recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt NAS / Gb-net fra bunden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt NAS / Gb-net fra bunden

Besvar Besvar Side  <12345 14>
Forfatter
Besked
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Jeg ville aldrig putte 1TB i. Wink

I mine beregninger tænker jeg altid 3TB. Med 8 bays er det ca. 800 BD-film. Jeg har allerede næsten 700 BD, over 100 HD DVD og ca. 750 DVD, så det ville knibe allerede nu.

Et BD-drev direkte til NAS'en ville være smart, så kunne jeg rippe filmene direkte til NAS'en, i stedet for at skulle gøre det via en anden computer.
du kan ikke sete en blu-ray drav til en nas og bare rippet mener LG lavet en der kunne det men kun 
vis der ikke var kopi beskyttelse på og det er der jo Smile

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 15:08

Jeg ville aldrig putte 1TB i. Wink

I mine beregninger tænker jeg altid 3TB. Med 8 bays er det ca. 800 BD-film. Jeg har allerede næsten 700 BD, over 100 HD DVD og ca. 750 DVD, så det ville knibe allerede nu.

Et BD-drev direkte til NAS'en ville være smart, så kunne jeg rippe filmene direkte til NAS'en, i stedet for at skulle gøre det via en anden computer.
Det er bare svært at finde en 2.5" disk på mere end 1 TB og nu var det jo en NAS beregnet til 2.5" som blev nævnt ovenfor - derfor angav jeg de to størrelser.

I mine øjne kan du lige så godt lade være med at fremtidssikre alt for langt ud i fremtiden - fordi om 2 år er diskene større og billigere og det samme gør sig nok også gældende for NAS'erne.

Tænk også over at ripning af dine film er en tidskrævende proces og overvej, hvor lang tid det vil tage dig (Eks vil 2 film om dagen give ripning til mere end 2 år - plus de nye film du køber undervejs) - og hvornår du dermed vil få de pladsbehov du nævner ovenfor - der kommer måske 4TB diske senere på året og det flytter jo kalkulerne lidt. Ligeledes vil valg af RAID selvfølgelig også påvirke den plads du får til rådighed.

Jeg har selv et setup med en Synology NAS på et gigabit netværk og med et antal squeezebokse og popcornhour - det er nemt og brugervenligt - men jeg brugte da også lidt tid på at sætte det ordentligt op i sin tid - og ripning af musik og film har også været en tidskrævende proces.

Redigeret af tipsen - 18-August-2011 kl. 15:09
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 15:13
@tipsen
Du har helt ret. Men hvis der kommer 4TB-diske kan jeg jo bare udskifte dem jeg har i, der er jo hot-swap.

Men kan man være sikker på at de NAS vil understøtte 4TB-diske?

Ja, processen med at rippe glæder jeg mig ikke til... den bliver meget langsommelig...

Redigeret af MaXer - 18-August-2011 kl. 15:15
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af tobiasl tobiasl skrev:

du kan ikke sete en blu-ray drav til en nas og bare rippet mener LG lavet en der kunne det men kun 

Ærgerligt... Det kunne have været smart.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

det smarte med QNAP er at man bare køber flere NAS'er og lader den første være Master, så opdateres din kapacitet automatisk. (http://www.qnap.com/features/Expandability/Stackable_capability_for_virtual_storage_expansion.aspx?index=2&ap_id=17&lang=eng )
Det lyder ret smart. Det taler da for QNAP, må jeg sige. Men mon ikke Synology kan det også? Anyway, det skal jeg da lige have set på, så skal jeg ikke bekymre mig om plads, jeg køber "bare" en til.

De QNAP NAS'er der blev solgt for 1 ½ år siden, understøtter 3TB drev idag, og der er ikke rigtig nogen grænse. Jeg tager udgangspunkt i TS-639'eren som jeg testede for længe siden.
Okay. Mener ellers jeg har set nogle steder hvor der står en max TB på.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 15:24

Sikke nogle sløve læse/skrivehastigheder, det er sølle at være selvbygger. Jeg holder mig til kommercielle produkter med support og garanti :-) Om kort tid har jeg læse og skrivehastigheder på +1.000Mb/sek og +1.250Mb/sek Tongue
har du husket din 10GB  switch ?
sløve læse/skrivehastigheder er kun progrund af kit 1GB lan zfs bliver brugt i data center og det er der en grund til Wink
og har garanti  på mine dele og support har man ikke brug for vis man ikke er helt dumt til en computer men ja vis man er lile mor på 60 så kan jeg godt se det men de fleste nomale er det ikke noget af snarke omSmile
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 15:24

du kan ikke sete en blu-ray drav til en nas og bare rippet mener LG lavet en der kunne det men kun 

Og HVIS den kunne, så ville den æde alt cpu-kraft i din NAS så den ikke ville performe. Brug nu en NAS til det er den tiltænkt til, og rip plader på noget andet grej. Træerne vokser IKKE ind i himlen.
Det var heller ikke et krav, det kunne bare være smart. Ville jo ikke rippe imens jeg streamede film.

Redigeret af MaXer - 18-August-2011 kl. 15:26
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 15:27

Og HVIS den kunne, så ville den æde alt cpu-kraft i din NAS så den ikke ville performe. Brug nu en NAS til det er den tiltænkt til, og rip plader på noget andet grej. Træerne vokser IKKE ind i himlen.
så længe man ikke komprimere kvaliteten er det bare copy den første atom cpu kan rippe en blu-ray uden kvalitet tab uden du kan se det på cpuen
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 15:29

har du husket din 10GB  switch ?
sløve læse/skrivehastigheder er kun progrund af kit 1GB lan zfs bliver brugt i data center og det er der en grund til Wink
og har garanti  på mine dele og support har man ikke brug for vis man ikke er helt dumt til en computer men ja vis man er lile mor på 60 så kan jeg godt se det men de fleste nomale er det ikke noget af snarke omSmile
Jeg vil nu også mene at det er vanskeligt at få support hvis man staver så elendigt, så det kan du have en pointe i...
nå så går man efter manden når man ikke kan gå efter emenet siger vis noget om digLOL
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 15:31

så længe man ikke komprimere kvaliteten er det bare copy den første atom cpu kan rippe en blu-ray uden kvalitet tab uden du kan se det på cpuen
Aner du overhoved hvad du snakker om? vi snakker ikke om reencoding af data, men om dekryptering af krypterede BD skiver. Det kræver cpu power.

tydelig vis mere ind dig kan jeg høre
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 15:51

Deskrypteringen består af 3 ting:
  • Remove encryption (AACS) from Blu-ray media
  • Remove BD+ copy protection from Blu-ray media
  • Removs region codes from Blu-ray media
  • Hvis du fastholder at man ikke kan se ovenstående belaste en Intel Atom processor så man kan se eller mærke det, så indstiller jeg dig hermed til Nobels fredspris, for så er alle jordens energiproblemer løst, for så har du opskriften på hvordan cpu-krævende processer pludslig ingen strøm bruger. Det er fantastisk hvad man kan finde af guldkorn Tongue

ja du kan se det men ikke noget du kan mærke men går ud fra du selv har prøvet ??
    men stopper her for du er for banlig af diskontere med
    og må hiller lige ratte så den langsomme er med vis du gad af læse det jeg srkav skrav jeg det med den ikke kunne ses på i forlængelse af den LG nas hvor det er klart af DRM ikke skal være på

Redigeret af tobiasl - 18-August-2011 kl. 15:55
    Til top
    MaXer Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2011 kl. 15:59
    Så, drenge, lad os nu holde den gode tone.

det smarte med QNAP er at man bare køber flere NAS'er og lader den første være Master, så opdateres din kapacitet automatisk. ( http://www.qnap.com/features/Expandability/Stackable_capability_for_virtual_storage_expansion.aspx?index=2&ap_id=17&lang=eng )
    Forresten, dette kan alle QNAP vel. Det er ikke kun nogle modeller, vel?
    Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
    Til top

Besvar Besvar Side  <12345 14>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu