recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Canon ixus kameara, men hvilket?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt Canon ixus kameara, men hvilket?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
molokgehenna Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt Canon ixus kameara, men hvilket?
    Sendt: 27-Juni-2007 kl. 16:53
Hej gutter.

Jeg står i den situation at jeg er blevet student hurra og de gamle har besluttet sig for at jeg skulle have et digitalkamera i studentergave som jeg ønskede mig, men nu står jeg her og skal selv vælge kameraet.

Jeg er ret vild med Canons ixus-serie men da der er så mange modeller er jeg lidt i tvivl om hvilket jeg burde tage, hvad der er bedst til pengene.

Jeg har kig på ixus 60, ixus 70, ixus 75 og ixus 800. Kravet er bare max 2000 kroner.

Det skal selvfølgelig tages i betragtning at jeg gerne vil have så meget som mulig kvalitet men stadig at prisen skal være fair i forhold dertil.

Hvilket burde jeg vælge, og hvorfor?

Med venlig hilsen Søren
Til top
plouger Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 18:36

Hej.
Jeg sidde som Product Manager på Canon. Tillikke med studenterhuen :)

Ixus 60, 65 og 800 er udgået. Men det kan godt være der er nogle tilbage i butikkerne. Du skal tænker over dine krav. Jeg vil nok vælge mellem Ixus 70 eller 75 og for at vælge imellem dem, skal du tænke på den største forskel. Ixus 70 har 2,5" skærm bagepå og ogsp en normal søger hvorimod ixus 75 har 3" skærm og ingen normal søger.
Den store skærm er jo dejlig, men i meget stærk sollys kan den være svær at se noget på og derfor har Ixus 70 jo fordelen at den også har den normale søger

Håber du kan bruge svaret til noget

 

Oprindeligt skrevet af molokgehenna molokgehenna skrev:

Hej gutter.

Jeg står i den situation at jeg er blevet student hurra og de gamle har besluttet sig for at jeg skulle have et digitalkamera i studentergave som jeg ønskede mig, men nu står jeg her og skal selv vælge kameraet.

Jeg er ret vild med Canons ixus-serie men da der er så mange modeller er jeg lidt i tvivl om hvilket jeg burde tage, hvad der er bedst til pengene.

Jeg har kig på ixus 60, ixus 70, ixus 75 og ixus 800. Kravet er bare max 2000 kroner.

Det skal selvfølgelig tages i betragtning at jeg gerne vil have så meget som mulig kvalitet men stadig at prisen skal være fair i forhold dertil.

Hvilket burde jeg vælge, og hvorfor?

Med venlig hilsen Søren

Hilsen

Plouger

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 18:40

Hej!

Sørg for at få en model med søger også.....den bruger jeg tit.

Har selv et IXUS 50....super godt kamera.

Vil anbefale dig at handle hos kamerahuset.dk.....de sælger både fra butik samt net-shop,og har som regel den laveste pris.

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 21:04
På f.eks en skiferie er en 3" skærm uden mulighed for at bruge en normal søger stort set ubrugelig pga. den kraftige sol/genskin

Redigeret af kim.t - 27-Juni-2007 kl. 21:05
Til top
molokgehenna Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 07:50
Jeg siger mange tak for svar, det var helt klart noget jeg kunne bruge til noget.

Jeg var ikke klar over at alle de modeller var udgået og troede det egentligt ikke pga de stadig er i webshopperne edbpriser.dk linker til.

Jeg tror jeg ville vælge ixus 70 hvis jeg stod mellem valget af 70 og 75 nu men er nu begyndt at kigge lidt på en lidt dyrere model 950IS, efter at have snakket med en ven der er utroligt glad for sit, hvad siger I om det?

jeg har set at 950is har automatisk billed-stabilisator, 4x zoom, 8mpixel


og lige et lille bonusspørgsmål hvilket kort bør jeg bruge til kameraet, 1-2 gb? og noget specielt mærke for at få ordentlig overførselshastighed mm. + er det nødvendigt med et ekstra batteri til kameraet?
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 07:55

Hej!

Er det et Lithium batteri som følger med kameraet,så er det som regel ikke nødvendigt med et ekstra(selv om de nok prøver at sælge dig et)

Om du skal vælge 950i?-det er jo dyrere.....koster 2695,00-jeg ville hellere have en 70èr.

Ønsker du dig et GODT KOMPAKT kamera,vil jeg foreslå en IXUS-men vælg nu en med søger også.

lrev



Redigeret af lrev på jobbet - 28-Juni-2007 kl. 07:57
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
molokgehenna Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 08:13
Ja det er et lithiumbatteri der følger med 950eren også, og tak for det, jeg tror bare jeg vil starte med et og får jeg så brug for flere kunne jeg altid invistere i et mere.

ja kameraet er godt 700 kroner dyrere men hvis kvaliteten også følger med derefter ville det også kunne gå jo, men hvad er grunden til du (lrev) hellere ville have en 70er end en 950er?

Ja jeg er også blevet overbevist om at jeg skal have et kamera med søger, og det har begge af de to modeller jeg vakler imellem.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 08:55

Mht kort skal du vælge et af de hurtige - dvs med betegnelsen Ultra, Extrem, Elite m.m. Om du vælger 1 eller 2 Gb er op til dig selv. Du kan f.eks få et Kingston 2Gb Elite hos www.bjtrading.dk til kr. 147,78

Jeg tror ikke lige sådan at du får fyldt et 1Gb kort op med fotografier, men hvis du vil optage video er det altid godt med et stort kort.

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 09:32

Hej!

Ville vælge 70 da den er mere kompakt.

Sys at den anden er lidt "klodset" i forhold.......og den er IKKE bedre

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
molokgehenna Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 09:41
okay:) mange tak for info
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 09:48
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
molokgehenna Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 13:03
Så er kameraet bestilt, det blev en ixus 70'er yay jeg glæder mig til at få det.

Men så tilbage til den dersens kort-jungle, der findes jo tons vis af forskellige kort, det ene lyder hurtigere og vildere end det andet men hvad er bedst til prisen?

jeg skal have et 2gb kort i første omgang.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu