|
Nyt smart home |
Besvar | Side <12345> |
Forfatter | ||||
Hbar
Bruger Oprettet: 16-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 213 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Til rullegardiner kan jeg anbefale Smart Shade. Jeg har en i mit soveværelse og den fungere via BT og kan forbinde uden problemer i hele min lejlighed. Den har noget morning mode hvor den køre langsomt og dermed larmer mindre. Den larmer noget ved "max hastighed", men så går det også hurtigt. Der er solcelle med som sættes i vinduet (5 x 20 cm) og som konstant lader den, så den aldrig skal lades op eller tilsluttes strøm. Uden solcelle kan den også lades med det medfølgende USB kabel. Den holder 1 måned uden opladning. Min har kørt 3-4 måneder nu med solcelle og stadig 100% strøm. Den har trigger i appen til at åbne og lukke ved solnedgang, i forhold til lys på solcellen osv.
Ikea rullegardiner er måske de pæneste, men passer de ikke i dine vinduer, så kan du købe nogle på mål med snoretræk og det er til disse du kan bruge smart shade. https://eu.somasmarthome.com/
|
||||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9375 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Kan IHC alarm også håndtere kamera og dørklokke ?
Ja ville være let med IHC. Det var dog ikke indbygget i nuværende hus, så en efterinstall havde været pæn dyr.
Så en kontakt kan både styre en hue, ikea og Yeelight pære, uden man skal bruge Hue, Yeelight/Ikea app. F.x. Hvis nogle nærmer sig mine udendørs Eufy kamera, så tænder lyset også automatisk. Igen jeg bruger ikke Hue til automation. De indgår bare i mit centrale automation. Kan IHC snakke med homekit ?
|
||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg bruger det som Ring selv skriver, på en Android. (Ring appen).
Jeg har ikke prøvet det på min iphone, men jeg har hørt fra andre, at de har samme oplevelse som mig. Ved dog ikke om de alle har android. |
||||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9375 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
Super bruger Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Vil da lige give et link til min blog om emnet
|
||||
BaaaaaH
|
||||
Kandersen
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Dørklokke - Ja, bruges af mange. Kamera - Kommer an på hvad det er for et kamera, og hvad det er du vil med det. IHC kan af gode grunde ikke optage eller gemme optagelser. Men er det et kamera med eksterne alarm udgange via potentielfri kontakter, så er det intet problem at trigge det i IHC. Og derfra kan man næsten gøre med det hvad man vil, fx sende en notifikation, når kameraet opdager en bevægelse/person/whatever. Det er fuldstændig det samme som med dørklokken. Hvis man føre trykket til en indgang - Ja så er det næsten blot fantasien som sætter grænsen for, hvad man kan bruge det til. Ang dørklokke. En snedig detalje er fx at "slukke" dørklokken (selve klokken), når man ikke er hjemme. På den måde kan evt indbrudstyve ikke lige afprøve dørklokken, for at tjekke om nogen er hjemme.
Ikke uden 3.part gateway. I mit setup bruger jeg en Rpi3B+ og openHAB2. Andre bruger Home Assistant. Men der findes også et mindre "besværligt" system som IHCcaptain, som i øvrig er dansk udviklet.
Okay, det er så første gang jeg høre om udstyr med Wifi6 der er tilgængelig.. Men det kan evt lige så vel være mig der ikke har fulgt ordentlig med. |
||||
Kandersen
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Nu har jeg lige hentet den.. Det er jo to forskellige apps, som tilsammen kunne være bygget samme i een og samme app.. Rapid Ring kan fx ikke bruges til at sætte din Ring op med. Der skal man over i Ring appen.. Der er også en direkte adgang til Ring app, fra Rapid Ring app. Så Rapid Ring virker mere som om, at det netop er den manglende (og fungerende/meningsfulde) notifikation. Hvor idiotisk er det lige Mangler endnu at prøve den, så det kan være jeg bliver endnu mere negativt overrasket... |
||||
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det faktisk ret smart. Jeg kan ikke finde information om hvordan den forsynes udover der findes en solcellepanel? Strømforsynes de via 230V med en usb til enhenden? EDIT: Ser lige de kun velegenet til rullegardiner. Kan de mon bruges til lamelgardiner? Der er jo to snore?
Redigeret af LofterPalle - 05-August-2020 kl. 12:10 |
||||
Clemen
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ellers tjek disse ud, her har jeg købt fra til hytten. De kører på batteri og jeg har skiftet 1 gang på 5år indtil videre
|
||||
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det ser ikke ud til det system passer til lamelgardiner?
|
||||
Ottilia
Ny bruger Oprettet: 05-Marts-2020 Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Måske lidt OT (undskyld), men hvordan får du Verisure ind i HomeKit? Er HomeBridge noget ekstra udstyr? Mvh
|
||||
lahan
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Homebridge er et stykke software der enabler forskellige devices til homekit. Det kan være verisure, Sonos, Ring osv. Det kan køre på en lille server eller en NAS. Du kan også købe en lille homebridge boks hvor alt er installeret.
|
||||
Besvar | Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |