recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED fik tæsk af LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOLED fik tæsk af LCD

Besvar Besvar Side  <1234 25>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 10:30
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad er det for noget "vælg sprog" du sender med?

Klaus

Skraldespansk?

Redigeret af Kampus - 27-Juli-2016 kl. 10:49
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9432
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 10:43
Super godt at LCD vinder denne HDR test.
Konkurrence er godt, så må OLED fronten tage sig sammen hvis de også vil være bedst på HDR.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Bent

Det er imo vigtigt at forstå at det specifikt var en HDR test. Resultatet gælder ikke for alm HD og SD tv og dermed ikke for tv, dvd, BD eller alt det streaming som stadig er non HDR. Dvs langt det meste indhold. Altså oled fik tæsk af lcd i hdr gengivelse. Det er en knapt så dramatisk overskrift og nok heller ikke overraskende når man ved at det tv med mest pang på farverne og højest lysstyrke har tendens til at at kunne snyde seeren til at tro at det er bedst selvom det langt fra er sikkert. Højest lysstyrke er det lcd kan men lur mig om det bliver så afgørende når man ikke ser skærmene side om side samtidig. Jeg tør ikke sige noget med sikkerhed endnu, men jeg ville tro at den totale kontrast frem for peak lysstyrke vil vise sig at være vigtigere under normale hjemlige forhold.

Øhh, jeg er lost her.
Erkender du, at oled er dårligere end lcd til hdr.
Derefter snakker du om, at folk lader sig snyde, af det som tævede oled, fordi det... blablabla, pang farver, blablabla, lysstyrke, blablabla, hjemmelige forhold og meste indhold og blablabla..

Er det bare mig eller er disse forklaringer ikke rimelig irrelevant for konklusionen, hvis LCD var bedre end Oled til HDR?
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 11:17
Jeg tror bare det er dig. Kan ikke rigtig få øje på hvad der er galt med det jeg har skrevet?

Edit: Kandersen ?!

Redigeret af Flash! - 27-Juli-2016 kl. 11:35
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 11:26
næ, billederør, det ved man hvad er
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 11:31
Når vi nu er igang med mudderkastning, i min El-mutant har de 2 ens LCD tv side by side, hvor det ene er kalibreret og det andet out of box. Det der bekymre mig er når man har stået der nede i halve eller hele timer i forbindelse med at valuere LG OLED m.fl. SÅ har jeg har ALDRIG hørt en sige at det kalibreret var det bedste, næææ tværtimod det lcd out of box var der meget mere knald på lys - kontrast og farver, og det selv om det der skulle være sort er gråt og høj lyset brænder ud, f.eks. kraftigt lys som rammer på panden, lidt bekymrende ikke. Ved godt det ikke har noget med OLED VS LCD at gøre, men bare en oplevelse.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
kokken32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-September-2007
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Helt enig med dig. Det ville heller ikke genere mig. Tværtimod. Men mon ikke at det ville irritere nogle købere?

Næppe
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af kokken32 kokken32 skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Helt enig med dig. Det ville heller ikke genere mig. Tværtimod. Men mon ikke at det ville irritere nogle købere?

Næppe

Hvad handler det om?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Jeg tror bare det er dig. Kan ikke rigtig få øje på hvad der er galt med det jeg har skrevet?

Edit: Kandersen ?!

Så lad mig forsøge forklare.

Når 80% tilfældigt valgt vælger noget fremfor noget andet, så må vi formode at disse har valgt ud fra "ser godt ud". For, for at kunne sige "ser korrekt ud", så forudsætter det nogle helt specifikke forudsætninger og stiller særlige krav. De 80% har ikke ladet sig snyde af noget.. De har derimod vurderet, hvad de synes "ser godt ud". Og det er man nødt til at erkende og respektere, uden at fordømme deres mening.

Men nogle har det med at sætte lighed mellem "ser godt ud", "ser korrekt ud". Nogle sætter forventninger til, at når det er "korrekt", så må det også være "godt". Og omvendt, når det "ser godt ud", så må det også være "korrekt".
Sådan er virkeligheden desværre bare ikke. Reelt ved vi slet ikke, om produktionen af indholdet der blev vist overhovedet har haft det formål, at det skulle se "godt" ud. For hvad er "godt"? Uanset om det er HDR eller SDR.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 12:57
SDR hvad er det?
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 13:00
Du svarer på et andet indlæg end det jeg skrev. Jeg har ikke skelnet mellem godt og korrekt, og jeg har heller ikke fordømt nogen for noget. Du misser fuldkommen pointen som var at der nemt kan være sket det samme som sker ude i Elgiganten hver eneste dag, som er at de forskellige modeller konkurrerer om at have højest lysstyrke og mest mættede farver, fordi man ved at det er det folk foretrækker når skærmene står side om side. Det er bare ikke det der er den bedste løsning hjemme i privaten og derfor har de fleste tv en butiks mode hvor der er fuld knald på alt og flere andre profiler til hjemme brug. Jeg har aldrig mødt nogen der bevidst brugte butiks mode i stue, for det ser rærligt ud.
Bortset fra det er det vil jeg gerne tilføje at rimeligt korrekt, i henhold til gældende standarder, imo har tendens til at se bedst ud, men det er altså ikke noget jeg render og banker folk oven i hovedet med.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 25>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu