|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 14> |
Forfatter | |||
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
![]() |
||
Will do. ![]() Redigeret af MaXer - 18-August-2011 kl. 11:01 |
|||
![]() |
|||
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
![]() |
||
Det var rigtig meget god info, takker. Der er en del af det jeg bliver nødt til at vende tilbage til senere, som det med softwaren og apps. Men det lyder i hvert fald lovende.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Spændende. Har du nogle specs på den endnu? Hvor mange bays er der f.eks.?
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det ser godt ud. Men jeg ville skulle vente indtil prisen falder nok til at komme ned i mit pris-leje...
|
|||
![]() |
|||
brisen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
![]() |
||
~$ 3.370,-. Puha, det bli'r en dyr sag!
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
6 bays er for lidt. Selv 8 er i underkanten, tror jeg. Jeg har faktisk haft kig på 839'eren, men igen er jeg lidt tilbageholden pga. antal bays. Hvorfor vil du af med den? Og hvad er det der er bedre ved QNAP's software/features?
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg tror 8 vil være for lidt, specielt i fremtiden. Ja, hvis det skal nære QNAP bliver det pænt dyrt, men den Synology jeg har fundet har en fornuftig pris, synes jeg.
Jeg er ikke helt med på hvad du mener med det sidste...
|
|||
![]() |
|||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
||
Der er jo væsentlig forskel på 8x1TB (2.5") eller 8x3TB (3.5") - så mon ikke en 8-slots udgave kan være fin nok, hvis den er til 3.5" drev?
Mht. gigabit-switches er det en oplagt opgradering samtidig med NAS'en, da en 100 mbit switch vil være en kæmpe flaskehals. Jeg har selv en Linksys SLM2008 (mener jeg den hedder) og ved at Linksys/Cisco laver flere gode 8-ports gigabit switches til omkring 300-600kr. Forstår ikke helt du skriver med at du gerne vil koble et bluray drev direkte til NAS'en!? |
|||
![]() |
|||
tobiasl ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
![]() |
||
ser nice ud dog med de priser ville jeg heller byge mig en zfs server, ville jeg enlig også for mindre er noget mere sikrer ind qnap og synology SW raid
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg ville aldrig putte 1TB i.
![]() I mine beregninger tænker jeg altid 3TB. Med 8 bays er det ca. 800 BD-film. Jeg har allerede næsten 700 BD, over 100 HD DVD og ca. 750 DVD, så det ville knibe allerede nu. Et BD-drev direkte til NAS'en ville være smart, så kunne jeg rippe filmene direkte til NAS'en, i stedet for at skulle gøre det via en anden computer.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Har du tilfældigvis et eksempel på en 12-bay server med hardware raid jeg kan se?
![]() |
|||
![]() |
|||
tobiasl ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
![]() |
||
nej men du kan se min kunne aldrig fine på af køre HW raid ZFS kan det samme men bare langt sikre vis du vil kan du læse lidt her se 3#
Redigeret af tobiasl - 18-August-2011 kl. 15:04 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 14> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |