recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt opsæt til streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt opsæt til streaming

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 13:33
Jeg fandt lige en test med nuc'en hvor de tester 802.11 AC.

When it comes to wireless performance the we used LAN Speed Test to check the performance of the new Intel 7260HMW 802.11AC Wireless Card. We used a desktop with Gigabit Ethernet to run LAN Speed Server that was hard connected to the ASUS RT-AC66U 802.11AC wireless router on the 5GHz band and moved it 15-feet away from the NUC test machine to check out performance with both 1MB and 100MB packets. We ran LAN Speed Test on the NUC with the wireless card to test the throughput and found roughly 175Mbps (20MB/s) write speeds and 250-325Mbps (30-40MB/s) read speeds.

This is the first 802.11AC card from Intel, so we were curious how it would perform and these are solid for a 2×2 802.11AC wireless card.

http://www.legitreviews.com/intel-nuc-kit-d54250wyk-review-the-nuc-gets-haswell-power_124251/5

Du har også muligheden i XBMC for at lave en stor videobuffer.

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Grymok Grymok skrev:

Ja det er rigtig nok, sidder lige og blander det rundt :D.
Så må begrænsningen ligge på 16 Mbps, hvor den så kan download med 2 MB/s. Det er nemt at komem til at forvirre sig selvClap
Det lyder mere rigtigt. Det giver i hvert fald det samme.

Men forkortelserne er i hvert fald sådan:
M = Mega
m = micro

B = Byte
b = bit

/s og ps står for det samme, nemlig "per second"

Jeg ved godt, det er at fluekneppe ret meget, og undskyld til trådstarter. Men det kan blive noget rod, hvis ikke man har styr på det, for det giver hurtig misforståelser.
Til top
Zeus123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-December-2013
Sted: Danmark
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zeus123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2013 kl. 11:33
Igen igen mange mange tak for jeres besvarelser :)
Jeg er nok kommet frem til at jeg bygger et mediecenter/shuttel pc den skal så holde filer og alt på den måde undgår jeg en nas og jeg kan bare overføre mine film fra min pc til den eller hvad jeg nu skal have ind på den... den kan jeg bare koble trådløst på mit wifi og jeg kan bygge en 4k klar løsning som kan holde i nogen tid. det vil koste mig ca 5k også er jeg ikke låst af et specielt system + jeg kan opgradere hvis dette skulle blive nødvendigt. På den måde står den bag mit tv og jeg skal ikke trække ledninger.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu