recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED og alm. tv billede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED og alm. tv billede

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: OLED og alm. tv billede
    Sendt: 19-Juni-2019 kl. 14:48
Hejsa,

Jeg har været i elgiganten og kigge tv. Gik ind med en ide om at det skulle være OLED og C8 eller C9 modellen.

Men det fik de de mig talt fra og de viste mig et alm. tv signal på C9'eren fra LG - det stod ikke godt. og så viste de mig signalet på et QLED. Der stod billedet meget bedre. Personers hud så meget mere naturlig ud på et QLED. Han sagde at hvis man kun skulle bruge det til streaming og film så var OLED bedst. Til TV signal var QLED bedst.

Hvad oplever i andre som har OLED ? Er i glade og tilfreds ? Oplevede i det samme da i kiggede ?

Mvh. Torben
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 14:52
Jeg kan lave samme testsetup for dig med det modsatte resultat, hvis vi lige skifter lidt rundt på billedprofilerne og måske skruer på farverne. Du er blevet snøret af en hurtig sælger.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 14:58
Ah for He....... De tjener åbenbart mere på samsung i Elgiganten, for de laver den hver gang. OLED tv er godt på alle former for afspilning.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 14:59

 Ja, der kan ikke siges andet, det er da også forventeligt at sådan noget sker når der ikke gås til en ordentlig butik hvor der er faguddannet betjening og ikke kun provisions lønnet sælgere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 15:08
Jeg smutter i hifi klubben senere - jeg var også rystet da jeg forlod butikken.

Men i som har OLED er mere end glade ? Man kan vel også skrue ned på farverne på et OLED TV ?

Mvh. Torben
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Ja, der kan ikke siges andet, det er da også forventeligt at sådan noget sker når der ikke gås til en ordentlig butik hvor der er faguddannet betjening og ikke kun provisions lønnet sælgere.
Jeg har det meget lig Radiomanden. Jeg har bare aldrig fattet, at folk går i AV supermarkederne. De ansatte er ofte meget ringe fagligt funderet. Man har sjældent mulighed for at teste det som man er interesseret i. Servicen er efterfølgende til tider ret ringe, for den famøse sælger er da helt lige glad med dig som kunde. Nå, det må folk jo egentlig selvom, bare jeg slipper.

Ofte kan man jo hos en almindelig forhandler, forhandle prisen ned, så prisen ligner den fra AV-supermarkederne - jeg betaler gerne lidt mere for at kunne teste, og have nogle gode sælger/kunderelationer. 

Edit: Jeg glemte jo at svare på spørgsmålet - beklager. Jo jeg er henrykt for mit TV billede via min YouSee boks.

Du har masser af indstillingsmuligheder på et OLED. Jeg har det bare sådan, at når billedet via et OLED er så godt, så hvorfor nu ikke lige få det aller bedste med vha. en kalibrering. Jeg har aldrig fortrudt en kalibrering. Jeg har vel haft omkring 14 fladskærms TV, og kun ét af dem blev aldrig kalibreret, så vidt jeg husker.


Redigeret af Hother - 19-Juni-2019 kl. 17:13
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 15:41

 Det nye TV blev købt i et Panasonic Center, det kostede lidt mere, men til gengæld blev det leveret, sat op og helt klart  til brug inden forhandleren kørte. Fuld og fin professionel betjening i butikken, det tog en halv times tid med noget snak frem og tilbage, det har de da ikke tid og evner til i et Varehus.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 15:41
Elgiganten som rådgiver  😄😄😄

De anbefaler hvad der tjenes mest på.

Power gør det samme.

Mit gamle plasmas skulle have påfyldt gas.     Så blev rådet til at undgå dem. 

Men det er en ældre historie 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Jeg smutter i hifi klubben senere - jeg var også rystet da jeg forlod butikken.

Men i som har OLED er mere end glade ? Man kan vel også skrue ned på farverne på et OLED TV ?

Mvh. Torben
ja rigtig glad for vore oled
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 17:21
Hejsa igen,

Hvilke modeller benytter - LG C7, C8, C9 eller sony (kender desværre ikke modellerne) eller Panasonic (kender desværre ikke modellerne) ?

Mvh. Torben
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg kan lave samme testsetup for dig med det modsatte resultat, hvis vi lige skifter lidt rundt på billedprofilerne og måske skruer på farverne. Du er blevet snøret af en hurtig sælger.

Men du gøre det med standart opsætning, som er den flertallet bruger ?
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 18:26
har de overhoved tv signal i Elgiganten?

De gange jeg har været der, havde de ikke noget tv signal. Hvordan man så vil sælge tv ved jeg ikke. Og sidst var de alle af den overbevisning at man ikke kunne flytte rundt på rækkefølgen af de digitale kanaler. Sådanne var det efter man gik fra analog til digital. De havde endda fat i chefen for afdelingen. Jeg gik grinende derfra 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu