Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
D. Jensen
Bruger
Oprettet: 08-Oktober-2004
Sted: 2750 Ballerup
Status: Offline
Point: 175
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 16:15 |
Hr. Soegaard skrev:
Hvad nu hvis manden slet ikke gider en plasma, i snakker ikke om andet |
Der er vel en grund til at spørgsmålet er postet i gruppen Plasma tV?
Redigeret af D. Jensen - 29-April-2010 kl. 16:16
|
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 16:21 |
D. Jensen skrev:
Hr. Soegaard skrev:
Der er vel en grund til at spørgsmålet er postet i gruppen Plasma tV? |
Men hvor kommer sony ex500 og en g20 ind.
budget 15000 kr nu skrev jeg selv videre
|
|
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 16:26 |
thor-thor skrev:
Firebird skrev:
thor-thor skrev:
Firebird skrev:
Sådan ser du jo på det. Det gør jeg ikke.
1.
Hverken du eller jeg kan vide noget om, om han vil give mere for et f.eks et V20 end for f.eks et G20, vel? Det vil der sikkert være en del der er.
2.
Hvorfor er det så forkert, at råde ham til at vente lidt? Jeg venter jo også selv lidt på tests af V20 og Sammyen. Det råder jeg også mine venner til at gøre. Det er da komplet tåbeligt, at udelukke V20 og Samsungs topmodel på forhånd.
3.
Tænk, hvis han køber et X20 eller G20 NU på JERES anbefalinger, og ærgrer sig over det om kort tid, fordi han opdager at HAN hellere ville have haft et V20 eller Sammyen, og havde været villig til at betale den laveste pris han kunne få det ene eller andet tv for? Siger I så UNDKYLD til ham?
|
ad 1 Du har fuldstændig ret i vores uvidenhed. Så kan ikke se logikken i ukritisk at foreslå det dyreste budgettet kan klare, istedet for at prøve at nuancere valget.
ad 2 Har overhovedet ikke kommenteret på vente-delen
ad 3 Hvad hvis han smider 5-10k "ud af vinduet" på noget han ikke havde brug for, siger du så undskyld?
Jeg forsøger ikke at tage beslutningen for folk, men kun at råde ud fra hvad jeg selv synes er smart, herunder også at overveje hvad man kan "nøjes med" istedet for bare at bruge pengene på noget som man måske ikke har brug for. |
Hvorfor skulle jeg sige undskyld for at jeg har rådet ham til at vente lidt før han tager en beslutning? Jeg har jo netop ikke rådet ham til at købe et bestemt tv, men, rådet ham til at vente til listen på flatpanels.dk er blevet opdateret med Panasonic V20 og Samsung C7705, for det bliver den jo snart. Det kan der ikke herske nogen tvivl om! Desuden kunne designet også spille en rolle, og der slår Sammyen Panasonic med længder efter min mening. Han kan jo ikke ærgre sig når han har fået MERE viden FØR købet! MERE viden formindsker risikoen for et fejlkøb. Hvem siger, at han smider 15.000 kr. ud af vinduet? Lad os sige, at han køber et Panasonic V20 til 14.000 kr. om f.eks tre uger, EFTER han har set billedkvaliteten og tests fra bla. flatpanels skærmen og Sammyen, og var villig til at give mere for V20 end den laveste pris han kunne få f.eks et G20 for. Hvordan skulle han så kunne ærgre sig overfor meget information? DEN holder godt nok ikke. Læs lige denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79971&PN=1&title=bedste-stereo-forstrkerhjtalere-til-max-16000Du skriver nogle gode indlæg herinde, men, det holder altså ikke vand, at udelukke skærme der bliver testet om kort tid, på forhånd. Det ville jeg i hvert fald aldrig ikke selv gøre. Ville DU? Ville du selv foretrække MINDRE viden og bare købe løs i samme situation? DEN tror jeg ikke på! |
Jeg har som sagt overhovedet ikke kommenteret på at vente, er tværtimod selv stor tilhænger af at se tiden an (grænsende til ubeslutsom )
Det jeg kommenter på er at du skriver:
"Hvis du har råd til at bruge 15.000 kr., er der ingen grund til at nøjes med et ringere tv end det du kan få for max 15.000 kr"
Som jeg læser det skriver du at man lige så godt kan bruge alle 15k hvis man har råd.
Her mener jeg jo at det sagtens kan give mening at købe et tv der er "ringere" end det til 15k, såfremt det er tilsvarende billigere, hvis det dækker ens behov/krav.
Men er lidt tvivl om vi taler forbi hinanden?
Og tak for rosen |
Jeg forstår skam godt DIN pointe, men, du har vidst ikke forstået MIN pointe. Jeg prøver igen. (Prøv at se sammenhængen af mine indlæg), i stedet for at bide dig fast i en enkelt sætning, for så kan man sagtens misfortå noget. Det jeg har skrevet står jeg ved, fordi JEG selv ville give noget mere for f.eks et V20 end jeg ville give for et G20 såfremt det er BEDRE, og efter min personlige mening skulle være pengene værd. Selvfølgelig. Jeg smider skam heller ikke mine egne penge ud til noget der ikke er pengene værd. Hvis jeg selv kommer til den konklusion, at jeg ikke selv vil give f.eks 3.500 mere med den laveste pris jeg kan få et V20 for end jeg kan købe et G20 for, jamen så køber jeg selvfølgelig ikke et V20. Det er da klart. Dette er dog ikke ensbetydende med, at jeg så køber et G20. Det er muligt, at jeg så ville købe Sammyen i stedet for, eller noget helt andet. Jeg vil under alle omstændigheder selv først vente lidt på tests fra bla. flatpanels.dk af Panasonic TX-P50V20E og Samsung PS50C7705. Jeg ville selv ærgre mig gul og grøn hvis jeg havde lavet et fejlkøb på grund af for lidt viden eller fordi jeg bare købte for billigt. Netop fordi jeg selv har sparet en del op til en ny skærm på mindst 50 tommers og noget godt lyd. Derfor er jeg selv taknemmelig for alle forslag som andre giver mig i min egen tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79971&title=bedste-stereo-forstrkerhjtalere-til-max-16000
Enhver er selv ansvarlig for sine egne køb, og det er meget forskelligt hvad der er hvor meget mere værd for folk. MIN pointe er: Vent lidt og tag en meget overvejet beslutning. Det gør jeg også selv. Jeg siger ikke, at man SKAL købe det dyreste man har råd til, men, jeg ved at mange har lavet fejlkøb som de har fortrudt, og ærgrer sig over, at DE købte for billigt og/eller for lidt tidligt! Om man køber det ene eller andet produkt bestemmer man jo selv i sidste ende.
Redigeret af Firebird - 29-April-2010 kl. 18:12
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
|
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 16:36 |
Ghidora skrev:
Du anbefaler ham at vente og gerne bruge 15k uden at vide noget om hans behov... vi gør noet andet...
Hvad der er mest rigtig.... ja det er jo kun ham selv der kan vurdere det... og lige nu har vi jo alle hjulpet ham ved at give ham lidt at tænke over så han kan gøre op med sig selv hvad det egentlig er han vil ha'!
Der er sku ikke nogle der bliver stillet til ansvar på baggrund af en personlig anbefaling! |
Det er da noget vrøvl du skriver. Der er tale om MAX 15.000 kr. Det kan sagtens være 13.495 kr. for f.eks Sammyen. Han afgør jo i sidste ende selv hvad der er det bedste for ham. Der er da ingen der tvinger ham til noget. Prøv lige at læse mit FØRSTE indlæg i denne tråd og tag den så derfra!
Redigeret af Firebird - 29-April-2010 kl. 16:43
|
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
|
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 16:38 |
D. Jensen skrev:
Hr. Soegaard skrev:
Der er vel en grund til at spørgsmålet er postet i gruppen Plasma tV?
|
Det går jeg også ud fra.
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
|
thor-thor
Guld medlem
Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1922
|
Sendt: 29-April-2010 kl. 20:34 |
Firebird skrev:
]Jeg forstår skam godt DIN pointe, men, du har vidst ikke forstået MIN pointe. Jeg prøver igen. (Prøv at se sammenhængen af mine indlæg), i stedet for at bide dig fast i en enkelt sætning, for så kan man sagtens misfortå noget. Det jeg har skrevet står jeg ved, fordi JEG selv ville give noget mere for f.eks et V20 end jeg ville give for et G20 såfremt det er BEDRE, og efter min personlige mening skulle være pengene værd. Selvfølgelig. Jeg smider skam heller ikke mine egne penge ud til noget der ikke er pengene værd. Hvis jeg selv kommer til den konklusion, at jeg ikke selv vil give f.eks 3.500 mere med den laveste pris jeg kan få et V20 for end jeg kan købe et G20 for, jamen så køber jeg selvfølgelig ikke et V20. Det er da klart. Dette er dog ikke ensbetydende med, at jeg så køber et G20. Det er muligt, at jeg så ville købe Sammyen i stedet for, eller noget helt andet. Jeg vil under alle omstændigheder selv først vente lidt på tests fra bla. flatpanels.dk af Panasonic TX-P50V20E og Samsung PS50C7705. Jeg ville selv ærgre mig gul og grøn hvis jeg havde lavet et fejlkøb på grund af for lidt viden eller fordi jeg bare købte for billigt. Netop fordi jeg selv har sparet en del op til en ny skærm på mindst 50 tommers og noget godt lyd. Derfor er jeg selv taknemmelig for alle forslag som andre giver mig i min egen tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79971&title=bedste-stereo-forstrkerhjtalere-til-max-16000
Enhver er selv ansvarlig for sine egne køb, og det er meget forskelligt hvad der er hvor meget mere værd for folk. MIN pointe er: Vent lidt og tag en meget overvejet beslutning. Det gør jeg også selv. Jeg siger ikke, at man SKAL købe det dyreste man har råd til, men, jeg ved at mange har lavet fejlkøb som de har fortrudt, og ærgrer sig over, at DE købte for billigt og/eller for lidt tidligt! Om man køber det ene eller andet produkt bestemmer man jo selv i sidste ende.
|
Jeg tror egentlig ikke at vi er uenige efterhånden.
Vi argumenterer bare i hver ende af skalaen, hvor jeg opfordrer til at overveje, hvad man kan nøjes med og du taler om hvad man er villig til at betale ekstra for.
Men i bund og grund tror jeg egentlig vi er enige om at man skal balancere sit køb, så behov/krav/økonomi passer sammen.
|
|