recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED og Burn In
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED og Burn In

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klander Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: OLED og Burn In
    Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 13:56
Hejsa 
Har kigget efter et nyt TV 
og har kig på LG CX 55" 
Men er lidt "meget" nervøs for Burn In da jeg skal bruge tv'et nok 60/70% til PS4 og Xboks One X samt de konsoller når de en gang kommer lidt ned i pris, har set et par YouTube videoer hvor de viser burn in på nettop LG CX.
Så hvis der er problem vælger jeg nok et Sony eller LG led/lcd 
På forhånd tak 
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Hejsa 
Har kigget efter et nyt TV 
og har kig på LG CX 55" 
Men er lidt "meget" nervøs for Burn In da jeg skal bruge tv'et nok 60/70% til PS4 og Xboks One X samt de konsoller når de en gang kommer lidt ned i pris, har set et par YouTube videoer hvor de viser burn in på nettop LG CX.
Så hvis der er problem vælger jeg nok et Sony eller LG led/lcd 
På forhånd tak 
Burn in er ikke så stort et problem. Men det kommer jo også an på hvor mange timer , og om alt lys er skruet op for tv'et. men jeg gamet i et års tid forza 7 på mit grundig oled som er lg 2017 display. jeg fik ikke burn in, og ser drtv næsten hver dag
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 15:02
lad være med at vælge oled når der skal spille meget.

Risikoen er stor ved statiske billeder.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

lad være med at vælge oled når der skal spille meget.

Risikoen er stor ved statiske billeder.
EnigThumbs Up
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

lad være med at vælge oled når der skal spille meget.

Risikoen er stor ved statiske billeder.

Det er altid nemt at kaste om sig med påstande uden beviser...

Redigeret af Nagash - 02-Oktober-2020 kl. 16:21
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 16:22
Det er stort set det eneste TV, der kan udnytte PS5 og Xbox Series X, når det kommer, så kan ikke se hvad du ellers skulle gøre? Eller må du vente til næste års modeller kommer, hvor alle producenter vel forhåbentlig er klar på de nye konsoller.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 17:02
Nu spiller jeg ikke, men jeg ville ikke have et roligt øjeblik, hvis der blev spillet på mit OLED.

Bevise det kan jeg ikke, men de af jer der kender mig ved, at det højst sandsynligt er korrekt.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

lad være med at vælge oled når der skal spille meget.

Risikoen er stor ved statiske billeder.

Det er altid nemt at kaste om sig med påstande uden beviser...


Smut nu bare en tur i Elgiganten og se resterne af  udstillede oled tv hvor menu har stået for længe.

Vi behøver vel ikke den krig igen.     Alle ved at oled er følsomme for statiske billeder.

Og ja jeg har selv flere oled tv i huset 😉
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klander Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det er stort set det eneste TV, der kan udnytte PS5 og Xbox Series X, når det kommer, så kan ikke se hvad du ellers skulle gøre? Eller må du vente til næste års modeller kommer, hvor alle producenter vel forhåbentlig er klar på de nye konsoller.

Ikke helt korrekt  
Sony XH90 og LG Nano 90 kan fint klare PS5 osv med HDMI 2,1
og har set nogle videoer på YT den ene med LG CX med bare 350 timer havde burn in, så der for mit ? er ikke i tvivl om at OLED har en bedre billede kvalitet. 
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klander Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 17:19
Jeg takker for jeres svar jeg glemmer OLED 
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shumway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 17:35
Jeg har konsol gamet på mit snart 3 år gamle C7 mange mange timer om ugen siden jeg købte det.
Har ikke skyggen af burn-in

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af Shumway Shumway skrev:

Jeg har konsol gamet på mit snart 3 år gamle C7 mange mange timer om ugen siden jeg købte det.
Har ikke skyggen af burn-in



Det kan du også sagtens.   Og netop din oplevelse gør at der forskellige meninger.

Andre får problemer bare de ser news et par timer hver dag. 

Heldigvis ser det ud til at de nyere oled er meget modstands dygtige over for burn-in.

Men selv her i 2020 frarådes det i bruger manualerne til oled tv.  
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu