recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Apple TV annonceret!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt Apple TV annonceret!

 Besvar Besvar Side  <1234 14>
Forfatter
Besked
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 16:54
Det har jo ikke noget med at jeg er imod fri marked.....Jeg er imod at folk køber den nye flotte DE FireDTV i Hvid med et æble på og den så koster det dobbelte med den halve funktionalitet, og at folk blindt accepterer det. Videnssamfundet er på retræteGeek AppleTV tilbyder intet.


Redigeret af Patriarken - 08-September-2010 kl. 16:56
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
senned Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2009
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 17:04
De har jo nemlig det halve af funktionalitet fordi det gør det nemt at brug. Det er trods alt de færreste der gider/kan lave alt det bøvl med at formater, hente torrent, overføre, dele, komprimere etc. Appltv er nemt køb musik, video og stream det til hele huset. 5 tryk med fjenbetjeningen. Det er sku da for nemt.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af senned senned skrev:

De har jo nemlig det halve af funktionalitet fordi det gør det nemt at brug. Det er trods alt de færreste der gider/kan lave alt det bøvl med at formater, hente torrent, overføre, dele, komprimere etc. Appltv er nemt køb musik, video og stream det til hele huset. 5 tryk med fjenbetjeningen. Det er sku da for nemt.

Ja, det er nemt og lovligt.  

Kick-Ass i HD koster §19.99 for køb og §4.99 for leje. Hvis de priser kan sammenlignes med iPhone Apps, så bliver det 120 kr. for køb og 30 kr. for leje. Og det er for premierefilm, dvs. samme dag som filmen kommer på dvd.

Jeg har de sidste 2 dage forsøgt at købe adgang til at se US open gennem Eurosport - det kan åbenbart ikke lade sig gøre. Bare lige for at sammenligne brugervenligheden.




Redigeret af Brixen - 08-September-2010 kl. 17:27
Venlig hilsen
KB
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af senned senned skrev:

De har jo nemlig det halve af funktionalitet fordi det gør det nemt at brug. Det er trods alt de færreste der gider/kan lave alt det bøvl med at formater, hente torrent, overføre, dele, komprimere etc. Appltv er nemt køb musik, video og stream det til hele huset. 5 tryk med fjenbetjeningen. Det er sku da for nemt.

Det er alligevel kun i Apple-sammenhæng at færre features giver bedre brugervenlighedLOL
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af senned senned skrev:

De har jo nemlig det halve af funktionalitet fordi det gør det nemt at brug. Det er trods alt de færreste der gider/kan lave alt det bøvl med at formater, hente torrent, overføre, dele, komprimere etc. Appltv er nemt køb musik, video og stream det til hele huset. 5 tryk med fjenbetjeningen. Det er sku da for nemt.

Ja, det er nemt og lovligt.  

Kick-Ass i HD koster §19.99 for køb og §4.99 for leje. Hvis de priser kan sammenlignes med iPhone Apps, så bliver det 120 kr. for køb og 30 kr. for leje. Og det er for premierefilm, dvs. samme dag som filmen kommer på dvd.

Jeg har de sidste 2 dage forsøgt at købe adgang til at se US open gennem Eurosport - det kan åbenbart ikke lade sig gøre. Bare lige for at sammenligne brugervenligheden.




Det har jo ikke en skid med HD at gøre....Det er muligvis i 720p men med 40kps..

Du antager at fordi jeg ikke vil investere i Apple, så bruger jeg bittorrent...

Du er naiv så.....Jeg køber mine film, hvilke er meget få. Jeg gider ikke at se the Italian job 20 gange, men jeg gider godt at bruge 12 timer i træk på at LOTR, TTT, ROTK i extd. Jeg sætter såmænd bare min disk(BD eller DVD) i og så ligger den på min WHS og er tilgængelig i hele huset, v 4 lokationer. Dette uden jeg skal fucke rundt i tosseprogrammer som iTunes. Desuden gider ikke rode med "HD" som sådan fordi det er såkaldt HD. HD er ikke min vægt værd i lort hvis ikke der er bitrate og formater til at vise det ordentligt...Det har Apple"TV" ikke, det har ingen af deres 945 macs og det er skjult/undskyldt i markedsføringen med at disse formater(+ h.264 flash) ikke har nogen "fremtid" underforstået at det ikke passer ind i apples strategi med at sælge gammel vin på nye flasker, eller fordi deres hardware er en gang forældet lort.

Vinen er ikke blevet gammel nok endnu til at det kan køre på det gamle lort, det er helt enkelt......Så får du AppleTV

HD og AppleTV min bare røv.





Redigeret af Patriarken - 08-September-2010 kl. 19:36
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
senned Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2009
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 20:25
Wow fedt. Se kan alle i huset sidde på deres PC og se den samme film. Respekt. Det er fanme smart. Not.

Redigeret af senned - 08-September-2010 kl. 20:26
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af senned senned skrev:

Wow fedt. Se kan alle i huset sidde på deres PC og se den samme film. Respekt. Det er fanme smart. Not.

Patriarken slipper afsted med sin idiotiske måde at formulere sig fordi han har styr på det han snakker om. Men det er fandme dumt at komme med en arrogant sarkastisk kommentar når du tydeligvis ingen indsigt har.
Det Patriarken skriver er at filmen lægges ind på WHS så den kan tilgås fra alle maskiner såfremt de ønsker at se den. Ikke at alle skal se den samme film samtidig.

Har en MacBook Pro da jeg synes disse og OSX er fantastiske. Men 90% af de resterende produkter er gammel teknologi i en fin indpakning.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 20:57
jeg vil godt lige bede folk om at lade debatselvdiciplinen komme på banen igen så vi får noget saglighed ud af denne tråd fremfor sure/fornærmede opstød.
Mvh

René
Til top
senned Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2009
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 21:10
Anyways. AppleTv kommer nok ikke til danmark før de sælger film i Danmark. Men man kan evt. bestille den fra tyskland.

Redigeret af senned - 08-September-2010 kl. 21:14
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af senned senned skrev:

Anyways. AppleTv kommer nok ikke til danmark før de sælger film i Danmark. Men man kan evt. bestille den fra tyskland.
Du kunne da godt købe den gamle her i Danmark, så den nye kommer nok også. Men det kan være det samme når de stadig ikke vil sælge indhold til den selvfølgelig.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af senned senned skrev:

De har jo nemlig det halve af funktionalitet fordi det gør det nemt at brug. Det er trods alt de færreste der gider/kan lave alt det bøvl med at formater, hente torrent, overføre, dele, komprimere etc. Appltv er nemt køb musik, video og stream det til hele huset. 5 tryk med fjenbetjeningen. Det er sku da for nemt.

Ja, det er nemt og lovligt.  

Kick-Ass i HD koster §19.99 for køb og §4.99 for leje. Hvis de priser kan sammenlignes med iPhone Apps, så bliver det 120 kr. for køb og 30 kr. for leje. Og det er for premierefilm, dvs. samme dag som filmen kommer på dvd.

Jeg har de sidste 2 dage forsøgt at købe adgang til at se US open gennem Eurosport - det kan åbenbart ikke lade sig gøre. Bare lige for at sammenligne brugervenligheden.




Det har jo ikke en skid med HD at gøre....Det er muligvis i 720p men med 40kps..

Du antager at fordi jeg ikke vil investere i Apple, så bruger jeg bittorrent...

Du er naiv så.....Jeg køber mine film, hvilke er meget få. Jeg gider ikke at se the Italian job 20 gange, men jeg gider godt at bruge 12 timer i træk på at LOTR, TTT, ROTK i extd. Jeg sætter såmænd bare min disk(BD eller DVD) i og så ligger den på min WHS og er tilgængelig i hele huset, v 4 lokationer. Dette uden jeg skal fucke rundt i tosseprogrammer som iTunes. Desuden gider ikke rode med "HD" som sådan fordi det er såkaldt HD. HD er ikke min vægt værd i lort hvis ikke der er bitrate og formater til at vise det ordentligt...Det har Apple"TV" ikke, det har ingen af deres 945 macs og det er skjult/undskyldt i markedsføringen med at disse formater(+ h.264 flash) ikke har nogen "fremtid" underforstået at det ikke passer ind i apples strategi med at sælge gammel vin på nye flasker, eller fordi deres hardware er en gang forældet lort.

Vinen er ikke blevet gammel nok endnu til at det kan køre på det gamle lort, det er helt enkelt......Så får du AppleTV

HD og AppleTV min bare røv.




Jeg antager ikke en .... om dig - Patriarken, jeg kender dig ikke. Desuden var det den besked senned skrev, jeg kommenterede. Så du behøver heller ikke antage noget om mig.




Redigeret af Brixen - 08-September-2010 kl. 23:05
Venlig hilsen
KB
Til top
senned Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2009
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 21:51
Den gamle model er til billige penge lige nu. Men det lader til at den ikke får netflix.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu