recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Apple TV annonceret!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt Apple TV annonceret!

 Besvar Besvar Side  <12345 14>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af senned senned skrev:

Den gamle model er til billige penge lige nu. Men det lader til at den ikke får netflix.
Så vidt jeg ved er der da ikke noget indhold til den i Danmark, så hvad kan den bruges til.
Venlig hilsen
KB
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af senned senned skrev:

Den gamle model er til billige penge lige nu. Men det lader til at den ikke får netflix.
Så vidt jeg ved er der da ikke noget indhold til den i Danmark, så hvad kan den bruges til.
den kan såmænd bruges til en del. (musik, video, billeder, youtube)
Har haft en de sidste 3-4 år, og været super tilfreds med den.
Ville dog ikke købe den i dag, da der findes mange alternativer med bedre HW.

Den nye Apple boks, er ret skuffende. Det eneste positive er vel prisen.
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 22:07
En af mine venner har appleTV, og han er ganske glad for det, ved ikke hvordan han gør det, men han kan da købe div serier og ting direkte fra usa og se dem herhjemme, så det kan altså godt lade sig gøre at få det til at virke..
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 22:10
Noget med at finde en adresse i USA og så oprette en amerikansk konto - mon ikke det samme kan gøres med den nye Apple TV?
Mvh.

Casper
Til top
senned Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Januar-2009
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 22:12
@ brixen

Nej, det er rigtig. Men det lader til at det kommer senere i år (krydser fingrer). Men med en amerikansk itunes -konto kan du hente film. Ofte film der ikke er kommet til Danmark endnu, dog uden danske tekster.
Ja, og så selvfølgelig høre din musik, se youtube, se podcasts, se film du har optaget med eyetv, se film du har importeret til itunes og se billeder.


Redigeret af senned - 08-September-2010 kl. 22:13
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af senned senned skrev:

@ brixen

Nej, det er rigtig. Men det lader til at det kommer senere i år (krydser fingrer). Men med en amerikansk itunes -konto kan du hente film. Ofte film der ikke er kommet til Danmark endnu, dog uden danske tekster.
Ja, og så selvfølgelig høre din musik, se youtube, se podcasts, se film du har optaget med eyetv, se film du har importeret til itunes og se billeder.

Ja, okay - jeg kan godt se at den kan noget allerede. Det eneste jeg kunne bruge, er hvis der kommer noget indhold, der kan lejes, fx tv-serier, film og sport.

Jeg har Sonos til musik. 
Og tv'et kan vise Youtube, Picasa mm., men det har jeg kun brugt lige i starten for at se, hvad det er. Det er ikke noget for mig.
Venlig hilsen
KB
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 02:20
Krydser fingre for at Apple ikke åbner for film i DK. Så ender vi med 80% sandsynlighed i samme situation som med iTunes. De sætter sig på markedet med et piv ringe produkt. Starter med lav bitrate, dårlige codecs og DRM. Om et års tid kan man så få lov til at betale igen for at få fjernet DRM på de film man allerede har købt én gang.

Og desværre som altid med Apple så slipper de afsted med at tilbyde en ringe produkt. Hvilket betyder at de firmaer som rent faktisk vil tilbyde et fornuftigt produkt for os andre har svært ved at komme ind på markedet fordi Apple sidder tungt.


Redigeret af mbw2001 - 09-September-2010 kl. 02:21
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 07:16
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Det er ikke noget for mig.
 
Ja så er det naturligvis heller ikke noget for nogen andre.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 07:19

Slet ingen der vil debattere at den lanceres i sort, og ikke apple-hvid?

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 08:17
Jeg skal love for at bølgerne går højt....
 
Jeg sidder med rigtigt mange af de forskellige media afspillere, og Medie Centre i forbindelse med My Movies, og vi havde også afventet at se hvad Apple kom med - ikke så meget fordi det var forventet at de kom med en market killer, men fordi de af en eller anden grund er i stand til at flytte en hulens masse produkter hvilket gør det interessant brugermæssigt.
 
Jeg må dog sige at sammenlignet med ca. alt andet på markedet, så er det nye Apple TV meget skuffende - selvom det formentligt er nok for nogle, så er det bare sådan at ALT andet i dag hedder 1080p, og det nok nærmere grunder i Apple ikke er klar til at tilbyde materiale i en ordentlig kvalitet.
 
Faktum er at Netflix er indbygget i stort set samtlige afspillere i dag - det er der absolut intet nyt i. Der er ingen tvivl om at Apple har en rigtig god indgang til materiale i bla. USA og muligheden for at se TV serier og lign., de udnytter det bare ikke ordentligt med det her produkt.
 
Som jeg ser det, så har det nye Apple TV to fordele - det ene er størrelsen, og det andet er prisen, men i alt andet er det et ret skuffende produkt.
 
Hvis en hvilken som helst anden udbyder havde lanceret et tilsvarende produkt, så var de blevet grint af og gjort til nar.
 
Der har også været fremført et argument om at prisen på film er billige i forhold til fast medie - her må jeg også være meget, meget uenig - det kan ikke være i ret manges interesse at købe ting i 720p og en alt for lav bitrate uanset om det kun koster 75% af prisen.
 
Så var der blevet snakket om at enheden muligvis skulle få iOS og applikationer - det kunne måske have givet nogle muligheder for at få nogle spændende services, men det har boksen heller ikke.
 
Jeg syntes selv jeg prøver at se objektivt på tingene, da vi som sådan ikke har en interesse i andet end at levere der hvor de rigtige produkter og brugere er, jeg er hverken Apple modstander eller fan-boy - vi har bla. god success med vores iPhone version af My Movies i øjeblikket, men arbejder også på andre platforme. Og objektivt set, så er det her bare et produkt som man godt kunne være bekendt for to år siden - det syntes jeg simpelthen ikke man kan idag....
 
Men god fornøjelse til de der vælger at købe en masse materiale i et format som alt andet ikke kender til, og som er leveret i et godt stykke under halvdelen af den opløsning som kan forventes i dag, og i en alt for lav bitrate. Det er materiale som mange vil rynke på næsen over i dag, og som er værdiløst om et par år.....
 
Men god fornøjelse - hvis det løser verdenssituationen for dem der ikke ønsker at sætte sig ind i hvad markedet ellers tilbyder, så fred være med det - men at påstå at det er et nyt og fantastisk produkt, det holder simpelthen ikke....
 
Mvh
 
Brian Binnerup
My Movies
 
 
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 08:56
Spot on Binnerup.  Så vidt jeg kan læse mig frem til, kan den vist ikke engang streame fra NAS?  (uden at du ska til at bøvle med iTunes server osv.)
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 09:12
Jeg mener ikke den kan afspille noget uden om iTunes, men der må jeg blive dig svar skyldig.
 
Uanset, så vil meget standard materiale fra en NAS være i 1080p, og så kan den ikke.
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu