recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt fra Microsoft - Fiji MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt fra Microsoft - Fiji MCE

 Besvar Besvar Side  <12345 14>
Forfatter
Besked
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2008 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Hejsa,

 

Har lige testet astra HD promo på stofa dvb-c. Den sendes i h264 og det spiller bare :)

Den er godtnok ikke kodet men jeg tror umiddelbart også at de ville virke.

Jacob



Det er sgu da årets nyhed - det havde jeg næsten ikke turdet håbe på.
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Status: Offline
Point: 1299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 08:33

Hej igen,

 

De kodede kanaler i SD virker fint :)

MCE vil ikke kendes ved mit floppydtv med BDA driveren så jeg bruger stadig den mce driver der emulere at det er et dvb-t kort.

Jeg har stofa dvb-c. mit CAM er købt hos mm-vision.

Jacob

Til top
Redcap Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 12:45
er der nogen der ligesom mig har fået problemer med sputnik efter den update. jeg kan ikke se sputnik mere

der skulle være nogle nyere versioner men ikke nogle jeg har endnu

Windows Media Center 6.1.1000.18217 (longhorn_mc_dev(wmbla).080514-2210) x64

Windows Media Center 6.1.1000.18217 (longhorn_mc_dev(wmbla).080514-2210) x86



Redigeret af Redcap - 26-Maj-2008 kl. 13:05
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 21:45

Hej

Det lyder bare rigtig godt. Har testet det med DVB-T
Jeg kan nemt få subs på dvb-t med et Hauppauge HR-1300. Køre med Vista premium 32bit.

Er der nogen som har prøvet DVB-C og mpeg4/HDTV?
Jeg overvejer på det kraftigste at købe Technotrend CT-3650. Er der nogen som kender til dette kort og Vista 32bit. Evt. problemer aller anden god information?

Til top
humperdink Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 08:14

Prøvede i aftes at installere opdateringen på min HTPC med 2 stk. FireDTV DVB-C tunere. Jeg har YouSee Kabel TV.

Efter installationen skal man indstille alle kanaler igen... fandt 214 kanaler, MEN ingen HD kanaler. Prøvede igen på en anden PC (Helt nyinstalleret Vista med SP1) ... samme resultat - ingen HD kanaler.

Inden installationen af opdateringen havde jeg ingen problemer med at finde de 5 tilgængelige HD kanaler ved en skanning (Jeg kunne naturligvis ikke se dem pga. manglende MPEG4 understøttelse), men efter er de ikke at finde. Ligeledes finder skanningen kun ét "sæt" DR kanaler, hvor der plejer at være 2 "sæt" - et sæt med indlejrede tekster og et sæt med DVB undertekster.

Andre der er kommet frem til samme resultat?



Redigeret af humperdink - 27-Maj-2008 kl. 08:33
Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af humperdink humperdink skrev:

Efter installationen skal man indstille alle kanaler igen... fandt 214 kanaler, MEN ingen HD kanaler. Prøvede igen på en anden PC (Helt nyinstalleret Vista med SP1) ... samme resultat - ingen HD kanaler.

Andre der er kommet frem til samme resultat?



Jeg prøvede også i går med samme resultat.
Jeg prøvede bagefter at installere BDA-driveren til FloppyDTV, men det ville MCE stadig ikke genkende.
Udover det, synes jeg også der var nogle mærkelige "glitches" når jeg valgte et menupunkt. Så var det som om der nogen gange lige kom et glimt af et andet skærmbillede frem.
Jeg lavede et restore point og kører nu uden patch igen. Jeg glemte desværre at afprøve native blu-ray afspilning

Jeg er dog positiv over at vide at nogen har haft noget til at virke med MPEG4 HD og undertekster - så kommer det indenfor en overskuelig fremtid også til at virke hos mig

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
mtjoernelund Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-April-2008
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 10:02

Har også indstalleret opdateringen og har oberserveret nogle af de samme ting som andre anfører. Skal dog siges, at vmc genkender mit fireDTV, men jeg har dog ikke forsøgt at scanne på det, da der ikke er antennesignal på det lige nu.

Noget af det positive jeg har observeret er, at det nu tilsyneladende er muligt at vælge tv-signal fra forskellige kilder (analogt kabel, digitalt kabel samt digital ota). Da vi modtager signal fra en antenneforening kan vi modtage signal af alle tre ovennævnte typer, men da jeg indstillede vmc til dette fandt den ikke tilnærmelsesvis alle kanalerne. Hvis jeg scannede flere gange fandt den lidt flere, men jeg kunne ikke kommer over 21 kanaler, hvor jeg burde finde 30. Den fandt en skøn blanding af analoge og dvb-t kanaler. Andre der har oplevet noget lignende?

Jeg har iøvrigt en fornemmelse af, at vmc "sammenlægger" kanaler der hedder det samme. Da jeg scannede med ovennævnte indstillinger fandt vmc blandt andet ikke den analoge udgave af dr1, dr2 og tv2, men istedet dvb-t versionen. Har en fornemmelse af, at den kan have fudnet de analoge versioner også, men blot droppet dem, fordi den allerede havde fundet digitale versioner. Lyder det helt usandsynligt?

Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Februar-2006
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 11:26

Det synes jeg lyder meget plausibelt.

 

Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Februar-2006
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af humperdink humperdink skrev:

Inden installationen af opdateringen havde jeg ingen problemer med at finde de 5 tilgængelige HD kanaler ved en skanning (Jeg kunne naturligvis ikke se dem pga. manglende MPEG4 understøttelse), men efter er de ikke at finde. frem til samme resultat?

Jeg har endnu ikke prøvet denne opdatering, men jeg har noteret mig, ved sidste kanal scan. Jeg kunne ikke længere se nogen af de 5 HD kanaler på listen.

Så jeg tror ikke det er på grund af opdateringen du ikke kan, hvilken version af firedtv driverene bruger du og firmware ?

Til top
humperdink Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af h8red h8red skrev:

Oprindeligt skrevet af humperdink humperdink skrev:

Inden installationen af opdateringen havde jeg ingen problemer med at finde de 5 tilgængelige HD kanaler ved en skanning (Jeg kunne naturligvis ikke se dem pga. manglende MPEG4 understøttelse), men efter er de ikke at finde. frem til samme resultat?

Jeg har endnu ikke prøvet denne opdatering, men jeg har noteret mig, ved sidste kanal scan. Jeg kunne ikke længere se nogen af de 5 HD kanaler på listen.

Så jeg tror ikke det er på grund af opdateringen du ikke kan, hvilken version af firedtv driverene bruger du og firmware ?

Jeg skal da indrømme at jeg ikke har lavet skanning for nylig i VMC, men blot konstaterede at HD kanalerne var tilgængelige i kanalisten inden jeg startede med installationen af opdateringen, hvorefter de ikke længere kunne findes.

Kan stadig finde kanalerne hvis jeg bruger DVBViewer (hvis jeg fingererer lidt i cable 6875.ini, da den mangler et par frekvenser).

Kan man i registreringsdatabasen eller andet steds se, hvilke frekvenser der skannes i VMC?

Jeg bruger nyeste firmware/drivere fra www.digital-everywhere.com

Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-December-2006
Status: Offline
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 12:50

Finder heller ikke HD kanalerne i MCE her, FireDTV finder og viser dem fint.

Tror dette er en Microsoft feature! Copy protection i HD stream? eller en anden grund at Microsoft ikke vil finde / vise disse kanaler i MCE.

Hvis jeg modulere en gamle TS stream med C+ More HD i H.264 (ukodet) ud på samme frekvens som f.eks Kanal5 HD bliver den korrekt vist og kan optages i MCE.

En anden bruger kunne også se Astra HD med Stofa, så nogle HD kanaler virker med MCE mens andre ikke gør.

Med FireDTV S2 findes HD kanaler heller ikke i MCE fra Thor.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 13:12

#karlshøj

Er du i stand til at scanne 1 west thor med BDA-drivers?

Har prøvet dvb-s2 TT s3200,  der kan ikke finde nogen kanaler overhovedet...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu