recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt fastramme lærrede hvilet stof?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt fastramme lærrede hvilet stof?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
PlasmaFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2010
Status: Offline
Point: 305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 20:34
Ja mens jeg flytter teksterne op i billedet så skifter den tilbage til 16:9, men den skifter selv tilbage igen når jeg har flyttet teksterne, så det er okay. Det skal helst være så let som muligt så konen også kan se film på den.

Jeg har ca. 460cm fra linsen til lærredet.

Knappen Memory Load virker forresten ikke på min skal man gøre noget for at den virker?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 20:39
Hvilken indstillinger bruger du forresten i picture mode osv.?
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af PlasmaFreak PlasmaFreak skrev:

Ja mens jeg flytter teksterne op i billedet så skifter den tilbage til 16:9, men den skifter selv tilbage igen når jeg har flyttet teksterne, så det er okay. Det skal helst være så let som muligt så konen også kan se film på den. 
Okay men det virker ikke for mig med min YouSee boks

Jeg har ca. 460cm fra linsen til lærredet. 
Det samme som mig, så du burde kunne lave et s16:9 i fuld højde ( ikke brede )

Knappen Memory Load virker forresten ikke på min skal man gøre noget for at den virker? 
Jeg bruger ikke min, men der sker heller ikke noget når jeg trykker på den ( lorte råd, ha ha ha )
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af PlasmaFreak PlasmaFreak skrev:

Hvilken indstillinger bruger du forresten i picture mode osv.?

Jeg bruger de fabriks indstillinger som projektor kom med.

Ser film med "rec709" og sport i "normal" 
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 21:09
Tog lige hurtigt et par billeder med mobilen, så kvaliteten er ikke i top. 

Jeg indstiller mit 16:9 TV billede med s16:9 på projektor, det ser sådan her ud:

Når top og bund passer, skifter jeg til 16:9 på projektor og indstiller den elektroniske afmaskning, ser sådan her ud:

Skift mellem de 2 formater har jeg lagt på funktions tasten på fjernbetjening 

Jeg har så flere indstillinger under "memory  lens" som kan zoome ved forskellige undertekst typer og 16:9 størrelser
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 21:57
Det kan være jeg skal prøve på din måde igen.

Vil det sige at du både ændre aspect og lens shift hver gang du skifter over?

Hvad er fordelen ved din måde i forhold til den måde jeg har gjort det?
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 23:26
Fordelen ved "min metode" er at lens shift er konstant i samme position hver gang, det og den elektroniske afmaskning afgør hvordan billedet bliver afgrænset indenfor rammen på lærredet.

Jeg har prøvet den automatiske version og det syntes smart, men du kan ikke få hele billedet med i enten 21:9 eller 16:9 ( du skal skære i billedet på en af versionerne for at det passer ) + undertekster i blackbars er til at blive sindsyg over.

Jeg ser TV 16:9 format ved "s16:9" indstilling ( har faktisk to da billedet nogle gange er lidt mindre ) og her må du ikke bruge overscan

Alle andre formater er tilpasset i "16:9" indstilling, hvor du zoomer så det passer med undertekster og et 21:9 format med undertekster i billedet.

Se side 1 i min bio signatur 

Redigeret af Pony65 - 15-September-2012 kl. 23:28
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 19:35
@PlasmaFreak

Har du leget med indstillinger og hvilken "metode" bruger du ?
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu