recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - oddessy sub placering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

oddessy sub placering

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2020 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

ja undskyld alle mine spørgsmål, men jeg er sgu lidt forvirret.
min nye sub har osse rumkorrektion, men hvordan prioriterer man i imellem reciverens og subbens korrektioner eller sagt på en anden måde hvordan griber man kalibrering an med denne udfordring?
Måske jeg har overset noget, men i din signatur står der SA 175? Jeg har ikke selv haft System Audio SE 175 men derimod deres SE 200 og endda 4 stk. af dem og ingen af dem havde rumkorrektion.

Hvis du har crossover sat til 80Hz. Så prøv evt. at afpille en YouTube video eller lign. på 80Hz. Og prøv så at justere din afstand på subben i odyessey. Hvad oplever du så? 

Og prøv også med noget relativ bass tung musik, MJ har b.la. nogle ret gode nummere, ligesom Yello har noget ret interessant.

Jeg har selv roomkorrektion indbygget på mine subber som nu virker ret godt, og til sidst har receiveren justeret med YPAO “Yamaha” og efterfølgende selv optimeret med peq settings.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2020 kl. 20:16
ups jeg har ikke fået rettet i min signatur.(nu har jeg)
jeg har lige byttet min gamle sub ud med en ny xtz 10.17 edge

Redigeret af blumenburg - 26-August-2020 kl. 20:20
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu