recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv hakker i billedet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt tv hakker i billedet.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2024 kl. 04:58
Har I prøvet med andre kilder? Bluray afspiller? Netflix? YouTube?

Hakker det også der?

Prøv eventuelt med et Apple TV eller en Chromecast når I bruger Norlys appen.
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2052
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2024 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Har I prøvet med andre kilder? Bluray afspiller? Netflix? YouTube?

Hakker det også der?

Prøv eventuelt med et Apple TV eller en Chromecast når I bruger Norlys appen.


Vi er ikke så skarpe til det.
Mener du vi skal streame f.eks youtube fra telefonen?

Apple tv har han ikke.

Skal vi sætte en Chromecast i tv'et eller hvordan?
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2052
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2024 kl. 12:16
Vi er stadigvæk ikke kommet i mål med vores problem.
Elgiganten har givet os 14 dages mere returret, da de mener det
ikke er tv'et der fejler.

Vi har talt med NORLYS som hat noget af den ringeste kundeservice jeg til dato
har oplevet.
Da vi fortalte om problemet havde de selvfølgelig ikke hørt om det problemet før.
Da vi sagde at de selv beskrev det på deres hjemmeside vidste de ikke rigtigt hvad de
skulle sige.
Da vi til sidst sagde at vi ville opsige vores nytegnede abb, blev vi viderestilt.
Her var beskeden "VELKOMMEN TIL NORLYS" TRYK 1 FOR ---- 2 FOR ...
Her var beskeden at der var over 2 timers ventetid.

Men det her skriver de på deres hjemmeside

Norlys Play kører på med 50Hz, som er standarden i Europa. Det vil sige at du kan opleve at hvert femte billede bliver vist to gange, fordi enheden automatisk konvertere fra 50Hz til 60 Hz. Dette kan give en fornemmelse af, at billedet hakker eller er sløret.

Er det sådanne hos alle udbydere?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4731
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2024 kl. 12:38
Har Elgiganten ikke en kundeservice der via tlf kan give jer support så problemet kan indkredses? Norlys er ikke en virksomhed der lytter til forbrugeren, desværre.

Da jeg købte min apple TV hos Power, og oplevede problemer med udfald på streaming. Så fik jeg via Power’s kundeservice en person i tlf, som guidede mig gennem en komplet ny installation af apple TV. Og først efter 45 min, da det hele spillede, var supporten tilfreds Thumbs Up

Iøvrigt lyder det mærkeligt, hvis ikke TV’et kan indstilles til 50 Hz


Redigeret af Munch - 16-Juli-2024 kl. 12:40
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2024 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Vi er stadigvæk ikke kommet i mål med vores problem. 

Jeg ser at i er to i denne tråd der oplever hakkende tv, når i bruger volumen.

Kan i ikke leve med det -> retur med tv


Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Norlys Play kører på med 50Hz, som er standarden i Europa. Det vil sige at du kan opleve at hvert femte billede bliver vist to gange, fordi enheden automatisk konvertere fra 50Hz til 60 Hz. Dette kan give en fornemmelse af, at billedet hakker eller er sløret.

Så vil billedet hakke hele tiden og ikke kun, når i bruger volumen.

Mit bedste bud er at den grafik der på skærmen viser volumen, kører med en anden opdateringsfrekvens end billedet der vises og så hakker billedet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu