|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 14> |
Forfatter | ||
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
|
Det er sgu da årets nyhed - det havde jeg næsten ikke turdet håbe på. |
||
![]() |
||
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
![]() |
|
Hej igen,
De kodede kanaler i SD virker fint :) MCE vil ikke kendes ved mit floppydtv med BDA driveren så jeg bruger stadig den mce driver der emulere at det er et dvb-t kort. Jeg har stofa dvb-c. mit CAM er købt hos mm-vision. Jacob |
||
![]() |
||
Redcap ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
![]() |
|
er der nogen der ligesom mig har fået problemer med sputnik efter den update. jeg kan ikke se sputnik mere
![]() der skulle være nogle nyere versioner men ikke nogle jeg har endnu Windows Media Center 6.1.1000.18217 (longhorn_mc_dev(wmbla).080514-2210) x64 Windows Media Center 6.1.1000.18217 (longhorn_mc_dev(wmbla).080514-2210) x86 Redigeret af Redcap - 26-Maj-2008 kl. 13:05 |
||
![]() |
||
soren_b ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 501 |
![]() |
|
Hej Det lyder bare rigtig godt. Har testet det med DVB-T Er der nogen som har prøvet DVB-C og mpeg4/HDTV? |
||
![]() |
||
humperdink ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
![]() |
|
Prøvede i aftes at installere opdateringen på min HTPC med 2 stk. FireDTV DVB-C tunere. Jeg har YouSee Kabel TV. Efter installationen skal man indstille alle kanaler igen... fandt 214 kanaler, MEN ingen HD kanaler. Prøvede igen på en anden PC (Helt nyinstalleret Vista med SP1) ... samme resultat - ingen HD kanaler. Inden installationen af opdateringen havde jeg ingen problemer med at finde de 5 tilgængelige HD kanaler ved en skanning (Jeg kunne naturligvis ikke se dem pga. manglende MPEG4 understøttelse), men efter er de ikke at finde. Ligeledes finder skanningen kun ét "sæt" DR kanaler, hvor der plejer at være 2 "sæt" - et sæt med indlejrede tekster og et sæt med DVB undertekster. Andre der er kommet frem til samme resultat? Redigeret af humperdink - 27-Maj-2008 kl. 08:33 |
||
![]() |
||
prinder ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
![]() |
|
Jeg prøvede også i går med samme resultat. Jeg prøvede bagefter at installere BDA-driveren til FloppyDTV, men det ville MCE stadig ikke genkende. Udover det, synes jeg også der var nogle mærkelige "glitches" når jeg valgte et menupunkt. Så var det som om der nogen gange lige kom et glimt af et andet skærmbillede frem. Jeg lavede et restore point og kører nu uden patch igen. Jeg glemte desværre at afprøve native blu-ray afspilning ![]() Jeg er dog positiv over at vide at nogen har haft noget til at virke med MPEG4 HD og undertekster - så kommer det indenfor en overskuelig fremtid også til at virke hos mig ![]() |
||
Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895 |
||
![]() |
||
mtjoernelund ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-April-2008 Status: Offline Point: 52 |
![]() |
|
Har også indstalleret opdateringen og har oberserveret nogle af de samme ting som andre anfører. Skal dog siges, at vmc genkender mit fireDTV, men jeg har dog ikke forsøgt at scanne på det, da der ikke er antennesignal på det lige nu. Noget af det positive jeg har observeret er, at det nu tilsyneladende er muligt at vælge tv-signal fra forskellige kilder (analogt kabel, digitalt kabel samt digital ota). Da vi modtager signal fra en antenneforening kan vi modtage signal af alle tre ovennævnte typer, men da jeg indstillede vmc til dette fandt den ikke tilnærmelsesvis alle kanalerne. Hvis jeg scannede flere gange fandt den lidt flere, men jeg kunne ikke kommer over 21 kanaler, hvor jeg burde finde 30. Den fandt en skøn blanding af analoge og dvb-t kanaler. Andre der har oplevet noget lignende? Jeg har iøvrigt en fornemmelse af, at vmc "sammenlægger" kanaler der hedder det samme. Da jeg scannede med ovennævnte indstillinger fandt vmc blandt andet ikke den analoge udgave af dr1, dr2 og tv2, men istedet dvb-t versionen. Har en fornemmelse af, at den kan have fudnet de analoge versioner også, men blot droppet dem, fordi den allerede havde fundet digitale versioner. Lyder det helt usandsynligt? |
||
![]() |
||
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
|
Det synes jeg lyder meget plausibelt.
|
||
![]() |
||
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
|
Jeg har endnu ikke prøvet denne opdatering, men jeg har noteret mig, ved sidste kanal scan. Jeg kunne ikke længere se nogen af de 5 HD kanaler på listen. Så jeg tror ikke det er på grund af opdateringen du ikke kan, hvilken version af firedtv driverene bruger du og firmware ? |
||
![]() |
||
humperdink ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
![]() |
|
Jeg skal da indrømme at jeg ikke har lavet skanning for nylig i VMC, men blot konstaterede at HD kanalerne var tilgængelige i kanalisten inden jeg startede med installationen af opdateringen, hvorefter de ikke længere kunne findes. Kan stadig finde kanalerne hvis jeg bruger DVBViewer (hvis jeg fingererer lidt i cable 6875.ini, da den mangler et par frekvenser). Kan man i registreringsdatabasen eller andet steds se, hvilke frekvenser der skannes i VMC? Jeg bruger nyeste firmware/drivere fra www.digital-everywhere.com |
||
![]() |
||
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
|
Finder heller ikke HD kanalerne i MCE her, FireDTV finder og viser dem fint. Tror dette er en Microsoft feature! Copy protection i HD stream? eller en anden grund at Microsoft ikke vil finde / vise disse kanaler i MCE. Hvis jeg modulere en gamle TS stream med C+ More HD i H.264 (ukodet) ud på samme frekvens som f.eks Kanal5 HD bliver den korrekt vist og kan optages i MCE. En anden bruger kunne også se Astra HD med Stofa, så nogle HD kanaler virker med MCE mens andre ikke gør. Med FireDTV S2 findes HD kanaler heller ikke i MCE fra Thor. |
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
#karlshøj Er du i stand til at scanne 1 west thor med BDA-drivers? |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 14> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |