recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED og alm. tv billede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED og alm. tv billede

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 18:38
Hejsa,

Jeg ville så gerne handle LG OLED tv andet sted, men hifi klubben har kun sony.

Hvor kan jeg købe et LG C8 / C9 hvis det ikke skal være elgiganten eller bilka ? Måske jeg skulle vælge et panasonic ?

Mvh. Torben
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg kan lave samme testsetup for dig med det modsatte resultat, hvis vi lige skifter lidt rundt på billedprofilerne og måske skruer på farverne. Du er blevet snøret af en hurtig sælger.

Men du gøre det med standart opsætning, som er den flertallet bruger ?
Velkommen til Shrek.Confused
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Hejsa,

Jeg ville så gerne handle LG OLED tv andet sted, men hifi klubben har kun sony.

Hvor kan jeg købe et LG C8 / C9 hvis det ikke skal være elgiganten eller bilka ? Måske jeg skulle vælge et panasonic ?

Mvh. Torben

 Panasonic går du ikke galt med, men husk nu at gå til et Panasonic Center. Der er også fine ud af kassen indstillinger på dem, der skal ikke så meget efter justering til for at få er godt billede.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Hejsa,

Jeg ville så gerne handle LG OLED tv andet sted, men hifi klubben har kun sony.

Hvor kan jeg købe et LG C8 / C9 hvis det ikke skal være elgiganten eller bilka ? Måske jeg skulle vælge et panasonic ?

Mvh. Torben
hvorfor et LG fremfor et Sony ?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Hejsa igen,

Hvilke modeller benytter - LG C7, C8, C9 eller sony (kender desværre ikke modellerne) eller Panasonic (kender desværre ikke modellerne) ?

Mvh. Torben
Tallet efter bogstavet angiver årgang.

LG C7 (2017) osv

Sony AF8 (2018) osv

Panasonic er straks sværere EZ950 og EZ1000 (2017). FZ800 og FZ950 (2018) sådan ca.
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 23:35
Har kigget SONY, men er ikke glad for android styresystemet.

Måske jeg skulle vælge et panasonic OLED. Så kan jeg købe det i et panasonic center isted for elgiganten. Er så skuffet over at de ikke er mere ærlige.

Mvh. Torben
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 23:40

  Android TV OS er det. bedste af dem der er til TVer. Ja jeg har Panasonic, med også en Shield TV udover en You See boks.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2019 kl. 06:32
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg kan lave samme testsetup for dig med det modsatte resultat, hvis vi lige skifter lidt rundt på billedprofilerne og måske skruer på farverne. Du er blevet snøret af en hurtig sælger.

Men du gøre det med standart opsætning, som er den flertallet bruger ?

Velkommen til Shrek.Confused

?
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2019 kl. 09:26
Jamen for pokker da   grunden til at alle de små butikker dør og lukker er jo at flertallet ønsker at handler der hvor der er mest at spare for samme produkt.  Herre gud du har en måned til at bestemme dig. Elgiganten har jeg meget positive erfaringer med hvad angår ombytning af defekt tv.
Det er da vel kun ældre mennesker der har brug for at betale for at få sat fjernsynet på væggen. Brug da de dejlige penge du kan spare på noget andet andet elektronik. Og ja inden der bliver hysteri om at det ikke passer og at Oled aldrig får Burn in  så skriver jeg lige... I sidste ende er det jo lorten der ryger tilbage til panasonic /sony/LG  om den er købt i et supermarked eller hos hans nede på hjørnet som også solgte dine forældre det anlæg du fik i konfirmations gave  = same story   udnyt deres viden og sug til dig  og kan de ( eller vil)de lave samme tilbud så køb hos hans på hjørnet.. Men så spar nu de dejlige penge hos de store elektronisk kæder.
Og det med ældre og ophæng af tv er skrevet med masser af ironi 

Mvh Michael 
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2019 kl. 09:29
Jeg ser 95% kun almindeligt flow tv på mit Sony AF8 OLED og er faktisk nærmest lykkelig når jeg ser tv :-) Men selvfølgelig skal farver og kontrast lige trimmes. Kan anbefale at nappe indstillinger fra Rting.com test. 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2019 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Jamen for pokker da   grunden til at alle de små butikker dør og lukker er jo at flertallet ønsker at handler der hvor der er mest at spare for samme produkt.  Herre gud du har en måned til at bestemme dig. Elgiganten har jeg meget positive erfaringer med hvad angår ombytning af defekt tv.
Det er da vel kun ældre mennesker der har brug for at betale for at få sat fjernsynet på væggen. Brug da de dejlige penge du kan spare på noget andet andet elektronik. Og ja inden der bliver hysteri om at det ikke passer og at Oled aldrig får Burn in  så skriver jeg lige... I sidste ende er det jo lorten der ryger tilbage til panasonic /sony/LG  om den er købt i et supermarked eller hos hans nede på hjørnet som også solgte dine forældre det anlæg du fik i konfirmations gave  = same story   udnyt deres viden og sug til dig  og kan de ( eller vil)de lave samme tilbud så køb hos hans på hjørnet.. Men så spar nu de dejlige penge hos de store elektronisk kæder.
Og det med ældre og ophæng af tv er skrevet med masser af ironi 

Mvh Michael 

Jeg bliver nu lidt ked af at læse sådan et indlæg. Jeg føler nok, at den dag at vi ikke mere har de mindre selvstændige butikker, så bliver Danmark et "fattigere" land - for vi har kun det ligegyldige, og mig selv, mig selv - og mig selv tilbage. Vi er desværre allerede godt på vej.

Men okay, jeg er også en gammel idiot.    
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2019 kl. 10:12
Hother du er absolut, ikke en gammel idiot men en af mange som. Elsker det gode udstyr/billede  .  Det jeg vil frem til (som Jeg håber andre kan se) er at tiden er løbet Fra de små butikker og tro mig jeg har handlet meget hos ekspert i gamle dage. I dag æder de store kæder hinanden, jeg savner også grønthandleren hvor man Ku smage på vindruerne og få et rigtigt svar på hvor æblerne kom Fra. Men det jeg vil frem til er at intet taler imod at spare en masse penge på samme produkt leveret til døren. Jow det sku da lige være hvis man intet ved om elektronik eller man er ven med ham der har butikken. Fordi sikkerheden/garanti osv er Absolut en samme begge steder.
Jeg savner gamle dage og servicen og ikke mindst at sælgeren talte fra hjertet på grund af sin begejstring for produktet. Men dengang var der heller ikke prisforskel som i dag 

Mvh Michael 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu