recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt QLED/OLED TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt QLED/OLED TV

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2019 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Afhænger også af refleksbehandlingen på skærmen 


Korrekt, men det er noget der er uafhængigt af panelteknologien.....


Klaus

Har både et Panasonic DX900 LCD og et LG B8 OLED   og her her Panasonic bare utrolig meget bedre med hensyn til reflekser i dagslys

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2019 kl. 14:08
Det er korrekt at LCD TV ofte er reflexbehandlet. Mit Pana Oled er ikke reflexbehandlet, så checkede lige i fuldt solskin uden at trække gardiner for. Og der er ingen reflexioner når der vælges ISF Dag indstilling.

Det kræver selvfølgelig at Oled TV’et blir prof kalibreret, men det anbefales også altid for at få det bedste ud af et i forvejen godt TV.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2019 kl. 20:18
Q90 og Q85 er i særklasse når det kommer til refleksioner. Ingen øvrige TV kan hamle op med dem.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
saksen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér saksen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2019 kl. 21:43
Tak for jeres svar/vejledning👍🏼 Tror jeg er kommet frem til, at den står mellem Philips OLED903 til omkring kr. 9000 eller Q85 som koster omkring kr. 10500. For og imod de 2 modeller? 
Synes ikke rigtig jeg kan læse så meget om app funktionerne på Philips, men har et 3 år gammelt Philips i den billige ende, til tøsens værelse, der er jeg ikke imponeret over app delen.
Er også blevet anbefalet et Sony 55XF9005 til kr. 7000, er det også værd at have med i overvejelserne? Eller får man meget mere tv, hvis man giver de de sidste kr. 3-4000?


Redigeret af saksen - 29-Maj-2019 kl. 21:46
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2019 kl. 07:02
Jeg ville tage Phillips. Da den køre Android tv. Så har du adgang til samme. Apps som på Shield tv. Og indbygget Chromecast og en langt bedre TV2 Play end på Samsung. Og oled. Ja nu kører jeg med oled på andet år. Intet at bemærker med fejl eller burnin

Redigeret af T-Duck - 30-Maj-2019 kl. 07:04
Til top
saksen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér saksen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2019 kl. 11:02
Ok, Og du har ikke problemer med reflektion i skærmen? Det er nemlig min største bekymring ved Philips. 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2019 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af saksen saksen skrev:

Ok, Og du har ikke problemer med reflektion i skærmen? Det er nemlig min største bekymring ved Philips. 
ikke mere end et almindeligt LCD.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2019 kl. 07:06
Oprindeligt skrevet af saksen saksen skrev:

Tak for jeres svar/vejledning👍🏼 Tror jeg er kommet frem til, at den står mellem Philips OLED903 til omkring kr. 9000 eller Q85 som koster omkring kr. 10500. For og imod de 2 modeller? 
Synes ikke rigtig jeg kan læse så meget om app funktionerne på Philips, men har et 3 år gammelt Philips i den billige ende, til tøsens værelse, der er jeg ikke imponeret over app delen.
Er også blevet anbefalet et Sony 55XF9005 til kr. 7000, er det også værd at have med i overvejelserne? Eller får man meget mere tv, hvis man giver de de sidste kr. 3-4000?

Stod jeg i situationen, ville jeg ikke være villig til at betale mere for Q85 end Philips OLED903. Det er vurderet udelukkende fra billedkvalitet. Hvis den var noget billigere, så synes jeg, at det var et sværere valg. Q85 har samme refleksfilter som Q90R, men billedydelsen vil blive påvirket af, at den har markant færre lyszoner end Q90R. Teknisk, på LCD-skærmen, er den mere sammenlignelig med Sony XF90 end Samsung Q90R, skulle jeg mene.

Så kan du eventuelt bruge de penge, der er sparet, på en Apple TV 4K. Der er en bedre platform til streaming. Den kan tænde og slukke de fleste TV via HDMI samt regulere lydstyrken.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2019 kl. 09:54
jeg har et Philips 9002 og det har et godt billede.
Men ud fra betjening vil jeg ikke vælge Philips igen. 
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2019 kl. 14:06
Lidt sent input herfra, men ville selv vælge et OLED.

Men jeg må også advare mod at de kan få billedfejl som banding, burn-in etc. Noget jeg desværre selv lige har opdaget på mit LG OLED65B6V


Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2019 kl. 17:40
Der er ikke så meget at tilføje, men opsummeret har du jo valget imellem

- Den bedste antirefleks og lidt højere lysstyrke: Q85

- Den bedste billedkvalitet og tilstrækkelig lysstyrke: 55OLED903

...Så som vanligt i en QLED vs OLED overvejelser kommer det ned til hvad man vægter højest: Billedkvaliteten eller resistensen over for refkeltioner i mørke scener i en svært lysforurenet setting?

...Selv ville jeg hævet over enhver tvivl vælge 55OLED903 ud fra givne muligheder da jeg vægter billedkvaliteten højere end noget andet, men det betyder jo ikke at omstændigheder og prioriteterne kan være vægtet på anden vis af dig i din situation. Går du mest op i billedkvalitet eller antirefleks-ydelsen under lysforurenede forhold? - Det er i bund og grund hvad valget kan koges ned til

Edit: Vær særlig opmærksom hvis der kan komme direkte kraftig sollys på skærmen - Dette er OLED sårbar i forhold til! 


Redigeret af TBC1 - 01-Juli-2019 kl. 16:39
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu