recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt tv

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
krelle1987 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Februar-2010
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt tv
    Sendt: 28-April-2010 kl. 10:46
Hej alle sammen har siden januar overvejede mig et nyt tv da mit gamle Lg fra 2005 efterhånden trænger til en udskiftning .Det nye tv skal primært bruges til blu ray film og en smule ps3 blir det da også til. Har kigget på en masse tråds at jeg er blevet helt forvirret hvad man skal gå efter og hvad man skal holde sig fra vil maks give 15.000 håber nogle kan hjælpe mig :)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4944
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 11:05
Jeg synes et godt sted at starte er med købsanbefalingerne inde på flatpanels:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1169844738
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg synes et godt sted at starte er med købsanbefalingerne inde på flatpanels:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1169844738
Den liste ville jeg ikke købe efter før Panasonic TX-P50V20E og Samsung PS50C7705 er blevet testet af Rasmus fra flatpanels. I hvert fald ikke med et budget på 15.000 kr.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Ghidora Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 21:51
og  når de er kommet så skal man liiige vente til der kommer et nyt fra XXX....

sådan kan man jo blive ved :)
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 23:00
Hmm, hvad med lige at vente et par uger, og se om ikke P50VT20 (Panasonics 3D tv) kan findes til 16.000 - 17.000 ? - der skal nok være nogle forhandlere der smider den pris på et tidspunkt...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 01:20
Oprindeligt skrevet af Ghidora Ghidora skrev:

og  når de er kommet så skal man liiige vente til der kommer et nyt fra XXX....

sådan kan man jo blive ved :)
Det skrev du vel ikke fordi du har et G20? LOL

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Ghidora Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 07:35
Ehh nej? men man kan altid vente... og der kommer altid noget bedre... og priserne falder altid... det gælder computerdele, tv, biler you name it!

Det var mere sådan en generel ting ;)

Jeg syntes at G20 er den bedste skærm til prisen PT.

Men hvor længe den er det ved jeg ikke og er sådan set også lige glad :)

Redigeret af Ghidora - 29-April-2010 kl. 07:37
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 11:30
Flatpanels købsanbefalinger/test er et godt sted at starte.
Derudover ville jeg overveje hvad du kan "nøjes" med/har brug for.

Pana X20 er den model som til en billig pris giver et godt billede, men de dyrere modeller er selvfølgelig lidt bedre.
Mht. til Pana er der jo G20, som er lidt bedre billede, har lidt flere features (eks. usb optagelse) og endelig topmodellerne VT20 med 3d mm.
(der er selvfølgelig også andet end Pana (eks. LG, Samsung), men det er Pana modeller jeg har mest styr på)

Men istedet for bare hovedløst at bruge de 15k, ville jeg seriøst overveje hvad du har brug for og så gemme resten af pengene/bruge dem på noget andet.

Redigeret af thor-thor - 29-April-2010 kl. 11:32
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 11:46
Med et budget på 15.000 kr. ville jeg gå efter Panasonic TX-P50V20E eller Samsung PS50C7705 som begge kan handles pænt ned under 15.000 kr. Jeg ville i det mindste vente lidt til de to tv er blevet testet af Rasmus fra flatpanels.dk og andre. Hvis du har råd til at bruge 15.000 kr., er der ingen grund til at nøjes med et ringere tv end det du kan få for max 15.000 kr.

Redigeret af Firebird - 29-April-2010 kl. 11:47

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Ghidora Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 12:53
Omvendt er der jo heller ingen grund til at smide eksempelvis 5000 kr ekstra for noget han IKKE har behov for... bare fordi man har "råd" til det...

=)
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Hvis du har råd til at bruge 15.000 kr., er der ingen grund til at nøjes med et ringere tv end det du kan få for max 15.000 kr.

Der er jeg fuldstændig uenig, det handler efter min mening overhovedet ikke om at (ikke) have råd.

Har selv købt/rådet andre i forbindelse med køb af skærm. I de tilfælde har det ikke været et spørgsmål om, hvad der var råd til, idet der var råd til den sidste nye "plus plus party topmodel", hvis det var ønsket.
Men istedet for bare i bedste "grej fanboy" stil at gå efter det dyreste, med den bedste imponator effekt har vi fundet ud af hvilke krav der var og så købt ind efter det.

Det er jo lidt som at sige, at hvis man har råd, skal man hver gang man skal have hakkedrenge få slagteren til at hakke noget oksemørbrad (til 4-5 gange normalprisen for hakkekød) til bøfferne, "for man har jo råd" uagtet hvilket udbytte man får af det.

Det handler om pris kontra behov/krav.
Det kan jo meget vel være at trådstarter har råd til at betale 15k. Men hvis fladskærm ikke er noget han går specielt op i, er der jo ingen grund til at kaste unødige penge efter det. Så er der formentlig andre ting de var bedre brugt på.

Så kort sagt bør trådstarter efter min mening gå ud og kigge/læse på nettet etc. for at finde ud af hvad han mener er nødvendigt. For det er tåbeligt at spendere +15k på en topmodel, hvis man er ligeglad med 3d, den sidste "my" billedkvalitet... 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Ghidora Ghidora skrev:

Omvendt er der jo heller ingen grund til at smide eksempelvis 5000 kr ekstra for noget han IKKE har behov for... bare fordi man har "råd" til det...

=)
Det siger jeg skam heller ikke. Det er jo op til ham selv hvilket tv han køber, og jeg ville med dette budget selv vente lidt og se hvad der kommer af test som er lige rundt om hjørnet. Det gør jeg også selv, så jeg kan ikke se noget galt i, at råde ham til at gøre det samme.

JVC X3
?
?
?
?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu