|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Ja, der er jo mange muligheder for et setup - hdmi extendere ser jeg også kun den store fordel ved, hvis alternativet er boxe, der larmer, er grimme, eller udvikler megen varme.
Når det gælder modtagelse af satellit tv, har jeg centraliseret det hele i en mediecenter server, som distribuerer satellitkanalerne ud til de ønskede mediecenter klienter, så også her er der mange forskellige løsninger
![]() |
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
LBA75 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-September-2006 Status: Offline Point: 484 |
![]() |
Hej
Har lige bygget hus og har været igennem alle dine overvejelser..... Mit valg blev centreret rundt en løsning fra http://flexcabling.com/ Alt er samlet i mit mediaskab ude i mit bryggers....... rack skab, switch, patch panel, tv forstærker, tv-splitter, telefon, nas, router, modem.......alles Der er trukket 4 x Cat 6 ud til alle rum afsluttet i rj45 stik, de to stuer har lidt flere, så der er mulighed for at flytte rundt senere. Alt er trukket i tomrør..... 1/2 glatrør eller 3/4 flexrør er minimum, ellers får du svært ved at trække dine kabler.... invister i en søgefjeder... den er pengene værd! 2x rj45 stik i hvert rum er for mig for lidt...... men for nogle kan 4 være lidt overkill, tror ikke helt mine unger ved hvad alle de stik skal bruges til endnu, men bedre at have for mange end for lidt....hehe Med flexcabling kan jeg fra patch panelet selv styre præcist hvad hvert stik skal bruges til......tv, pc eller telefon..... du kan jo købe en streamer til hvert rum...... WD live, Popcorn eller hvad du nu har lyst til.... en god nas æder og servicerer det hele, og så slipper du for alt det der hdmi extender rod. Har så også SONOS, så alt musik er tilgængeligt i hele huset samt netradio.... Synes flexcabling har levet op til mine forventninger og friheden til at styre alle stik er dejligt. held og lykke Mvh LBA57
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
hvad er det for noget rod, du snakker om ? en lille smart boks i hver ende for at undgå støjende,grimme, og store apparater ? ja, det lyder søreme rodet
![]() |
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
Ser spændende ud. Er jo også det jeg havde tænkt.
Kan være jeg skal lave det om så jeg kun har CAT6 kabling, så kan alm. antenne køre over det.
Kan ikke lige se om man kan det samme på SAT kabler og stik. kablerne er jo det samme.
Altså kun CAT6 rundt i hele huset og rigeligt med stik. Prisen på det 19 tommer rack moduler skal jo også regnes ind. Kan være det bliver for dyrt i forhold til funktionsfordelen.
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
LBA75 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-September-2006 Status: Offline Point: 484 |
![]() |
Hej Confused....
Nej, det er ikke den smarte lile boks jeg snakker om..... det er jo perfekt og også hele ideen bag mit setup....... netværks kabel..... smart boks = ikke rodet. Jeg mener rodet hvis der skal trækkes alm antenne kabel, telefon, internet, evt noget hdmi extender til alle rum..... med cat6/rj45 og det der flexcabling halløj, så er flesibiliteten helt enorm, og du kan smide alle de netvæks-streamere på du måtte ønkse.... ikke rod, men orden. Ja, der er følge udgifter i mit projekt.... 19" rack skab (kan også mases ind i etr 10"), flexcabling tv-forstærker, tv -splitter, patch paneler m.m. Man beøver jo heller ikke nødvendigvis smide det ind i et rack skab....der er mange billigere løsninger.... men Ja, det koster noget ekstra, men jeg har ikke fortrudt et sekund. Mvh LBA75 |
|
![]() |
|
![]() |
Det var nu den smarte lille hdmi extender box, jeg snakkede om |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Rack og kabler ikke noget problem, da jeg er i branchen for installationer.
Men om det kan betale sig med rackpaneler er noget andet, kabler koster jo ikke meget i dag.
Nu skriver de jo ingen priser, men hvad koster eks. en 8 ports tv til rack
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej
Nej, ved ikke om man kan sige at det kan betale sig..... men det er bekvemt og fedt med muligheden at kunne ændre hele opsætningen bare med et patchkabel..... Du kan se priser på http://www.kitshop.dk/group.asp?group=2 Tv splitter : http://www.kitshop.dk/product.asp?product=21 Det er lidt dyrt, men jeg fik det billigere igennem min elektrikker - han registrerede sig som forhandler, så der fik jeg noget rabet ![]() mvh |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |