recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ok at passager tager GPS med, bruger v kørsel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOk at passager tager GPS med, bruger v kørsel

 Besvar Besvar Side  <1234>
Afstemningsspørgsmål: Må passager tage sin GPS med og bruge den under kørsel (nat/dag) ??
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
10 [15,38%]
48 [73,85%]
2 [3,08%]
2 [3,08%]
3 [4,62%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 618
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 12:47
Det er lang tid siden, at jeg læste en tråd, som jeg forstod så lidt af. Det er føreren af bilen der bestemmer... puktum. Afstemningen giver jo ikke mening, da mulighed 1 ikke udelukker mulighed 2. En GPS hjælper i øvrigt næppe med at nogen kommer "sikkert frem" - næsten tværtimod.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af juan08 juan08 skrev:

Hej DrageMester
Citat: "Det er føreren af bilen, der suverænt bestemmer, hvordan der skal køres. " ....... Ja HVORDAN ....Men retning.......Gps fortæller vel kun "retning"
Føreren af bilen bestemmer også suverænt hvilken vej der skal køres fra A til B - det er ham/hende der har ansvaret for, hvor og hvordan der køres.
 
Du vil åbenbart gerne bestemme og føreren skal bare adlyde dine ordrer - det kan du måske få lov til i en taxa, men i andre menneskers biler må du forvente, at du bliver bedt om at holde din k... eller stige ud af bilen.

Oprindeligt skrevet af juan08 juan08 skrev:

Med kun 1 ( EN) person i hver bil løser vi aldrig Klimaproblemer, køproblemer..............Men måske ægteskablige problemer kan løses....... Wink
Jeg ved ikke hvor du vil hen med det; synes du at du har ret til at køre med i andre folks biler, for således at løse verdens klimaproblemer??? Confused
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af juan08 juan08 skrev:

Hej igenLunddal....Er ikke blevet bedt om at holde mund Syntes debatindlæg peger mod kun 1 menneske i bilen..........Men pyt med Klimatopmøde, bilkøer og socialsamvær (venner, ægtefælde & børn mv) ..........Det med delebiler er vel også yt...............?Det med at tomle er vel også yt...............?(ikke mig som laver afstemninger om de 2 sidste linjer);-)MVH JANps Berlin.......Tænke på at bruge Google Streets maps ..................For at finde rundt i den by MEN men tyskerne her forbudt Google streets maps.


Du og moho kunne sikkert få en hyggelig aften sammen - det indlæg giver ikke meget mening.
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 16:48
dont do crack
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 16:58
Man må ikke stole 110% på en GPS, for det første skal den være 100% opdateret, og her svinge det mellem mærker, hvornår og hvor meget de opdateret deres GPS.

Så man skal virkelige bruge øjen når man kør efter en GPS, man kan virkelige komme langt ud på landet hvis man stole 110% på en GPS.

Mulighed for at der er komme flere spøgelse bilister, er måske brugen af GPS, hvor GPSen tage fejl af op og ned kørsler til en motorvej.

Så en GPS er bare en retningslinie for hvor du cirka er på vej hen, men 100% svar på hvor du prises er henne, er op til dig.


Redigeret af Startrek - 24-Januar-2010 kl. 17:00
Til top
Klausens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 17:36
Er fuldstændig lost omkring hvad den her tråd overhovedet handler omBig smile


Redigeret af Klausens - 24-Januar-2010 kl. 17:37
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af Klausens Klausens skrev:

Er fuldstændig lost omkring hvad den her tråd overhovedet handler omBig smile

Handler om "Må passager tage sin GPS med og bruge den under kørsel (nat/dag) ??" Wink

Tro ikke at der er en love om at en passager må tage sin GPS med og bruge den under kørsel, for så skulle du også være forbud at en passager må tage et kort med og bruge den under kørsel, det er nok tvivlsom som det er en god ide at bilsten bruge et kort under kørsel, og nok ikke helt lovlig (kan ikke lade vær med at tænke på kort scenen i filmen: " nærkontakt af tredje grade").   

Redigeret af Startrek - 24-Januar-2010 kl. 17:52
Til top
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af juan08 juan08 skrev:


Regner også med at skulle bruge den i ferie til London, Berlin og andre steder............. :-) Gider ikke stå og ligne en dum turist med kort udslået................ :-/

MVH JAN


Tror squ der er ligeså mange der vil få en griner af at du jokker rundt med bil GPS i hånden LOLLOLLOLLOL
Mit Bang & Olufsen HD Cinema

Mine DVD film /
Til top
act_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2007
Status: Offline
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af MoTiNI MoTiNI skrev:

Oprindeligt skrevet af juan08 juan08 skrev:


Regner også med at skulle bruge den i ferie til London, Berlin og andre steder............. :-) Gider ikke stå og ligne en dum turist med kort udslået................ :-/

MVH JAN


Tror squ der er ligeså mange der vil få en griner af at du jokker rundt med bil GPS i hånden LOLLOLLOLLOL


For ikke at snakke om hvorfor du overhovedet vil have en GPS med hvis du ikke selv kører? Kunne forstå hvis føreren spurgte om du ville tage den med, for at hjælpe med at finde vej..

Kender du ikke dem du kører med, eller? For så er det vel bare at spørge..

Men hvorfor ikke bare se ud af vinduet hvor du kører??
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af juan08 juan08 skrev:

Jeg er klar over at jeg griber ind i kørslen og er ikke sikker på om det er iorden.
Griber du ind under kørsel, så kan du ved rettens vej alllerede ved evt. uheld anklages for ansvarlig for følgeskader udfra valget der blev taget. dog vil skader på personer og vogne stadig være en forsikrings sag først..
 
Noter venligst at GPS'r idag stadig har flere problemer og kan tage fejl i beregninger, når du har brugt med dem i 5 år, så lærer du det, og vil så ikke bruge dem lige så ofte som du lyder til du ville vælge nu..
 
Ville ønske du selv havde en bil, så ville du slet ikke overveje at stille dette sprøgsmål. Det er nemlig ikke særlig fornuftigt..
 
Til top
juan08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 00:05
Hej igen igen
Jeg kender fører af de biler jeg har kørt med og for sikkert at komme frem, har jeg taget GPS med.....Den har hjulpet.
Eks:
1 Da vi skulle fra Århus til Odense og lige efter Vejle bro var der sket et trafikuheld m kødannelse (ca 20 min kø) Da bilen vi kørte også havde Radio m trafikmeldinger var vi klar over  at vi skulle væk fra motorvej og vi valgte at bruge GPS (GPS fortalte det samme) og så få en ny anvisning af rute ( det var kl ca 18 i December) Alt gik fint
2 Vi skulle fra Århus til Kolding og på motorvej var der sket et trafikuheld med flere biler (pga snefygning) Motorvej blev lukket og vi blev anvist af Politiet, at forlade motorvej omkring Hedested og så valgte vi igen at bruge GPS og få anvist ny rute Igen var passager GPS en god anviser ( dog kørte vi 2 gange rundt i en rundkørsel .....Noget en Garmin ikke er så glad for ....Men føren valgte, at være sikker, før vi forlod rundkørsel og kørte som anvist)


Men tilbage er vel kun at sige, at der er mange, som kikker på en afstemning, men  vælger ikke  at stemme.....Ok det kan være afstemningen er dårlig opsllået eller noget andet (jeg skal ikke være dommer over hvorfor de fleste vælger ikke at stemme, men jeg kan se at de fleste afstemninger rund omkring, har mange som kikker og læser uden at stemme)
.
Det at lave en afstemning er svært må jeg indrømme......
Har forsøgt at være seriøs dels, da jeg startede dels med mine forskellige indlæg.
Jeg er bekendt med, at hvis jeg griber rat eller håndbremse er det mit ansvar og er ansvarlig for følgeskader på bil og andre trafikanter  (hårde som bløde) Men det ikke det det drejer sig om.
Og hvis det er det jeg har givet udtryk for beklager jeg meget.

mvh JAN

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 00:15
.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu