recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt NAS / Gb-net fra bunden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt NAS / Gb-net fra bunden

Besvar Besvar Side  <1234 14>
Forfatter
Besked
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Bjornstad Bjornstad skrev:

Er en fin ide at kigge på NAS først, men hvis du ender med en NAS, hvor du bliver "tvunget" til at købe dyre diske for at følge producentens godkendt liste, kan det jo måske blive billigere at købe en anden NAS og billigere diske. :-)

Ok, måske en tænkt situation. Men jeg anbefaler at du kigger på NAS og diske, som en samlet løsning. :-)
Will do. Wink

Redigeret af MaXer - 18-August-2011 kl. 11:01
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Jeg startede mit system op fra bunden.. næsten i et hak.. det består i dag af synology ds1010+ (ds409+ som backup) 2 popcornhour a-200 & 2 C-200 ps3 og diverse ipods/ipads/macs og pcer.

Man kan godt starte med både en afspiller og en NAS, egentligt vil jeg sige at har man ambitionerne om at købe en anyway.. kan man lissågodt komme igang.. jeg vil klart pege på synology (har også en Qnap), men syntes brugerfladen er noget bedre på synologyen.. og bliver bedre opdateret som jeg er orienteret... og som du er inde på en ds2411+ er da et godt bud (hvormeget er dit samlede plads behov her og nu.. og hvad vil du kunne akkumulere af data pr år.. og hvormeget af det er værd at gemme år efter år?.

Mht harddiske i sådan et setup ville jeg udelukkende gå efter entreprise diske.. ja de er dyrere.. men de er bygget til raid.. det skal bare funge.. med de datamængder du lægger op til i sådan en NAS som er det ikke noget man har lyst til problemer med... jeg selv købte wd2002fyps diske.. om der er kommet nyere entreprisediske imellemtiden har jeg ikke lige styr på.. men du bør vælge dem imo.

mht eksternt drev, så har jeg købt sådan et http://www.proshop.dk/DVD-Blu-Ray-Drev/ASUS-SBW-06C1S-U-Black-2231598.html og det virker på mac. og software hvis jeg skal brænde blu ray med den har jeg købt denne http://www.roxio.com/dan/products/toast/titanium/  

Mht ripning så kører jeg det på min pc og bruger dvdfab, skal det køre på mac så skal du over i makemkv for blu ray.. ellers er vi ovre i mactheripper for dvd (men den er jeg usikker på om den kører på lion) (jeg fandt dette link http://mac-dvd.com/mac-guide/how-to-rip-copyright-dvd-and-copy-dvd-on-mac.html men jeg aner intet om det funger).

Musikstreaming kører fint via synology NAS og dennes apps til hh. android/Ios på pads og smartphones og der kan vælges både airplay afspillere eller dnla kombatibelt udstyr.. feks streamer den fint til min pioneer lx71 receiver via synology apps (flac dog først ukomprimeret i den nye system 3.2 som er på trapperne), såvel i hjemmet og ude (hvis du har netforbindelsen på enheden), alternativt kan plugplayer og eller andre (apps) der feks bruges på lokalnettet.

Det var rigtig meget god info, takker. Der er en del af det jeg bliver nødt til at vende tilbage til senere, som det med softwaren og apps. Men det lyder i hvert fald lovende.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 12:34
Spændende. Har du nogle specs på den endnu? Hvor mange bays er der f.eks.?
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 13:05
Det ser godt ud. Men jeg ville skulle vente indtil prisen falder nok til at komme ned i mit pris-leje...
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
brisen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 13:08
~$ 3.370,-. Puha, det bli'r en dyr sag!
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 13:40
6 bays er for lidt. Selv 8 er i underkanten, tror jeg. Jeg har faktisk haft kig på 839'eren, men igen er jeg lidt tilbageholden pga. antal bays. Hvorfor vil du af med den? Og hvad er det der er bedre ved QNAP's software/features?
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 14:31
Jeg tror 8 vil være for lidt, specielt i fremtiden. Ja, hvis det skal nære QNAP bliver det pænt dyrt, men den Synology jeg har fundet har en fornuftig pris, synes jeg.

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med det sidste...
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 14:39
Der er jo væsentlig forskel på 8x1TB (2.5") eller 8x3TB (3.5") - så mon ikke en 8-slots udgave kan være fin nok, hvis den er til 3.5" drev?

Mht. gigabit-switches er det en oplagt opgradering samtidig med NAS'en, da en 100 mbit switch vil være en kæmpe flaskehals. Jeg har selv en Linksys SLM2008 (mener jeg den hedder) og ved at Linksys/Cisco laver flere gode 8-ports gigabit switches til omkring 300-600kr.

Forstår ikke helt du skriver med at du gerne vil koble et bluray drev direkte til NAS'en!?
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

Der er nogle der har leaket info før QNAP har givet lov, se her: http://www.span.com/product_info.php?products_id=34375&source=gbaseus&currency=USD
ser nice ud dog med de priser ville jeg  heller byge mig en zfs server, ville  jeg enlig også for mindre er noget mere sikrer ind qnap og synology SW raid
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 14:56
Jeg ville aldrig putte 1TB i. Wink

I mine beregninger tænker jeg altid 3TB. Med 8 bays er det ca. 800 BD-film. Jeg har allerede næsten 700 BD, over 100 HD DVD og ca. 750 DVD, så det ville knibe allerede nu.

Et BD-drev direkte til NAS'en ville være smart, så kunne jeg rippe filmene direkte til NAS'en, i stedet for at skulle gøre det via en anden computer.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af tobiasl tobiasl skrev:

Der er nogle der har leaket info før QNAP har givet lov, se her: http://www.span.com/product_info.php?products_id=34375&source=gbaseus&currency=USD
ser nice ud dog med de priser ville jeg  heller byge mig en zfs server, ville  jeg enlig også for mindre er noget mere sikrer ind qnap og synology SW raid
Har du tilfældigvis et eksempel på en 12-bay server med hardware raid jeg kan se? Smile
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Oprindeligt skrevet af tobiasl tobiasl skrev:

Har du tilfældigvis et eksempel på en 12-bay server med hardware raid jeg kan se? Smile
nej men du kan se min kunne aldrig fine på af køre HW raid  ZFS kan det samme men bare langt sikre 
vis du vil kan du læse lidt her

se 3#

Redigeret af tobiasl - 18-August-2011 kl. 15:04
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 14>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu