recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv efter 10 år
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt tv efter 10 år

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 09:52
Jeg berører åbenbart et ømtåleligt emne, når jeg påstår Panasonic’s to seneste årgange Oled TV har varmt billede ift de andres analyserende billede. Det kan bruges til inspiration, når man er træt af at se folks hudorme i ansigter i close-ups. Derfor er jeg glad for mit billede på mit GZ2000, bare min mening når eksperterne ikke synes forskellen er værd at fremhæve.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 10:11
Normalt vil jeg ikke mere blande mig i den type af diskussioner, for det er helt håbløst, for der kommer intet ud af skyttegravs krigen.

Jeg vil dog mene, at der er forkel i billedet, også på OLED TV. Hvis der ikke var forskel, kunne vi alle jo bare smutte i Elgiganten og hente et LG OLED TV til 9000.

Forskellene ligger for mig i hvorledes producenten har prioriteret deres billede og dermed deres billede processor. Og til en vis grad deres efterbehandling af skærmteknologien.  F.eks. er visse af LG´s high-end TV bedre end andres, når det kommer til gameing, hvor LG flere gange har høstet palmerne.

Når det kommer til f.eks. visning af film, så er det Panasonic der løber med palmerne, det siger alle de seriøse tests.

Jeg indrømmer gerne at jeg i over et år ikke har set på forskellige OLED tv pga. Corona. så her falder min viden til kort. Men jeg kan dog læse hvilke TV der over en bred kam af eksperterne prioriteres - og til hvad.   
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af JacobH JacobH skrev:

Vi har en stor og til tider lys stue.


Hvilket absolut ikke er noget problem er for et OLED tv.


Klaus


Det er Flatpanels ikke helt enig i.

Billedet herunder viser Q90R til venstre og et 2018-OLED-panel til højre.


Samsung Q90R test


Hvor man jo nok normalvis ville sigte efter, at skabe så gunstige omgivelser, som muligt til TV-kigning, så vil man med Q90R være så frit stillet, at man kan bruge skærmen under stort set alle omstændigheder. Det er lidt som med støjreducerende hovedtelefoner - hvis du SKAL lytte til musik i støjende omgivelser, så er det oftest mere fordelagtigt, hvis hovedtelefonerne kan reducere støjen end hvis de ikke kan.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 10:35
Det er to 2018 TV og begge er slukkede. Testen viser ikke lysoutput i tændt tilstand i lys stue. For Oled TV’s vedkommende er lysoutput væsentligt højere i 2020 modelkerne end i 2018.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg vil dog mene, at der er forkel i billedet, også på OLED TV. Hvis der ikke var forskel, kunne vi alle jo bare smutte i Elgiganten og hente et LG OLED TV til 9000.


Jeg er naturligvis enig i, at billedkvaliteten er det vigtigste ved et TV, men der er masser af andre egenskaber der skal tages i betragtning så et TV køb passer ind i ens personlige smag.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er to 2018 TV og begge er slukkede. Testen viser ikke lysoutput i tændt tilstand i lys stue. For Oled TV’s vedkommende er lysoutput væsentligt højere i 2020 modelkerne end i 2018.


Ja, billedet viser blot hvor stor forskellen er på spejleffekten på de to skærme. Det er værd at tage i betragtning hvis man har kraftigt lysindfald fra f.eks. vinduer.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er to 2018 TV og begge er slukkede. Testen viser ikke lysoutput i tændt tilstand i lys stue. For Oled TV’s vedkommende er lysoutput væsentligt højere i 2020 modelkerne end i 2018.


Ja, billedet viser blot hvor stor forskellen er på spejleffekten på de to skærme. Det er værd at tage i betragtning hvis man har kraftigt lysindfald fra f.eks. vinduer.

Flemming
Det er og fint at vide at når TV er slukket, sidder man over for et spejl. Men når et Oled TV er tændt, er der ingen spejling, du kan ikke se et spejlbillede fordi Oled er så lysstærkt at der ikke er blegede farver og manglende kontrast, som vi husker fra plasma TV. 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er og fint at vide at når TV er slukket, sidder man over for et spejl. Men når et Oled TV er tændt, er der ingen spejling, du kan ikke se et spejlbillede fordi Oled er så lysstærkt at der ikke er blegede farver og manglende kontrast, som vi husker fra plasma TV. 


Du har åbenbart ikke læst hvad Flatpanels skriver under billedet. Jeg refererer blot hvad de skriver i testen. Jeg har ikke selv nogen af de nævnte TV og mine egne udtalelser er derfor generelle.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 11:16
Bundniveauet er bare så højt på OLED, at (billed)forskellene op til reference modellerne er meget dyrt købt - og for almen brugere knapt synligt . Men forskel er der . . 
Som tidligere nævnt, så vil OLEDs lysoutput være mere end godkendt i langt de fleste stuemiljøer . Har man seriøs lysforurening i stuen, ville jeg nok forsøge at kompensere med andre midler end valg af tv . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er og fint at vide at når TV er slukket, sidder man over for et spejl. Men når et Oled TV er tændt, er der ingen spejling, du kan ikke se et spejlbillede fordi Oled er så lysstærkt at der ikke er blegede farver og manglende kontrast, som vi husker fra plasma TV. 


Du har åbenbart ikke læst hvad Flatpanels skriver under billedet. Jeg refererer blot hvad de skriver i testen. Jeg har ikke selv nogen af de nævnte TV og mine egne udtalelser er derfor generelle.

Flemming
Jo det er teksten jeg går op imod. Den er skrevet i 2018, og udviklingen har overhalet forskellen. Jeg har selv haft LCD/LED TV efter Plasma TV, og det var virkeligt en omvæltning i lysoutput, men desværre også introduktion af en masse billedfejl, som jo er kendte og accepterede i LCD/LED. 

Derfor vil jeg bare pointere at det ser anderledes ud idag. Oled er lige så lysstærkt som LCD/LED, og derfor er der intet issue i en lys stue når man vælger et Oled TV, intet!
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 12:00
hvis du ikke havde burnin problemer med det tidligere plasma vil du sikkert heller ikke opleve noget på OLED, og med streaming i dag er problemet med kanal logoer fra plasma tiden jo også væk.
Hvis det er samme stue som du tidligere har kunne bruge et plasma tv i bør du heller ikke være bekymret over lysstyrke og genskin i et OLED i dag.


Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2021 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er to 2018 TV og begge er slukkede. Testen viser ikke lysoutput i tændt tilstand i lys stue. For Oled TV’s vedkommende er lysoutput væsentligt højere i 2020 modelkerne end i 2018.


Ja, billedet viser blot hvor stor forskellen er på spejleffekten på de to skærme. Det er værd at tage i betragtning hvis man har kraftigt lysindfald fra f.eks. vinduer.

Flemming
Det er og fint at vide at når TV er slukket, sidder man over for et spejl. Men når et Oled TV er tændt, er der ingen spejling, du kan ikke se et spejlbillede fordi Oled er så lysstærkt at der ikke er blegede farver og manglende kontrast, som vi husker fra plasma TV. 

Arg. Det er lige at stramme skruen for meget. Jeg har et Pana HZ1000 og kan godt være generet at vinduet der sidder modsat væg. Og af lys hvis jeg tænder det i mørket. 


Redigeret af OleA - 13-Februar-2021 kl. 19:34
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu