|
Nyt Tv - led eller plasma |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | |||
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
med den generelle sendekvalitet her i landet, så er det da nærmest ligemeget til sport
|
|||
![]() |
|||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
||
Syntes jeg har set det spørgsmål før....
|
|||
![]() |
|||
Mikael nielsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Maj-2012 Sted: Kbh Status: Offline Point: 130 |
||
Betyder det heller ikke noget når det bliver sendt i HD?
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Nej!
Ofte er plasma også mere behageligt at se på, ved udsendelser af ringe kvalitet, da plasma er mere "eftergivende". M.v.h.
|
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
||
Ordkløveri: Plasma er ikke mere "tilgivende" end LCD. Jo bedre og mere korrekt TV'et gengiver billedet, jo mere "tilgivende" er det, uafhængigt af hvilken teknologi der benyttes. Når du oplever plasma som mere "tilgivende" end LCD, er det fordi plasma'erne generelt er bedre og mere korrekte.
Det gode ved det er at det gør det rigtigt dejligt simpelt: Hvis dårlige udsendelser skal være så lidt ringe som muligt, skal man bare købe så godt et tv som muligt.
|
|||
![]() |
|||
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
||
til trådstarter: jeg har selv et knalddårligt 32"LCD og vil også skifte... jeg har kun plads til 42" og bruger fjernsynet til film primært... (via HTPC/Mediecenter) .... jeg har på det nærmeste forelsket mig i den nye Panasonic P42ST50Y som ja kan købes online flere steder til ca. 7300,-
jeg mangler bare lidt økonomi :)
|
|||
![]() |
|||
Nick_S ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 385 |
||
ST50 understøtter det meste af det du efterspørger. Fantastisk billede, bedste 3D, DLNA, PVR, Keyboard tilslutning (alle Logitech keyboards virker til, dog ikke med touchpad). Har du smartphone kan du lideledes styre dig tv igennem denne. Du kan sågar dele alle dine medier fra din smartphone/tablet til skærmen igennem den simple swipe & share funktion. Faktisk kan touchskærmen på en smartphone også bruges som mousepad i den indbyggede webbrowser, som man kender det fra en bærbar computer).
Læs testen her: http://www.avforums.com/reviews/Panasonic-ST50-TX-P50ST50B-P42ST50B-P55ST50B-P65ST50B-50-Inch-3D-Plasma-TV_281/Review.html |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Nej! Det jeg taler om, er den måde plasma formidler billedet på. LCD er en tand mere "skarp" i billedet (optegning af streger/kanter). Det betyder at plasmas mere "dusede" (ikke et særlig godt udtryk, da det virker negativt) billede, er mere behageligt at se på! Det handler ikke om gamma-kurver og korrekt farvegengivelse! ![]() M.v.h.
|
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
||
Det vi andre kalder, ser mest naturligt ud
![]() |
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
|||
Mikael nielsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Maj-2012 Sted: Kbh Status: Offline Point: 130 |
||
Juleulve: så er vi nok lidt i samme båd, da jeg også har et knadårligt LCD tv, i hvret fald også efter nutidensstandard. Men ja, synes godt det kan betale sig at spare op i det lange løb:) Var lige forbi den lokale fona idag, og billedet står utroligt skrarpt, så jeg er vist ikke i tvivl om hvad jeg skal vælge...
Tænkte lidt på at bruge Logitech K400 Keyboard med touch pad... Men når du nu siger det ikke virker, må jeg nok finde på noget andet, ellers lidt ærgeligt.... Men ja, er rigtig glad for at jeg kan bruge min smartphone som touch pad i stedet for...
|
|||
![]() |
|||
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
||
jeg bruger en Logitech Dinovo mini men det er via min HTPC
|
|||
![]() |
|||
||
Også et godt alternativ i stedet for logitech k400. men har desvære ikke noget mediecneter, så spørgsmålet er så om jeg ville kunne bruge Logitech Dinovo med pana st50 som direkte tilslutning.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |