|
Nyt fastramme lærrede hvilet stof? |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |
PlasmaFreak
Super bruger Oprettet: 24-November-2010 Status: Offline Point: 305 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det skal jeg nok. Jeg skal have oprettet et galleri med det hele når det er færdig.
|
|
PlasmaFreak
Funktioner
Tak(0)
|
Hej igen.
Nu har jeg fået mit nye lærred 300x129 cm :-) Inden jeg sætter det op vil jeg lave billedet på væggen i den rigtige størrelse og i 21:9 så jeg kan se hvor det er bedst at hænge det op. I den forbindelse vil jeg gerne høre om jeres mening. Er det bedst at have billedet højt, lavt i midten eller hvordan? Jeg har prøvet at ændre opløsningen i Intel driveren man kan ikke få den til at ændre den til noget der passer med 21:9/2.35:1 det skal vist være 1920x816, Jeg har også prøvet powerstrip hvor man vist skal ind i advanced Timing Options men den er grå på min HTPC. Hvordan sætter jeg den bedst til en passende opløsning? |
|
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor bruger du ikke din projektor til at lave bredformat, Panasonic´en er jo nærmest berømt for denne funktion ?
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den teoretisk bedste placering er at øjenhøjde er lig med en tredjedel af billedet målt fra bunden. Dvs. at midten af billedet er en anelse højere end dine øjne. Afhængigt af hvor mageligt man er anlagt, kan man så vælge at afvige fra det.
|
|
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg vi klart gå efter en højde , så dine øjne er ca i midten af lærredet. Mit eget har jeg pladseret så øjnene er ca 10 cm under midten. det er så meget federe at kigge ind i billedet , frem for at kigge op
|
|
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej PlasmaFreak Og tillykke med dit nye lærred, glæder mit til at se billeder af dit setup. Vil lige springe på spørgsmål om opløsning af Intel driveren - du skal sætte den til 1920x1080, hvis du ser en film i 21:9 format skal du zoome på Panasonic projektoren. På min bruger jeg "s16:9" ( læg mærke til det lille s ) ved almindelig TV format, skal jeg så se en 21:9 film vælger jeg "16:9" ( uden det lille s ) og bruger Panasonic's elektroniske afmaskning så der ikke kommer lys ud over afmaskning på selve lærred. Jeg har indstillet "funktions knappen" på fjernbetjeningen til skift mellem de to størrelser ( med og uden "s" ) for hurtig daglig betjning. |
|
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mit billede på lærredet er 72 cm over gulv, er regnet ud efter at man kan smække fødderne op på sofabordet.
Måske lidt dumt men det funker og jeg syntes det er en passende højde selvom øjenhøjde ikke er i midten. Men vil tro at i dit tilfælde skal du nok min. 10 cm længere ned
|
|
PlasmaFreak
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for alle jeres svar.
Jeg troede at det var bedst at få ændret opløsningen for ikke at få noget billede uden for lærredet. Jeg er helt ny i 21:9 så jeg ved ikke helt hvordan det er muligt. Jeg bruger Windows 7 Medie Center samt MyMovies og TMT5. Hvis jeg bare zoomer vil noget af billedet jo være uden for når jeg er i menuen i medie center vil det ikke? Eller tager jeg fejl? |
|
Pony65
Funktioner
Tak(0)
|
Det er derfor du skal vælge mellem "s16:9" og "16:9" Lav genvejen på din funktionstast på Panasonic fjernbetjeningen NB. vil da lige indrømme at jeg ikke har prøvet at sætte en computer til min Projektor, men det må være noget af det samme
|
|
Pony65
Funktioner
Tak(0)
|
Lige et hurtigt råd:
Når du indstiller billedet skal du gøre det med et 16:9 billede ( format ) fra computer eller TV tuner. og med s16:9 indstilling på Panasonic. Når du har fundet den rigtige højde på billedet og låst den fast ( joystik på
Panasonic ) skal du skifte til 16:9 og så elektronisk tilpasse afmaskning til dit lærred
Redigeret af Pony65 - 14-September-2012 kl. 13:10 |
|
PlasmaFreak
Funktioner
Tak(0)
|
Har leget en masse i går og i dag. Hvis jeg sætter den til s16:9 så starter den med at lave billedet mindre. Og jeg kan ikke zoome det nok til at få det til at fylde mit lærred ud.
Så jeg må bruge 16:9. Jeg kan så nogen gange når der er sort på skærmen se en smule lys hvor resten af billedet ville have været uden for rammen. Men det lever jeg nok med. Har også fundet et punkt der hedder auto switch, Det er meget smart så snart filmen er startet så går den selv over i 21:9 og tilbage igen efter. Det fungere faktisk rigtigt godt. |
|
Pony65
Funktioner
Tak(0)
|
Hvor langt er der fra linsen på projektor til lærred ?
Hvis du ikke kan lave billedet stort nok i s16:9 er den for tæt på Det er fint nok med auto switch, men hvis du ser film med undertekst i blackbars bliver det noget rod med zoom hele tiden. Derfor har jeg lavet det manuelt på min, du ved jo hvilket format du vil se når der startes en film. NB. i s16:9 skal den jo ikke fylde skærmen ud, kun i højden ( du skal have sorte bjælker på hver side af billedet )
Redigeret af Pony65 - 15-September-2012 kl. 20:28 |
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |