samme AP kunne have begge net åben samtidig.
Har derfor kigget på en CISCO aironet 1142 - men det koster 4000. Det har så 3 antenner indbygget. Oge man kan have begger frekvenser åben samtidig.
Jeg kunne også købe 2 WAP321 og så lade det ene være 2,4 GHz og det andet 5 GHz. Syntes det er et svært valg.
AP skal sidde i et køkkenalrum.
Hvad siger i ? Skal jeg evt. vælge et andet AP ?
Mvh. Torben
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |