recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt lydkort?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt lydkort?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Akeeru Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2014
Sted: Kgs. Lyngby
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Akeeru Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt lydkort?
    Sendt: 04-December-2014 kl. 21:04
Hej,

Jeg har fået sat en hjemmebio op, der kører med 4.1. Til formålet har jeg købt en Sony DN850 (receiver) og en BenQ W1070+ projektor. De to har problemer med at snakke sammen (handshake issues) og jeg er derfor nød til at koble projektoren direkte til min computer. Jeg forbinder min lyd fra computeren til receiveren med et optisk lydkabel (da mit grafikkort kun har en hdmi udgang)

Når jeg tester højttalerne via menuen i receiveren lyder alle højttalere som de skal. Afspiller jeg derimod lyd/video fra computeren kommer lyden fra surround højttalerne ud af front højttalerne. Surround højttalerne spiller det samme som der kommer ud af front højttalerne, bare i en laver lydstyrke. 

Jeg har prøvet diverse lydindstillingerne på computeren. Jeg er dog kun i stand til at vælge to kanals output, hvilket nok er mit problem. Jeg kan heller ikke få 5.1 (4.1) lyd igennem VLC. Lige nu bruger jeg onboard lydkort (ADI AD2000B). 

Mit spørgsmål er derfor om der er nogen der kan anbefale et lydkort til min situation?

Dette er mit første indlæg. Hvis jeg har glemt nogle oplysninger, så må i lige spørge.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu