recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED fik tæsk af LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOLED fik tæsk af LCD

Besvar Besvar Side  <12345 25>
Forfatter
Besked
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

SDR hvad er det?

Standard dynamic range i modsætning til HDR High dynamic range.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

SDR hvad er det?

Lad dog Kim selv svare
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 13:09

SDR hvad er det?

Alt som ikke er HDR Wink
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 13:09

SDR hvad er det?

Lad dog Kim selv svare

Kunne ikke lige se at det var henvendt specielt til Kim.
Til top
kokken32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-September-2007
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 13:47

Oprindeligt skrevet af kokken32 kokken32 skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Helt enig med dig. Det ville heller ikke genere mig. Tværtimod. Men mon ikke at det ville irritere nogle købere?

Næppe

Hvad handler det om?

Handler om bentpetersson skrev
Forestil jer at man har investeret i et OLED og vennerne kommer på besøg, og 8 ud af 10 mener at deres LCD er bedre. Der er sgu da et mareridt !

Der vil jeg mene de fleste vil være fuldstændig ligeglad med hvad andre synes.
Der er vel ikke nogen der giver en mindre formue for et tv for at tilfredsstille sine venner.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 13:57
NYT om snakken om HDR og SDR. Opdatering fra Samsung skaber HDR+.

Læs helt ny artikel på recordere.dks forside: Samsung SUHD TV får HDR+

Redigeret af bentpetersson - 27-Juli-2016 kl. 14:12
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 14:40

Du svarer på et andet indlæg end det jeg skrev. Jeg har ikke skelnet mellem godt og korrekt, og jeg har heller ikke fordømt nogen for noget. Du misser fuldkommen pointen som var at der nemt kan være sket det samme som sker ude i Elgiganten hver eneste dag, som er at de forskellige modeller konkurrerer om at have højest lysstyrke og mest mættede farver, fordi man ved at det er det folk foretrækker når skærmene står side om side. Det er bare ikke det der er den bedste løsning hjemme i privaten og derfor har de fleste tv en butiks mode hvor der er fuld knald på alt og flere andre profiler til hjemme brug. Jeg har aldrig mødt nogen der bevidst brugte butiks mode i stue, for det ser rærligt ud.

Når du siger, at folk lader sig snyde af det de kan se, så jo, så mener jeg du fordømmer.

At sammenligne en test som denne, som når folk ser TV i elgiganten, det mener jeg seriøst slet ikke kan sammenlignes. I den pågældende test handlede det om, hvad der ser bedst ud under samme forhold side om side. I elgiganten ser du mig bekendt ikke tilsvarende forhold.  
Hvis du tog samtlige 22 mennesker og de 4 kalibrerede TV og placerede dem hjemme i din stue, så ville resultatet blive det samme. 
Et billede ændre sig ikke, fordi du flytter TVét fra en lokation til en anden. (hvis vi ser bort fra TV med en aktiveret lys sensor). Det er muligt det SER anderledes ud, fordi billedet nu bliver rodet sammen med det omkring liggende lys/mørke. Men det er jo ikke selve billedet eller TVét som har ændret sig. Og et TV skal vel heller ikke dømmes ud fra, hvilken lokation det har.

Bortset fra det er det vil jeg gerne tilføje at rimeligt korrekt, i henhold til gældende standarder, imo har tendens til at se bedst ud, men det er altså ikke noget jeg render og banker folk oven i hovedet med.

Du mener det ser bedst ud. Det er netop det faktum jeg ikke vil bestride, når nogen synes noget ser bedst ud. Jeg hæfter mig ved, at det er deres mening, og den respektere jeg uden at begive mig ud i alskens forklaringer om, hvorfor jeg tror/mener, at de synes det, eller hvor meget de lader sig snyde. 
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

NYT om snakken om HDR og SDR. Opdatering fra Samsung skaber HDR+.

Læs helt ny artikel på recordere.dks forside: Samsung SUHD TV får HDR+

Lægger 1000,- på at det er bedre at slå det fra ligesom alt det andet billedforbedrings hokus pokus som heller ikke virker. Lyder helt grundlæggende som en meget dårlig ude at lave kunstig HDR ud af video der ikke er gradet til det.
Det kunne i øvrigt være rart hvis rec.dk bare engang imellem forsøgte at forholde sig bare en smule kritisk frem for bare at skrive pressemeddelelserne af.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 14:51

Bent

Det er imo vigtigt at forstå at det specifikt var en HDR test. Resultatet gælder ikke for alm HD og SD tv og dermed ikke for tv, dvd, BD eller alt det streaming som stadig er non HDR. Dvs langt det meste indhold. Altså oled fik tæsk af lcd i hdr gengivelse. Det er en knapt så dramatisk overskrift og nok heller ikke overraskende når man ved at det tv med mest pang på farverne og højest lysstyrke har tendens til at at kunne snyde seeren til at tro at det er bedst selvom det langt fra er sikkert. Højest lysstyrke er det lcd kan men lur mig om det bliver så afgørende når man ikke ser skærmene side om side samtidig. Jeg tør ikke sige noget med sikkerhed endnu, men jeg ville tro at den totale kontrast frem for peak lysstyrke vil vise sig at være vigtigere under normale hjemlige forhold.

Som nævnt har Samsung netop udsendt en firmware, der endog skulle forbedre billedoplevelsen på SDR. Senere følger modellerne fra 2015, der er HDRkompatibel.Fx på mit JS 9005.

Jeg bruger aldrig solbriller. Heller ikke da jeg under total blå himmel og i fuld sol stod på Mount Everests første basecamp i 5600 meters højde. I denne højde oplevedes farver så ekstremt koncentrerede, mættede, lysægte og solen virkelig blændende.

Denne oplevelse med et udbrud af "aha", genoplevede jeg, da jeg første gang så Sony-HDRdemovideoen på mit TV. Jeg havde optaget den samme video i både SDR og i HDR.
Imponerende forskel på disse. HDR kan ikke betegnes som farvelade. Det er kun noget, som man udtrykker, når man aldrig har oplevet et sådan billede.

På et tidspunkt viser HDRvideoen en sol i baggrunden. Solens styrke er så stærk på TVet, at jeg overvejede om TVseere i fremtidens HDRudsendelser bliver nødt til at bære solbriller. Dette kun for at illustrere lysstyrkeforskellen for folk, der ikke har oplevet HDR.

Iøvrigt flash vil jeg henvise til Kim Andersens svar, som jeg er enig i.

Desuden kan jeg tilføje, at der ikke var tale om en blindtest. Apparaterne var anbragt, som de ser ud.

Redigeret af bentpetersson - 27-Juli-2016 kl. 15:05
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
pjonassen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 14:58
@Buller1

Jeg er lige som Klaus nysgerrig på hvad det er du forsøger at snige ind i dit indlæg:

chrome-extension://lokadhdaghfjbmailhhenifjejpokche/css/content.css
LG 60PM970T
Marantz av8022a + mm7055
Marantz 7007
Focal Sib XL

Til top
Storgaard88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-September-2015
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 15:06
Det er et link til en chrome extension (AppWriter) lavet af http://www.wizkids.dk/forside/
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2016 kl. 15:09
Vil I være flinke at oprette en tråd om bullertemaet, så det ikke længere forstyrrer nærværende tråd? Tak

Redigeret af bentpetersson - 27-Juli-2016 kl. 15:17
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 25>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu