|
Oled eller Qled |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
Kimjodder
Ny bruger Oprettet: 14-August-2017 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 14 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Marts-2022 kl. 19:08 |
Jeg render desværre ikke rundt og skifter fjerner hver og hveranden dag - og nu overvejer jeg min 55 LED Sony skal på pension.
Folk jeg kender skamroser LGs OLED som det eneste man bør overveje - men, hvis jeg oser i Elgiganten - så uden og kigge spec. osv , så synes jeg diverse Wled, Samsung, Phillips bl.a. ligner meget fede skærme, og knald på farverne og pæne billeder (jeg ved det er demoprogrammer) - men prisen på LG hedder 12Ish og de andre hedder fra 7ish. Jeg kører alene stream fra Apple TV, og ikke andet - så en HDMI er alt jeg skal bruge. Hvad siger folket med pulsen på Tv - Oled eller Wled og spare penge - og er 5K mere retfærdigt for en LG ? Pft Kim |
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
Oled TV banker ethvert andet TV i billedkvalitet.
TV’et er et entry TV med 60 Hz billedfrekvens. Men det er stadigvæk det bedste TV til pengene.
Redigeret af Munch - 02-Marts-2022 kl. 19:17 |
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal afgjort vælge OLED TV. Der er stor afstand på billedkvalitet mellem OLED og selv de dyreste LCD TV (QLED = LCD).
Prisen på 55" OLED starter pt. på 5.999 kroner og 65" OLED på 7.777 kroner. De har alle stort set samme OLED-panel. Der er bestemt forskelle på skærmene men i og med, at du alene bruger Apple TV, så er hele smart-funktionaliteten i TV'et jo ude af ligningen.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
zunex
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 12-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 87 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil også klart anbefale OLED og er selv utrolig glad for mit LG C1. Eneste "men": Hvis din TV stue er meget (!) oplyst kan QLED måske være det bedre bud da de er mere lysstærke en OLED. Tror ikke det er relevant, men ser du TV i dit orangeri kan det være en ting...
|
|
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har været den uheldige ejer af 2 OLED tv, som begge led af værre retention end mit 15 år gamle Panasonic plasma nogensinde gjorde - Selv efter kalibrering. Ja billedkvaliteten er god, men jeg kunne ikke abstrahere fra retention, og valgte at sælge dem inden det blev til burn-in.
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ingen tvivl om, at der er mange eksempler på burn-in fra de første generationer af OLED TV fra fra 2017. Alene LG har solgt over 10 mio. OLED TV. Jeg synes efterhånden det er begrænset, hvad man hører om regulær burn-in på trods af en acceleration i salget.
Stod dine OLED TV i direkte sollys i løbet af dagen, Kasper?
|
|
|
|
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, der kan faktisk kun komme sol på mit TV indtil kl. 12 ca. Havde et C9 sidst. Var meget glad for billedet, men havde ofte retention både fra TV og spil - siger ikke, at det ikke ville forsvinde igen, men det irriterede mig nok til at jeg ikke ville tage chancen. |
|
Steffen32
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2006 Sted: Hadsten Denmark Status: Offline Point: 771 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har valgt en Qled fra Samsung, hvilket stod rigtigt flot ud af kassen. Så jeg vil klart gå den vej, hvis jeg var dig. Super billede til god pris.
|
|
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
"QLED" er LCD og implementeringen spænder fra billedkvalitet i den lave middelklasse til billedkvalitet lige under OLED (hvor QLED dog er markant dyrere). Så det er svært at klassificere "QLED" konkret. Det afhænger af modellen.
Redigeret af Rasmus Larsen - 04-Marts-2022 kl. 06:53 |
|
|
|
Marniman
Bruger Oprettet: 21-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
Funktioner
Tak(0)
|
Købte LG OLED C1 i sommer 2021. Skiftede fra Panasonic plasma. Jeg er til stadighed imponeret over billedkvaliteten og skarpheden. Jeg vil klart anbefale et C1.
|
|
Marniman
Bruger Oprettet: 21-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dertil skal tilføjes at der bliver brugt mange mange timer på netflix og i særdeleshed PS5. Ingen retension eller burn-in jeg har set.
|
|
Furry
Guld medlem Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1087 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nogle gange når folk skamroser et produkt er det fordi det er den “rigtige” holdning, personligt ville jeg vælge det tv, jeg syntes havde det bedste billede.
|
|
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |