recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt TV

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Pastorius Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2008
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af Pastorius Pastorius skrev:

Jeg tænker det må kunne gøres billigere, hvis man blot havde et panel (jeg ved godt at det muligvis ikke holder, fordi der kan være penge i at levere TV med apps fra forskellige udbydere af indhold). Et minimum kunne være at man kunne få et TV, uden højtalere. Det må trods alt koste en smule at lave, særligt når det som Sony er et firma, der går efter at lave en nogenlunde fornuftig indbygget TV-lyd. Tunerdelen er nok for tidligt at fjerne - vi er nok trods alt ikke så mange endnu, der helt har droppet signalet, og nøjes med streaming.

Det der irriterer mig mest er at jeg skal vente på at Android TV starter op, og fjernsynet finder ud af at skifte til det relevante input (HMDI signalet fra AppleTV). Når det bare er på kortvarig standby går det fint, men efter længere tid, starter den først op i Androiddelen, og skifter først over på HDMI-inputtet efter yderligere nogle sekunder.

Man skal passe på med at ønske sig tilbage til de gode gamle dage, men mine gamle billederørs-TV var sgu hurtigere igang med at vise et signal, end jeg er nu :)

Jeg ved godt at det jeg ønsker er urealistisk,  men hvis det allerede fandtes eller var nemt, så ville der jo ikke være nogen grund til at ønske det.

Ja de små 10 sekunder er meget Tongue

Pointen er at det er mere end nødvendigt, pga af noget som ikke gør mig noget godt :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Pastorius Pastorius skrev:

...men det illustrerer sådan set meget godt det jeg "brokker" mig over. Hvorfor er det vi skal stopfodres med features de færreste har brug for (jeg har fx endnu til gode at se nogen, der har synes godt om den medfølgende software til et TV - i hvert fald ikke efter et år eller to, når det ikke længere blev opdateret).


Det er meget let.

1. Jo mere et tv "kan", jo mere imponerende ser det ud i reklamerne (og det sælger)


https://www.lg.com/us/business/commercial-display/displays-tvs/lg-oled-displays/lg-65EJ5E


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Pastorius Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2008
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 14:28
Det er mange år siden, men dengang jeg læste HD, havde prisen også en vis påvirkning på afsætningen. Hvis det ikke bliver billigere at undlade funktionerne, så har du selvfølgelig ret.

Min konklusioner er at enten er der ikke nok konkurrence på markedet, så enten vil producenterne ikke ødelægge deres eget high-end marked ved at sælge noget der er næsten lige så godt til en meget lavere pris, eller også vil LG ikke sælge deres OLED paneler til nogen som kunne finde på at gøre som jeg gerne vil.

Den anden mulighed er som nævnt at der følge så mange goder med fra indholdsudbyderne at det bedre kan betale sig at pakke det med TV'ene end at lade være.

Jeg tror ikke på at produktionsomkostningerne ved lave en ekstra skrabet model, er så store at det ikke - isoleret set - kunne betale sig.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Pastorius Pastorius skrev:

Det der irriterer mig mest er at jeg skal vente på at Android TV starter op, og fjernsynet finder ud af at skifte til det relevante input (HMDI signalet fra AppleTV). Når det bare er på kortvarig standby går det fint, men efter længere tid, starter den først op i Androiddelen, og skifter først over på HDMI-inputtet efter yderligere nogle sekunder.


Hvis du skulle have et TV som starter hurtigere op, skulle du have valgt Panasonic. De starter op direkte på HDMI-indgangen, uden at skulle starte alt muligt andet først. Så de er klar efter 2-3 sekunder.


Redigeret af Flippo - 27-Maj-2019 kl. 15:00
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 15:11
Det er kun et spørgsmål om den rette opsætning.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Pastorius Pastorius skrev:

Jeg tror ikke på at produktionsomkostningerne ved lave en ekstra skrabet model, er så store at det ikke - isoleret set - kunne betale sig.


Jeg tror at du er velkommen til at starte op som skærm-producent :-)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 16:40
Tænk  engang over alle de sekunder du har spildt på at brokke 
dig.. Du ku i realiteten ha brugt de sekunder  på at tænde  dit tv 100 gange Ca Cry
Smarttv er fremragende hvis man gider at lave en fornuftig opsætning. 
Jeg svor at jeg ville fortsætte med at bruge Htpc mest men må indse at der står 80/20 lige nu 


Redigeret af Basto - 27-Maj-2019 kl. 16:41
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 17:41
Den er altid oppe,at vende når nye tiltag skydes afsted .Husker i hvertfald,at folk også ærgrede sig over at man ikke kunne fravælge 3D da det var sevet ned i lowend segmentet- og så få produktet billigere.
Personligt ville jeg også helst have en monitorløsning . Ikke for at det skal være billigere - men mere for at kunne tilpasse det individuelt . Feks en ultra tynd OLED panel med en form for mediebox .Gerne også leveret uden remote ( bruger multi ).Osv . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Pastorius Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2008
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er kun et spørgsmål om den rette opsætning.

Det er det nu ikke. Jeg kender mit udstyr udmærket, og uanset om jeg starter via Apple TV, Remote, Siri, Homekit eller andet, så tager det noget længere tid at starte op, end nødvendigt. Det er da ikke alverden, men nok til at irritere mig en smule.
Til top
Pastorius Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2008
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Pastorius Pastorius skrev:

Jeg tror ikke på at produktionsomkostningerne ved lave en ekstra skrabet model, er så store at det ikke - isoleret set - kunne betale sig.


Jeg tror at du er velkommen til at starte op som skærm-producent :-)


Klaus

Baseret på en hurtig lille markedsundersøgelse (i denne tråd) ser det ud til at jeg nok skal vente lidt med at sige mit dagjob op endnu :) 

Jeg kan ikke helt forstå der ikke er flere, der har det som jeg.

For mig er det kun småting (jeg startede da også tråden med at sige at jeg var rigtig fint tilfreds med mit nye TV. For mine forældre er det et større problem. De er rigtig længe om at vænne sig til nye fjernbetjeninger og jeg har svært ved at få sat deres Telia TV-boks ordenligt op med deres LG TV. Ind imellem ender de steder i LG TV'ets opsætning, hvorfra de ikke lige kan komme videre. Sikkert pga af fejlbetjening, men alligevel sker det kun fordi styresystemet er unødigt kompliceret.
Til top
Pastorius Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2008
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Tænk  engang over alle de sekunder du har spildt på at brokke 
dig.. Du ku i realiteten ha brugt de sekunder  på at tænde  dit tv 100 gange Ca Cry
Smarttv er fremragende hvis man gider at lave en fornuftig opsætning. 
Jeg svor at jeg ville fortsætte med at bruge Htpc mest men må indse at der står 80/20 lige nu 

Mit apple TV er vel et smart TV. Det har alle de apps jeg bruger, og der er en fornuftig sandsynlighed for at de bliver opdateret over tid (det er sket hidtil). Indtil videre kan jeg se at DR TV-appen på Android ikke kan vise live TV, som appen på ATV kan. Jeg gider ikke være afhænging af telefoner og ipads for at se TV.

Der er et par skygger. Det ser ud til at nogle streamingtjennester (i mit tilfælde Golf.tv) tøver med at lancere en app på Apple TV. Mit ukvalificerede gøt er at det sikkert har noget med vilkårene for Abo-betalinger i Apples App-store at gøre, så der begynder måske at blive problemer. Når Apple selv begynder at lancere indhold er det ikke godt at vide hvad der sker. Apples TV-app, ser ikke umiddelbart ud til at tilføre noget brugbart, men lægger sig ind som det først på TV'et (har ikke prøvet om den kan fjernes, så irriteret er jeg ikke blevet endnu).

Mht. er det da ikke vigtig til hverdag, men når man kommer stormende ind i stuen, fem minutter efter en vigtig fodboldkamp er gået igang, så er de 10-15 sekunder det tager at få startet skidtet op, næsten en evighed. Kunne det bare gøres samtidig med at jeg sidder til et uinteressant telefonmøde på jobbet, der ikke kræver den store koncentration, så er det ingen tid :)

Problemet med Smart TV for producenterne virker knapt så smart, når jeg dømmer efter de indlæg jeg støder på rundt omkring. Manglende interesse i at opdatere Apps, gøre nye tilgængelige, samt at opgradere med funktionalitet (senest er der meget utilfredshed over at Airplay 2 eller Homekit support ikke kommer til ældre modeller hos alle producenter).

Men for en god ordens skyld, så brokker jeg mig ikke fordi jeg er sur (jeg er mest glad), men fordi jeg godt kunne se nogle steder hvor det kunne være bedre. I hvert fald for mig. Det må man vel have lov til at ønske sig, på et forum som her?

Til top
Pastorius Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2008
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Den er altid oppe,at vende når nye tiltag skydes afsted .Husker i hvertfald,at folk også ærgrede sig over at man ikke kunne fravælge 3D da det var sevet ned i lowend segmentet- og så få produktet billigere.
Personligt ville jeg også helst have en monitorløsning . Ikke for at det skal være billigere - men mere for at kunne tilpasse det individuelt . Feks en ultra tynd OLED panel med en form for mediebox .Gerne også leveret uden remote ( bruger multi ).Osv . 

Ja, det er masser af grunde til det kunne være smart - det er ikke kun et spørgsmål om pris, selvom man som nordjyde måske ville have det lidt stramt med at skulle betale en smule mere, for at få lidt mindre :-)

Det væsentligste grund for mig ville være enkelhed og fleksibilitet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu