recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt fra Microsoft - Fiji MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt fra Microsoft - Fiji MCE

 Besvar Besvar Side  <1 11121314>
Forfatter
Besked
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Februar-2006
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 14:31

En bruger på thegreenbutton.com fik på mystisk vis BBCHD frem uden at have brugt beta dll filen.

http://thegreenbutton.com/forums/thread/286763.aspx

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 14:47
Har i prøvet dette
Citér Der installeres CLSID til to DMO(DirectX Media Object) Directshowfiltre med TV Pack, som håndteres af MSDVTDEC.dll (Filtrene er indbygget i denne fil). Disse hedder hhv Microsoft DTV/DVD Video Decoder og Microsoft DTV/DVD Audio decoder.

I registry under HKLM\software\microsoft\windows\currentversion\media center \Decoder, er disse filtre angivet  i hvad der ser udtil at være  en fallback opsætning. Ovenævnte filtre har entrien CLSID2 og benyttes angiveligt hvis det oprindelige codec fejler.
På nedenstående billede anvendes default Microsoft codecs clsid både som første og anden prioritet:

De oprindelige codecs DVD codecs(MS DVD og MSDVD Audio Decoder) ses som CLSID uden "2" og disse kan byttes ud med f.eks cyberlink DVD Audio og Video decoder (Nogen bruger et utillity til det) ved at redigere CLISID entries, og det kan CLSID2'erne angiveligt også til f.eks  Powerdvd's  h.264/VC1/bluray filtre.

Disse clsid'er kan findes i registry eller vha Graphedit:



PowerDvds h.264: indsættes i CLSID2 Video Decoder
{F2E3D920-0F9B-4319-BE87-EB94CCEB6C09}


Powerdvds Audio Decoder: Indsættes i CLSID2 Audio Decoder
{284DC28A-4A7D-442C-BC2E-D7480556E4D8}


Back altid registry op før du leger....

Jeg har ikke testet ovenstående, da min VMC er i knæ.... Men jeg er ret sikker på at det virker....



Brugeren på TGB har i essens leget med Decoderinstillinger (Uden at vide hvad han har lavet) Jeg kan da godt lave et par .reg filer, hvis ikke i forstår hvad jeg mener...




Redigeret af Patriarken - 22-August-2008 kl. 14:49
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 12:58

Hej

Så har jeg lige fået floppy op at køre på dvb-c med TV pack. Det virker bare perfekt denne gang. Dog er der et lille problem.
Vista påstår at TV3 er den svenske og ikke den danske. Dvs. at min Epg ikke virker korrekt. Jeg har prøvet at ændre data til at den skal hente fra TV3 dk men den bliver ved med at tvinge tv3 sverige igennem. Nogen som aner hvordan man tvinger den rigtige epg igennem??

Kærsten optager meget tv3 så dette er et must!!

søren

Til top
C_Bak Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af soren_b soren_b skrev:

Hej

Så har jeg lige fået floppy op at køre på dvb-c med TV pack. Det virker bare perfekt denne gang. Dog er der et lille problem.
Vista påstår at TV3 er den svenske og ikke den danske. Dvs. at min Epg ikke virker korrekt. Jeg har prøvet at ændre data til at den skal hente fra TV3 dk men den bliver ved med at tvinge tv3 sverige igennem. Nogen som aner hvordan man tvinger den rigtige epg igennem??

Kærsten optager meget tv3 så dette er et must!!

søren

Jeg havde samme problem, men efter ca. 10 forsøg accepterede den danske data. jeg syntes ikke jeg gjorde noget anderledes, pludselig var den der bare.

Claus

LG 42PM1MA,Win 7,WHS,Wii
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Februar-2006
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2008 kl. 21:13

Well nu prøvede jeg lige at lege lidt med CLSID2 registreringerne.

De har åbenbart til hensigt at få det nye wtv format til at virke, da jeg ikke kunne afspille mine optagelse eller live tv, efter at jeg havde ændret dem til cyberlink.

Så det er åbenbart et no go ..

Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Februar-2006
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2008 kl. 22:31

Sidder og kigger på mine directshow filtre, herunder findes microsoft dtv dvd decoder.

Den referer til det clsid, som matches af clsid2 i regedit under decodere.

Men der er ikke tilknyttet noget modul ? Også selvom msdtvvdec.dll findes på systemet. (i den nye version)

Har kørt regsvr32 på den, men det hjælper ikke.

Skal det forstås sådan at beta dll filen matchede det clsid, jeg kan aflæse vha. softella, men den nye gør ikke. 

Kan man få den til det og er vi sikre på at den rent faktisk ikke virker? Siden den åbenbart slet ikke bliver brugt.

Eller forstår jeg det bare ikke ... ???

Til top
mhylle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-August-2008
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2008 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af C_Bak C_Bak skrev:

Oprindeligt skrevet af soren_b soren_b skrev:

Hej

Så har jeg lige fået floppy op at køre på dvb-c med TV pack. Det virker bare perfekt denne gang. Dog er der et lille problem.
Vista påstår at TV3 er den svenske og ikke den danske. Dvs. at min Epg ikke virker korrekt. Jeg har prøvet at ændre data til at den skal hente fra TV3 dk men den bliver ved med at tvinge tv3 sverige igennem. Nogen som aner hvordan man tvinger den rigtige epg igennem??

Kærsten optager meget tv3 så dette er et must!!

søren

Jeg havde samme problem, men efter ca. 10 forsøg accepterede den danske data. jeg syntes ikke jeg gjorde noget anderledes, pludselig var den der bare.

Claus


Jeg havde det samme problem.
Det lykkedes mig at få det til at virke ved at omdøbe navnet på kanalen fra TV 3 til TV 3 Danmark. Så ville den pludselig godtage at det var TV 3 Danmark data den skulle bruge.
Til top
kasper svanberg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-August-2008
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2008 kl. 23:33
Jeg har fået tv pack´en til at virke med powerdvd 8 decoderen. Dog ikke den Patriarken viser ovenfor. Jeg fandt et andet clsid i graphstudio, og kopierede ind i mce clsid2. Men jeg kan stadig ikke se Hd kanalerne, selvom de er fundet og der er epg på dem. 
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Februar-2006
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 07:14

Oprindeligt skrevet af kasper svanberg kasper svanberg skrev:

Jeg har fået tv pack´en til at virke med powerdvd 8 decoderen. Dog ikke den Patriarken viser ovenfor. Jeg fandt et andet clsid i graphstudio, og kopierede ind i mce clsid2. Men jeg kan stadig ikke se Hd kanalerne, selvom de er fundet og der er epg på dem. 

Bruger du floppy-dtv ? I så fald hvilken transponder fil bruger du ?

Hvilken udbyder har du, Yousee/Stofa ?

Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 10:26

Det er vist nævnt et sted i tråden, men jeg fandt da ud af "på den hårde måde" at efter en fiji A.K.A. tvpack 2008 "opgradering, er alle optagelser nu er af typen .wtv istedet for dvr-ms.

Dette betyder at mine optagelser på min primære VMC (analog tuner) nu ikke kan afspille de optagelser som er med wtv endelsen (på min desktop digital tuner PC), og ikke engang MS´s mediaplayer kan håndtere formatet...
Ved godt jeg bare kan æde en tudekiks eller lave en roolback, så egentligt er det ikke et så stort problem, syntes bare at MS er ved lukke det hele godt og grundigt til, så man hverken kan det ene eller andet...

Dem der køber en OEM VMC med tvpack08 bliver ihvertfald skuffede når de opdager det kun er på den ene maskine optagelserne kan ses ...eller til MS frigiver et codec eller anden opdatering til non-tvpack08 systemer...

V.H. Psudo

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af h8red h8red skrev:

Oprindeligt skrevet af kasper svanberg kasper svanberg skrev:

Jeg har fået tv pack´en til at virke med powerdvd 8 decoderen. Dog ikke den Patriarken viser ovenfor. Jeg fandt et andet clsid i graphstudio, og kopierede ind i mce clsid2. Men jeg kan stadig ikke se Hd kanalerne, selvom de er fundet og der er epg på dem. 

Bruger du floppy-dtv ? I så fald hvilken transponder fil bruger du ?

Hvilken udbyder har du, Yousee/Stofa ?



Aah min fejl....Jeg benytter Powerdvd 7.3 CLSID er måske et andet for PowerDVD8
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
kasper svanberg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-August-2008
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af h8red h8red skrev:

Oprindeligt skrevet af kasper svanberg kasper svanberg skrev:

Jeg har fået tv pack´en til at virke med powerdvd 8 decoderen. Dog ikke den Patriarken viser ovenfor. Jeg fandt et andet clsid i graphstudio, og kopierede ind i mce clsid2. Men jeg kan stadig ikke se Hd kanalerne, selvom de er fundet og der er epg på dem. 

Bruger du floppy-dtv ? I så fald hvilken transponder fil bruger du ?

Hvilken udbyder har du, Yousee/Stofa ?

Ja jeg bruger floppydtv og har yousee.

Jeg mener at jeg brugte den transponder der hedder "tdc denmark", da jeg scannede kanaler.

Hvordan kan jeg ellers se hvilken transponder jeg bruger?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 11121314>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu