recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt QLED/OLED TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt QLED/OLED TV

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
saksen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér saksen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt QLED/OLED TV
    Sendt: 28-Maj-2019 kl. 21:07
Håber at der nogle herinde, som kan hjælpe.
Vi har fået mulighed for at købe Samsung tv og soundbars og et par Philips tv, til yderst favorable priser, igennem min kærestes arbejde. 
Spørgsmålet er hvad i kan anbefale. Vil lige sige, at jeg har meget begrænset forstand på alt det tekniske ang tv.
Modellerne jeg har kig på, er Samsung qe55q70ratxxc, qe55q80ratxxc,qe55q85ratxxc og qe55q90ratxxc, samt Philips 55OLED903. Prisforskellen fra det billigste til dyreste er kr. 4000. 
Tænker også at vi skal have en soundbar med i købet. Der har jeg disse 4 muligheder at vælge imellem, HW-MS660, HW-Q76, HW-Q86 og HW-Q96, der er prisforskellen også kr. 4000, fra billigst til dyrest. Tænker også at den gerne skulle kunne spille musik fra telefonen, på et acceptabelt niveau, da kæresten er træt af at kigge på mit Harman Kardon surround-anlæg.
På forhånd tak
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 22:14
Det ville nu være rart at kende jeres budget?
Til top
saksen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér saksen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 22:22
Det ligger på omkring kr. 10000 for tv alene, hvilket de tv jeg nævner, holder sig næsten inden for. Men meget gerne mindre. Da jeg umiddelbart ikke tror, jeg kan se den helt store forskel, især ikke når jeg kommer fra et 7 år gammelt sony, godt nok i den dengang dyrere prisklasse. Men regner stærkt med, at der er sket meget, med udviklingen siden da.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 22:34
Lige nu kan sidste års topmodel i LG Oled med fronthøjtaler fås til 9999kr. Der fås ikke bedre billedkvalitet end med Oled, og smart TV delen på LG er bedre end på Philips.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 22:37
Og der er en verden til forskel mellem et 7 år gammelt TV og et Oled TV. Du vil blive meget overrasket.

Redigeret af Munch - 28-Maj-2019 kl. 22:37
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 22:37
eller et af8 fra Sony. Kan også fås til under 10k.
Til top
saksen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér saksen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 22:53
Ok, så du vil anbefale et OLED frem for et af Samsung’s QLED tv? Selvom jeg kan få et Q90R, til lige på den anden side af kr. 10000.
Vi har en meget lys stue, med lysindfald fra stort set alle sider. Synes jeg har læst at det kan være et problem med OLED
En af de ting jeg synes er rigtig smart ved de større Samsung tv, er one Connect boksen, da fruen gerne vil have det så stilrent så muligt og absolut ikke synes at et fjernsyn er særligt kønt. Men Philips 903 synes hun er rigtig flot at kigge på, i slukket tilstand, hvilket jeg må give hende ret i. Ikke at det skal være det tungest vejende grund, til køb af fjernsyn.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 23:22
Ja Oled ER den bedste billedteknologi. Qled er kun et LED TV, og ja med en enorm lysstyrke. Men du mangler altså ikke lys med Oled, og så får du en kontrast som gir en dybde i billedet, som Qled/LED ikke formår. 

Og så er Oled skærmene rammeløse med glas til kant, kun afsluttet af et tyndt kantbånd. Så du får ikke flottere TV. Det er jo i sidste ende et LG Oled panel der sidder på alle Oled TV. Den store forskel ligger i elektronikken der behandler billedet. Og der er Panasonic, Sony og LG førende.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af saksen saksen skrev:

Vi har en meget lys stue, med lysindfald fra stort set alle sider. Synes jeg har læst at det kan være et problem med OLED

Det er en skrøne.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2019 kl. 06:11
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af saksen saksen skrev:

Vi har en meget lys stue, med lysindfald fra stort set alle sider. Synes jeg har læst at det kan være et problem med OLED

Det er en skrøne.


Klaus

Afhænger også af refleksbehandlingen på skærmen 


Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2019 kl. 12:21
Med udgangspunkt i,at OLED performer overall bedste billede, så ville jeg købe et sådant, og event benytte mig af returretten . 
Samsung 90 har et fantastisk antireflex, og er meget tæt på OLED billedkvalitet, men den er stadig så nylanceret, at den koster kassen . . 

Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2019 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Afhænger også af refleksbehandlingen på skærmen 


Korrekt, men det er noget der er uafhængigt af panelteknologien.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu