recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt grafikkort.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt grafikkort.

Besvar Besvar Side  <1 891011>
Forfatter
Besked
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2008 kl. 18:47
Alle benchmarks ser umidelbart fine ud - i forhold til din nuværende HW (også din harddisk, idet der sammenlignes med raid diske) - det tyder derfor på at din maskine er sat korrekt op, og der ikke er noget som er fejl konfigureret.
Du har også tjekket at grafikkortet bruger en OpenGl IDC driver så der er nok ikke meget mer eat hente.
Hvis du stadig oplever at mangle hastighed er der nok ikke meget mere end at opgradere den HW som du nu engang har - her er det nok billigst at opgradere til en ny maskine.
Husk dog på at selv en relativ billig maskine til måske 3000 kr er betydeligt bedre end din nuværende, nogle af dine gamle diske kan flyttes over i en ny hvis budgettet skal holdes nede. - lad være med at gå ud og købe "super" maskine #2 - den vil være forældet 1 år efter...husk dog at du har særlige krav til grafik kort, så brug evt. 500 kr mere der.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7908
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2008 kl. 06:34

Alle de viste benchmark tests er lavet før jeg begyndte på at kigge opdatering af diverse drivere - så den burde måske være lidt bedre nu. Men det lidt underlige er, at jeg synes den virker dårligere idag end for 3 uger / 1 måned siden - men det kan selvfølgelig være at det bare er noget jeg synes, fordi jeg har været fokuseret på det.

Jeg venter til senere med at købe en ny stationær (hvis jeg køber ny stationær igen). Og en af de nærmeste dage, skal jeg have data osv. flyttet over på den bærbare og installere ekstern skærm, tastatur mm. på den.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2008 kl. 12:06

Hej.

Er der nogen der kan forklare den her: Jeg sætter min computerskærm til min bærbare, bare lige for eksperimentets skyld - og får billedet over på den eksterne skærm. Det går fint nok. Men når jeg så bruger OpenGL, så er den mere død end på min stationære computer. Men hvis jeg skifter skærmbilledet over på den bærbare så kan jeg godt køre OpenGL.

Hvad er det egentlig lige der foregår? Jeg skal vel ikke lave nogen særlige indstillinger på den bærbare ud over at skifte hvor billedet skal vises. Kan det tænkes, at der min skærm, der har et problem? Men hvorfor skulle den have et problem med OpenGL og ellers ikke? Ja, jeg fatter det ikke.   OpenGL kører jo ok på den bærbare, hvorfor kan den eksterne skærm så ikke vise det på samme måde som hvis jeg bruger den bærbares egen skærm?

Thorvald.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2008 kl. 17:54
Nej det er ikke din skærm som har et problem....og dog, hvis skærmopløsningen står meget højt, vil dette være "hård arbejde" - både for din stationære og din bærbare - vælg derfor en opløsning som passer ti ldit arbejds behov og helst så lavt som muligt....desværre.

I øvrigt kan det påvirke hastighedden (HW acceleration) hvis billedet vises BÅDE på den bærbare og på den bærbares skærm tilslutning, så når du indstiller billedet, så nøjes med at se billedet 1 af stederne.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2008 kl. 20:50

Skærmopløsningen står vel til det, den skal - det burde ikke være nødvendigt at ændre på det. Og jeg viste kun billedet på én skærm ad gangen. Det så ud som om at skærmen ikke kunne med den indstilling, hvor samme billede skulle vises på de to skærme. Det er vel skærmen, der skal gøre arbejdet? Den modtager jo blot billedet.

Ville en ny skærm hjælpe på dette? Det ville være en kærkommen undskyldning for at købe en 22" eller 24" skærm.

Thorvald.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2008 kl. 21:42
Nej skærmen er blot "dum" og laver ikke andet end at vise de pixels den modtager. - arbejdet med hvilke pixel som skal vises sker i dit grafik kort (openGl) - opløsningen kan have stor betydning for hastighedden hvorved grafik udføres af dit grafik kort.
beklager ingen ny skærm p.g.a. dette.

Der er nogle bærbare som har problemmer med at benyte HW acceleration på den eksterne VGA udgang, dette har jeg mange gange oplevet da man ikke altid man vise film på den externe VGA udgang samtidig med at HW acceleration er sat til "fuld" - om det er det som gør sig gældende i dit tilfælde kan jeg ikke lige sige.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 08:22

Min pc-skærm - den eksterne skærm så at sige, har en opløsning på 1280x1024 og farvekvalitet er sat til 32 bit (højest). Skærmen på den bærbare er sat til opløsningen 1440x900 og farvekvalitet er sat til 32 bit (højest).

Så vidt jeg husker blev vi enige om at hw accellerationen netop skulle stå på "fuld" for at få bedst OpenGL performance.

Er det et problem, at den bærbare er widescreen og den eksterne skærm er 4:3? Opløsningerne passer jo ikke sammen.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2008 kl. 14:04
Er der nogen, der har en mening om, hvorfor det går skidt med at sætte den eksterne skærm til den bærbare - og om en ny skærm ville hjælpe på det. Jeg overvejer Acer P243W (hvis det skulle være).

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2008 kl. 10:27

Hej igen. Gad vide om dette er noget jeg kunne drage nytte af på min bærbare: http://www.itavisen.no/php/art.php?id=529006 for at forbedre ydeevnen yderligere. Og måske forbedre ydeevnen med ekstern skærm?

Er der nogen der ved noget om disse opdateringer??

Thorvald.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2008 kl. 14:13
der er helt klart noget som kan anbefales, specielt hastighed og stabilitet er fokus områder når nye drivere frigives.
Jeg har kortvarigt skimmet ændringerne igennem og har dog ikke fundet noget som specifikt nævner dit kort og OpenGl - der er dog rettelser i forbindelse med OpenGL og det kan ikke udelukkes at nogle af disse også vil påvirke resultatet i din applikation.
Opdateringen skulle dog næppe skade, og jeg vil da også selv opdatere til denne version - tak for tippet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 16:48

Det ser desværre ikke ud til at der er en tilsvarende opdatering til Nvidia Geforce Go 7600, der sidder i min bærbare.

Jeg har skrevet til Toshiba og beskrevet problemet med at tilslutte ekstern skærm. Måske de har en løsning.

Thorvald.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 11:49
Jo, opdateringen gælder både serie 6,7,8 og 9 - jeg har dog set andre brugere beklage sig over at de ikke kunne finde dem på nvidia hvis de søgte under serie 7.
For at finde "Forceware til Geforce ver. 175.16" skal du blot vælge en anden serie (f.eks. 9800)
dette vil bringe ig til denne side
http://www.nvidia.com/object/winxp_175.16_whql.html

Som du kan se af produkt beskrivelsen på siden er driverne også til serie 7 - hvilket er dit kort.
Jeg har læst en del i release notes og som sagt er der rettelser til serie 7, dog har jeg ikke fundet noget som specifikt skulle påvirke din applikation - det kan dog ikke udelukkes at det har en gavnlig effekt - specielt hvad stabilitet angår.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 891011>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu