recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Aldi tilbud
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt Aldi tilbud

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
supermand3236 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2005 kl. 08:03

Jeg må indrømme at jeg heller ikke kun få det til at virke først, med min 120 gb disk. Lavede derfor nogle test med en 8 gb.

Hvis maskinen skal læse fra disken er der 2 muligheder tror jeg :

1.- alle filer ligger i roden dvs. ingen brug af mapper

2.- ved mapper skal de ligge i undermapper i 2 lag  dvs.

1.Nymappe –

2.Mappe med kunstner navn/film navn  

3.filer

 

Dette virker hos mig.

Jeg kan læse ud af  vejledningen som er med til maskinen at der kun kan være 300 filer eller mapper, har ikke nået at undersøge dette endnu !

 

Håber dette virker !

 

PS. min diske er fat32

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2005 kl. 08:33

Et par ting ved betjeningen af afspilleren der har irriteret mig:

1. Jeg har ikke kunnet få go-to funktionen med indtastning af tid til at virke.

2. Hvordan aktiverer man enkeltbilledfremføring?

3. Der mangler udstandsninger i DVD skuffen så DVDen er vanskelig at tage ud.

Desuden kan mit eksemplar ikke afspille Nero Digital og afspilleren udsender en højfrekvent hyletone når den når til den sidste 1/4 af DVD-skiven. HAR ANDRE HAFT DETTE PROBLEM?

Bortset fra det god billedkvalitet og afspilning af mange video- og lydformater.

Flemming

Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2005 kl. 09:21

Har et par problemer med SCART skifteren.

Plads til alle SCART stik, findes det stik der går rakt ud ikke til siden?

Hvis jeg optager fra video til 910 og tænder min PC skifter den automatisk

til PC'n og jeg får optaget fra PC. Kan skiftes tilbage manuelt.

Leif

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2005 kl. 09:41

Ja, der findes lige Scartstik. De sidder som regel på et fladt kabel(lakridsbånd), og kan købes bl.a. hos Harald Nyborg.

Flemming

Til top
Henrik_B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2005 kl. 12:07

Jeg læste på deres hjemmeside, at det skal være fat32. Jeg tog min lille ekterne harddisk på 10gb og formaterede til fta32 og lagde kun 1 avi fil i roden, men den fandt den ikke. Der kom usb menuen op, men den lukkede igen efter 1 minut og så stod der på skærmen, at der ikke er noget medie i.

/Henrik
Til top
håkon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2005 kl. 12:09

De kan også købes hos T. Hansen.dk ( ClickTronic m. guldstik) til ca. halv pris kr. 149, for 1,5 m. De er kåret som nogle af de bedste i test.

     / Arne

Til top
Tank Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-November-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2005 kl. 23:53
Jeg har ikke haft problemer med min harddisk. Det er en 2½" harddisk, som er lagt i en lille ekstern HD boks med USB udgang fra Ziteck. Boksen trækker strømmen fra USB porten på DVD afspilleren. Alt fungerer fint, uanset om det er MP3, WMA eller JGEG. Det eneste problem er, at JPEG filerne tager tager en evighed om at komme på skærmen. Endvidere kan du ikke vise både MP3 og JPEG samtidig. Farver og lyd er rimelig
Til top
THX2K Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2005 kl. 10:42
Jeg fik endelig USB HDD delen til at virke. En 2,5" 12gb IBM travelstar HDD og en harddisk boks fra Zitech.
http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=46433

Resultatet er dog ikke imponerende. Ved MPEG2 gjorde den et forsøg men både lyd og billede hakkede voldsomt. At se backup af DVD film o.lign. herfra er dermed udelukket (Formatet var standard 4:3 PAL).
DivX kan den klare men igen ikke imponerende. Billedet virker som om der mangler en frame eller to pr. sek.


Oprindeligt skrevet af Henrik_B Henrik_B skrev:

Jeg læste på deres hjemmeside, at det skal være fat32. Jeg tog min lille ekterne harddisk på 10gb og formaterede til fta32 og lagde kun 1 avi fil i roden, men den fandt den ikke. Der kom usb menuen op, men den lukkede igen efter 1 minut og så stod der på skærmen, at der ikke er noget medie i.



Hvis din HDD kun får strøm via USB kan dette måske være problemet?
Er din FAT32 partition den primære og eneste partition på disken?
Huskede du at skifte til VIDEO MODE (dette gøres ved at vælge PLAY knappen nederst på skærmen)?

Til top
Henrik_B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2005 kl. 10:10

Ja den jeg har prøvet med får strøm fra via USB, men vil prøve senere idag med en anden disk med seperat strømforsyning.

Jeg bruger den samme harddisk boks fra Zitech, som du bruger. Har du sat ekstern strømforsyning til den ?

Der ligger kun en FAT32 partion på disken.

Det med at skifte til VIDEO MODE, det er vel når man får USB menuen op, den står kun få sekunder på skærmen.

Brugte en USB nøglering igår med MP3, det fungeret fint.



Redigeret af Henrik_B
/Henrik
Til top
supermand3236 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2005 kl. 13:09

Se så HER : http://www.bluetinum.net

Firmware Opdatering til BT-DVDTT2051 - 240605

For at opdatere din firmware skal du hente denne fil (BIN-fil) og brænde den som almindelig datafil på en ganske almindelig CD-R eller CD-RW skive. Du må ikke ændre i filnavnet eller give disc'en et specielt navn da dette vil gøre at opdateringen ikke vil virke. Du kan også vælge at lægge filen i roden på en USB memory enhed eller på et memory kort som afspilleren også kan læse.

 

1. Tænd for afspilleren
2. Indsæt cd'en/USB enheden/Memory kortet med firmware opdateringen
3. Tryk på "Close" knappen for at lukke skuffen ved brug af CD
4. Dernæst starter opdateringsmenuen op
5. Når menuen er kommet frem trykkes på "Enter" på fjernbetjeningen
6. Afvent nu ca. 1 minut hvorefter afspilleren genstarter og åbner skuffen
7. Afspilleren er nu opdateret og klar til brug
NB!: SLUK IKKE STRØMMEN under opdatering
Denne opdatering retter:
1. Setup menuen kan nu vælges uden cd i afspilleren.

2. Undertekster i .srt format er nu hvide istedet for gule.

3. Ved tryk på next på fjernbetjening vil filmen nu spole frem med 2x hastighed. Ved tryk igen 4x hastighed, så 8x og tilsidst 20x hastighed. Derefter vil normal afspilning genoptages. Holdes knappen inde vil afspilleren springe til næste track.
Ved tryk på previous vil filmen spole tilbage på samme måde som ovennævnte.

4. Bedre USB support ved brug af eksterne harddiske/enheder.
Ved brug af eksterne harddiske til afspilning af film er en smule pixelering/frysning næsten uundgåeligt men vi arbejder hele tiden på nye firmwareopdateringer der gerne skulle kunne løse problemet. Der er mange ting der er afgørende for at en fuldstændig problemfri afspilning af film via USB og ekstern harddisk er mulig, men vi mener selv at vi er meget tæt på at løse alle de små problemer der nu engang måtte være.
Indtilvidere kan du benytte disse tips til at undgå at din film fryser eller går ud af sync under afspilning:
Hvis du kan se at filmen er ligeved at fryse så benyt spol frem (next) da dette ofte forhindrer filmen i at fryse.
Ved sync problemer (Audio, Undertekst) benyt pause og vent 5-10 sekunder inden du genoptager afspilning.

 

Til top
Henrik_B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2005 kl. 15:54

Kiss kunne virkelig lære noget af dette danske firma .

Jeg skrev til dem i torsdags, at jeg havde nogle problemer med USB harddisk. De skrev tilbage dagen efter med mulige løsninger på mit problem, samtidig har de sat arbejde igang med firmware opdateringer, og nu ruller min disk bare deruda.

Det er bare fedt at lægge en masse DivX på en harddisk og så bare se masser af film, og ikke alle de problemer jeg havde med Kiss og DivX.

Og så koster den kun 399 kr

/Henrik
Til top
supermand3236 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2005 kl. 18:52
Jeg har haft skrevet til Blutinum vedr. dårlig visning af MP3 dvs. Album, sang osv. her er deres svar

Hej Simon


Lige nu har vi ikke nogen opdatering af menuen på vej, så det er muligt at se hele filens indhold (album titel osv.)
men det er noget vi kigger på i øjeblikket.


Med venlig hilsen / Best regards,

Preben Hansen
HCL EUROPE / BlueTinum

Hvis der er fler som ønsker denne funktionalitet, kan det måske være en god ide at sende dem en mail på : info@bluetinum.net
Eller hvis derer andre ønsker, det virker som de behandler de ønsker som bliver fremsendt !
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu