recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Tv - led eller plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Tv - led eller plasma

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2012 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Til film og sport får du ubetinget bedst billedkvalitet med plasma .
med den generelle sendekvalitet her i landet, så er det da nærmest ligemeget til sport
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 07:09
Syntes jeg har set det spørgsmål før....
Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 09:00
Betyder det heller ikke noget når det bliver sendt i HD?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 09:32
Nej!
Ofte er plasma også mere behageligt at se på, ved udsendelser af ringe kvalitet, da plasma er mere "eftergivende".

M.v.h.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Nej!
Ofte er plasma også mere behageligt at se på, ved udsendelser af ringe kvalitet, da plasma er mere "eftergivende".

Ordkløveri: Plasma er ikke mere "tilgivende" end LCD. Jo bedre og mere korrekt TV'et gengiver billedet, jo mere "tilgivende" er det, uafhængigt af hvilken teknologi der benyttes. Når du oplever plasma som mere "tilgivende" end LCD, er det fordi plasma'erne generelt er bedre og mere korrekte.

Det gode ved det er at det gør det rigtigt dejligt simpelt: Hvis dårlige udsendelser skal være så lidt ringe som muligt, skal man bare købe så godt et tv som muligt.
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 10:17
til trådstarter: jeg har selv et knalddårligt 32"LCD og vil også skifte... jeg har kun plads til 42" og bruger fjernsynet til film primært... (via HTPC/Mediecenter) .... jeg har på det nærmeste forelsket mig i den nye Panasonic P42ST50Y som ja kan købes online flere steder til ca. 7300,-

jeg mangler bare lidt økonomi :)
Til top
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2008
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nick_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 10:42
ST50 understøtter det meste af det du efterspørger. Fantastisk billede, bedste 3D, DLNA, PVR, Keyboard tilslutning (alle Logitech keyboards virker til, dog ikke med touchpad). Har du smartphone kan du lideledes styre dig tv igennem denne. Du kan sågar dele alle dine medier fra din smartphone/tablet til skærmen igennem den simple swipe & share funktion. Faktisk kan touchskærmen på en smartphone også bruges som mousepad i den indbyggede webbrowser, som man kender det fra en bærbar computer).

Læs testen her:
http://www.avforums.com/reviews/Panasonic-ST50-TX-P50ST50B-P42ST50B-P55ST50B-P65ST50B-50-Inch-3D-Plasma-TV_281/Review.html
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Nej!

Ordkløveri: Plasma er ikke mere "tilgivende" end LCD. Jo bedre og mere korrekt TV'et gengiver billedet, jo mere "tilgivende" er det, uafhængigt af hvilken teknologi der benyttes. Når du oplever plasma som mere "tilgivende" end LCD, er det fordi plasma'erne generelt er bedre og mere korrekte.

Det gode ved det er at det gør det rigtigt dejligt simpelt: Hvis dårlige udsendelser skal være så lidt ringe som muligt, skal man bare købe så godt et tv som muligt.

Nej! Det jeg taler om, er den måde plasma formidler billedet på. LCD er en tand mere "skarp" i billedet (optegning af streger/kanter). Det betyder at plasmas mere "dusede" (ikke et særlig godt udtryk, da det virker negativt) billede, er mere behageligt at se på! Det handler ikke om gamma-kurver og korrekt farvegengivelse! Wink

M.v.h.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 13:59

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Nej!

Nej! Det jeg taler om, er den måde plasma formidler billedet på. LCD er en tand mere "skarp" i billedet (optegning af streger/kanter). Det betyder at plasmas mere "dusede" (ikke et særlig godt udtryk, da det virker negativt) billede, er mere behageligt at se på! Det handler ikke om gamma-kurver og korrekt farvegengivelse! Wink

M.v.h.
Det vi andre kalder, ser mest naturligt udSmile
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 15:55
Juleulve: så er vi nok lidt i samme båd, da jeg også har et knadårligt LCD tv, i hvret fald også efter nutidensstandard.  Men ja, synes godt det kan betale sig at spare op i det lange løb:) Var lige forbi den lokale fona idag, og billedet står utroligt skrarpt,  så  jeg er vist ikke i tvivl om hvad jeg skal vælge...
Tænkte lidt på at bruge Logitech K400  Keyboard  med touch pad...  Men når du nu siger det ikke virker, må jeg nok finde på noget andet, ellers lidt ærgeligt.... Men ja, er rigtig glad for at jeg kan bruge min smartphone som touch pad i stedet for...
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 16:02
jeg bruger en Logitech Dinovo mini men det er via min HTPC
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 16:07
Også et godt alternativ i stedet for logitech k400. men har desvære ikke noget mediecneter, så  spørgsmålet er så om jeg ville kunne bruge  Logitech Dinovo  med pana st50 som direkte tilslutning.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu