Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
|
Sendt: 26-December-2009 kl. 12:27 |
pipper skrev:
okay. Kan se at G10 har blæser indbygget, så den skal det ikke være.
|
Du kan ikke høre blæserne. Dem der fortæller at de kan høre blæserne har et TV med defekte blæsere.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
nickyyyy
Super bruger
Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: København S
Point: 354
|
Sendt: 26-December-2009 kl. 12:28 |
pipper skrev:
okay. Jeg må ud og se om jeg kan finde en forhandler der har begge skærme. Så må jeg se om s10 er merprisen værd.
|
Elgiganten burde have begge.
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 26-December-2009 kl. 14:45 |
Man kan udmærket hører blæserne på en g10 og v10. Men almindelig baggrundstøj overdøver dem. alså bare en smule volumen på ens tv og støjen hørers ikke.
hvis du er fint tilfreds med et px70 og bare vil have et større. så køb en 42s10.
som også er et bedre tv end px70. 6000 kr er ikke dyrt i mine øjene
har netop købt et pioneer uden aktiv blæser, for har hørt både g10 og v10 i en stue.
samt selv har haft et px80 før.
der er meget stor forskel på, hvilken hørelse man har.
Redigeret af xcardman - 26-December-2009 kl. 14:50
|
baekgaard
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2009
Point: 502
|
Sendt: 26-December-2009 kl. 17:58 |
xcardman skrev:
Man kan udmærket hører blæserne på en g10 og v10. Men almindelig baggrundstøj overdøver dem. alså bare en smule volumen på ens tv og støjen hørers ikke.
|
Det er da vist en overdrivelse. Jeg har haft begge tv, og har stadig et v10. Jeg har på intet tidspunkt hørt noget til blæserne, jeg sidder 3,5 meter væk fra skærmen. Det eneste tidspunkt jeg kan høre blæserne, er når der er HELT stille, og jeg står 5-10 cm fra skærmen, eller lægger øret til bagsiden. Og jeg er ellers ret allergisk overfor støj, hvilket har medført at jeg op til flere gange, har været ved at smadre min xbox.
|
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 26-December-2009 kl. 19:26 |
baekgaard skrev:
xcardman skrev:
|
Det er da vist en overdrivelse. Jeg har haft begge tv, og har stadig et v10. Jeg har på intet tidspunkt hørt noget til blæserne, jeg sidder 3,5 meter væk fra skærmen. Det eneste tidspunkt jeg kan høre blæserne, er når der er HELT stille, og jeg står 5-10 cm fra skærmen, eller lægger øret til bagsiden. Og jeg er ellers ret allergisk overfor støj, hvilket har medført at jeg op til flere gange, har været ved at smadre min xbox.
|
du har ret i en v10 har mindre støj, men ja det er svært og beskrive. Men en g10 skulle ikke ind i min stue. Der er også forskel i opbygning af blæser på en g10 og v10
|
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
|
Sendt: 26-December-2009 kl. 19:34 |
De G10'ere jeg har hørt "ude i stuerne" har ikke støjet så blæserne kunne høres.
Mit eget gamle PV60 har også blæsere.. men de høres heller ikke.
Og ja hørelsen blev tjekket for nylig og jeg er meget støj-sart.
Bottomline: G10 har blæsere, men de støjer ikke. Med mindre de er defekte. Som skrevet tidligere. Som skrevet så tit før også.
Er derfor helt enig med Baekgaard og helt uenig med xcardman hvad det angår.
|
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 26-December-2009 kl. 20:15 |
Jeg har kun et og sige til det. Så må de havde været def på de to g10 jeg har hørt.
samt der lige har været en lang tråd om en anden der heller ikke kunne tåle støjen fra en v10. om det så være mere buzz lyden kan jeg ikke udtale mig om. så nej de er ikke helt stille, men de fleste kan udmærket leve med det.
nogen kan jo heller hører deres samsung 855 og andre synes de støjer rigtig meget. men havde ikke selv købt en skærm med aktiv blæser, de bliver jo også slidt.
|
pipper
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2058
|
Sendt: 27-December-2009 kl. 14:28 |
hvad med samsung plasma. Er de ligeså gode som Panasonic. Jeg syntes designet er pænere på Samsung.
|
pipper
Guld medlem
|
Sendt: 27-December-2009 kl. 15:07 |
Et SD signal er det det samme som analog. Har læst at S10 ikke klarer det godt?
|
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 27-December-2009 kl. 15:52 |
pipper skrev:
Et SD signal er det det samme som analog. Har læst at S10 ikke klarer det godt? |
Nej, et SD signal er et ikke HD signal (Standard Definition) .
Analogt signal er det som DR lige har slukket for , og som er afløst af digitalt signal. Mange antenneforeninger kører dog videre med analogt signal på ubestemt tid. Og et analogt signal er noget værre skrammel på alle fladskærme .
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
pipper
Guld medlem
|
Sendt: 27-December-2009 kl. 15:56 |
Jeg har bare læst at X10 og s10 har et dårligt billedet på SD signal.
Vil det sige at hvis jeg modtager digitalt signal fra antenneforeningen har det ikke nogen betydning.
|
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 27-December-2009 kl. 16:05 |
pipper skrev:
Jeg har bare læst at X10 og s10 har et dårligt billedet på SD signal.
Vil det sige at hvis jeg modtager digitalt signal fra antenneforeningen har det ikke nogen betydning.
|
Tror du er fejlinformeret, eller har misforstået det .
Mig bekendt er i hert fald X10 fremragende på SD signal, - og det formoder jeg så sandeligt også at S10 er. Hvorimod det nok er noget mere tvivlsomt mht analogt signal. Men du bør lige checke at du har adgang til digitalt kabel TV via din antenneforening .
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|