recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Off topic afkoble varmeanlæg fra trævæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Off topic afkoble varmeanlæg fra trævæg

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Ventilerne skal du motionere en gang om året, ellers risikerer du at de sætter sig fast.
Det står i de fleste vejledninger til fjernvarmeanlæg og bliver stort set aldrig overholdt :-)

Start med at motionere ventilerne, mens beslaget er der og fjern så beslaget.
Når du igen skal motionere ventilerne, koncentrerer du dig en smule og så er beslaget overflødigt.
For mig ser det ud til at al rørføring over ventilerne er i jernrør. Det betyder at der er godt stift og lader du så halvdelen af beslaget sidde på ventilerne, så er det mit bud at det er rigeligt stift i sig selv.


Klaus


Klaus

Det vidste jeg ikke Embarrassed

Og spændende om tidligere ejer vidste det. Generelt bærer huset ikke præg af at være plejet i de detaljer.

Tak for hjælpen. Jeg går i krig med det i løbet påsken
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

så hvis der en dag skulle være en grund til at skrue på dem, så kan man Sætte den fast igen?
Afmonter og gem de 3 skruer ind i trævæg, og løsn de 2 skruer i beslag så vægdelen kan skydes fri af væggen i de 2 justerings slidser. 
Så kan det altid nemt gendannes ved behov.
Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 13:58
Jørgen har en god ide der.
Jeg vil blot tilføje at en lynlåspose til skruerne og en kabelbinder til at sætte posen fast på beslaget, så ved du altid, hvor skruerne er....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

så hvis der en dag skulle være en grund til at skrue på dem, så kan man Sætte den fast igen?
Afmonter og gem de 3 skruer ind i trævæg, og løsn de 2 skruer i beslag så vægdelen kan skydes fri af væggen i de 2 justerings slidser. 
Så kan det altid nemt gendannes ved behov.
Kan jeg fuldt tilslutte mig. Og måske få en smed til at kigge på alternativ aflastning over i bagvæggen.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2020 kl. 22:52
tak for hjælpen. Det tog en stor del af støjen i soveværelset. Desværre kan jeg konstatere at varmvandtsbeholderen der hænger på.væggen ind til soveværelset også afgiver en del støj Ouch

Tror måske jeg bliver nødt til at hidkalde en vvs'er der kan vejlede lidt i muligheder. Hver gang den slår til larmer det i soveværelser. Og den slår til jævnligt.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2020 kl. 23:32
I sidste ende var det nok lettere at flytte soveværelse ;-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2020 kl. 23:34
njah ikke helt. Det er her walkin og "master bathroom" er. I den anden ende af huset er ungernes værelser. Så desværre ikke helt så nemt. 
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2020 kl. 07:07
nå, lige for at følge op på det, igen.
Jeg havde lidt problemer med varme på det ene badeværelse, og prøvede at bytte lidt rundt på telestaterne. Imens jeg gjorde det, opdagede jeg, at varmvandtsbeholderen dryppede. Lurede lidt på det, og målte på anoden... den er væk. Ringede efter en vvs’er da jeg ikke kunne få varme i gulvet og pga dryppene. Han konstaterede tørt at varmvandtsbeholder er ved at være tæret op, regulator til indløbstemeperatur er død, og det det nok er den jeg kan høre kæmpe, når jeg synes det larmer, og nå ja så virker styringen til badeværelset ikke længere. Charmen ved at købe brugt hus, man ved ikke hvor godt folk har passet det, når man kradser lidt dybere end overfladen :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2020 kl. 07:40
Man kan finde mange sjove ting i et brugt hus.
Bor i et hus, en tømrer købte som dødsbo, renoverede og solgte igen.

Der er lidt “alternative løsninger” rundt omkring. Eksempelvis sidder der indmuringsdåser i gibsvægge, hvor man normal ville bruge forfradåser.
Et sted var der monteret en stikkontakt uden jord, men jordledningerne var ført frem til kontakten og stukket i bagpladen, hvor der normalt ville være en klemme. Det betød så at der ingen forbindelse var mellem de to jordledere.

Nå ja, sådan kan man blive ved.

Klaus (der også har været turen forbi en varmtvandsbeholder der var utæt)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2020 kl. 20:20
huset her er fra 06, men det bærer præg af man har købt et bygget et hus og tænkt at nyt hus ikke skulle passes, desværre.
Flyttede ind i december, og har indtil videre skiftet ventilationsanlæg repareret en del træværk og vandhaner og nu så dette.
Men nå, så må vi satse på det holder hvis vi plejer det Wink

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu