|
Nyt kamera, 3.000,- |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
Zulu
Guld medlem Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
Sendt: 09-Januar-2009 kl. 18:42 | |
En mulighed kunne også være et købe et brugt spejlrefleks-kamera.
Modellerne der er et par år gamle kan fås til spotpris på DBA. Jeg købte selv mit første spejlrefleks-kamera brugt og nu 1 år og 20.000 billeder senere er jeg klar til at prøve lykken med et helt nyt kamera. |
||
thor-thor
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
Sendt: 09-Januar-2009 kl. 20:40 | |
Jeg ville kigge her: http://kamerashop.dk/ Hvis de ikke er fanatiske med at det skal være spejl, ville jeg kigge på Canon PowerShot SX1 IS til 3535kr. Det har 20 gange optisk zoom, optager videoklip i fullhd af knægten i aktion! Går selv og overvejer at skifte til det |
||
Moulder
Super bruger Oprettet: 03-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 371 |
Sendt: 10-Januar-2009 kl. 16:13 | |
Kena>> Selvfølgelig er dslr de kompakte kameraer overlegen, men hvis det drejer sig om alm. hverdagsbrug, og indendørs billeder skydes med den indbyggede flash, så er forskellen minimal på dslr med kit objektiver, og de bedste kompaktkameraer.. Hvis størrelsen ikke har nogen betydning, så skal man gå efter et dslr. Og det er fint at starte med at køre på auto, og så forsøge sig frem efterhånden som man bliver mere fortrolig med kameraet.. Men det kræver lidt benarbejde at sætte sig ind i kameraets funktioner, og hvordan man får det bedst ud af funktionerne.. Det er meget nemt at blive bidt af..
Jeg foretrækker da også at skyde med mit D80, men har alligevel lige købt et godt kompaktkamera i den dyre ende. det er det kamera thor-thor nævner, Canon PowerShot SX1 IS. Det er med CMOS sensor som på spejlreflekskameraerne, og med 20x optisk zoom. Desuden kan det skyde video i Full HD 1920x1080i, og det er altså ret vildt at se den video kvalitet det leverer.. Dett er er et eksempel fra Youtube, som jo uden tvivl er komprimeret en del, men man fornemmer alligevel kvaliteten. Lige under vinduet med filmen, trykker man på "Watch in HD", og den kan sagtens ses i fuld skærm.. |
||
Mvh
Moulder |
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Sendt: 10-Januar-2009 kl. 17:02 | |
Det er jeg fuldstædig uening i. Et kompakt kamera som f.eks Canon G9/10 har et langt bedre objektiv en det standard opjektiv der følger med et Nikon D40. Canon SX 1 som andre nævner, vil give en mere end man får med et billig DSLR. At kompakt kamera skulle være dårlige/langsomme til at stille skarpt er efter min mening ikke længer et problem som det var for år tilbage. Men køber du et billigt kompakt kamera, så kan det være det samme |
||
Plex
Guld medlem Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 614 |
Sendt: 10-Maj-2009 kl. 19:00 | |
Et godt alternativ til Canon G serie, kunne være et Panasonic LX3. Det kan varmt anbefales, og fylder ikke så meget som G9/10.
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |