recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv hakker i billedet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt tv hakker i billedet.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2052
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt tv hakker i billedet.
    Sendt: 02-Juli-2024 kl. 20:45
Hej.

Min søn har købt et TCL 75" Qled 870.

Han streamer via Norlys men billedet hakker engang imellem.

Hvis han f,eks skruer op for lyden hakker billedet vildt.

Har talt med Elgiganten hvor tv'et er købt men de har ikke hørt om det før.
De mente det kunne være internettet der er skyld i det.
Talte så med Norlys som selvfølgelig siger at internettet virker som det skal,
og at det derfor nok er tv'et.

Det er tilsluttet via Lankabel.

Nogen der har en ide om hvad vi kan prøve (måske noget indstilling eller lign)

Tv'et er kun 10 dage gammelt så kan jo leveres tilbage men vil da håbe på at det er noget der kan
indstilles i tv'et.
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2024 kl. 21:05
Måske det her kan hjælpe?

https://youtu.be/H6L8JjO2XqE?si=mmEzabFgTUwOeeQY

Kort sagt, du skal slukke for motion clearity, og sætte noget på med Dolby Vision og igen slå motion clearity fra.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2024 kl. 21:14
Hvordan hakker? Er det på alt streaming? En god ide at slå al billede forbedring fra og se om det hjælper.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2024 kl. 21:26
Mange fortæller at trække stikket fra væggen i et minuts tid for at power cycle den, kan hjælpe midlertidigt. Hvis du prøver det og det hjælper, så byt TV’et. Det er ikke besværet værd.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2024 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:


Har talt med Elgiganten hvor tv'et er købt men de har ikke hørt om det før.


Hvis det er en af de studerende som har et fritidsjob i Elgiganten du har talt med, skal du nok ikke have for meget tiltro til deres viden.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 574
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2024 kl. 23:23
Hvordan streamer han? Via chromecast eller AirPlay? Via en app på TV´et? Via AppleTV eller en anden boks? 

Det er lidt bekymrende at det bliver værre når han skruer op for lyden.Det er ikke normalt det man oplever med f.eks. judder. Det lyder næsten som HW platformen er for svag eller defekt. Jeg ville nok returnere TV´et hvis det var mig, og finde et andet. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2024 kl. 12:38
Jeg synes godt det kunne lyde som motion smoothing. Prøv at slå det fra. TCL kalder det Motion Clarity.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2052
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2024 kl. 16:51
Han vælger NORLYS inde i "apps" på tv'et og streamer den vej.



Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Hvordan streamer han? Via chromecast eller AirPlay? Via en app på TV´et? Via AppleTV eller en anden boks? 

Det er lidt bekymrende at det bliver værre når han skruer op for lyden.Det er ikke normalt det man oplever med f.eks. judder. Det lyder næsten som HW platformen er for svag eller defekt. Jeg ville nok returnere TV´et hvis det var mig, og finde et andet. 
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 574
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2024 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Han vælger NORLYS inde i "apps" på tv'et og streamer den vej.

 

Rasmus ved mere om området end jeg gør. Min tanke er bare at det lyder som om at hardwaren er presset af de opgaver den skal køre (fordi problemet eskalerer når du justerer volumen), og konklusionen derfor kunne være at hardwaren er for svag. Med forventelige opdateringer i fremtiden, der typisk bruger flere ressourcer kan problemet blive værre.

Igen - Rasmus er eksperten, og jeg ville klart prøve hans forslag først. Jeg ville dog nok returnere tv´et i af frygt format problemet bliver værre i fremtiden. 
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2052
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2024 kl. 21:33
Takker alle for svarene.

Vi har forsøgt at slukke for tv'et på stikkontakten, slået motion smoothing fra men det hjalp desværre ikke.
Vi må aflevere det tilbage og på jagt efter et andet tv.
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2024 kl. 23:13
Jeg har et TCL C849 og det hakker også lidt når jeg skruer op eller ned. Men kun når jeg gør dét. Så jeg vil tro det er en software ting. Håber på det bliver fixet i en opdatering. Det bliver trods alt opdateret ind imellem
Til top
archfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2022
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér archfrog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2024 kl. 23:26
Jeg har et TCL 75C735 og det hakker aldrig.  Jeg bruger så også Apple TV 4K ;-)
LDAC for Windows, Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu