recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Olympus?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOlympus?

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 16:56
For mig ser nævnte Nikon D90 tilbud også meget attraktivt ud. Eneste betænkelighed er størrelsen: Hvilket kamera ligger bedst i hånden? Jeg har som tidligere nævnt selv et ældre Nikon D70, og det er faktisk lige stort nok til min kontornusser-håndWink. I de fleste andre mandehænder tror jeg til gengæld, at det opleves som helt ideelt.

Ellers skal du bare holde dig til Olympus. Hvis du ikke bruger andre kameraer og dermed ikke sammenligner med noget, bliver du jo ikke skuffet over dit nye kamera. Som det gamle japanske ordsprog siger: "En tro hustru ved ikke noget om størrelser"

Redigeret af ThomasP - 14-Januar-2010 kl. 16:58
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 07:30
Det Nikon kamera ser absolut spændende ud, men nu bliver der jo nævnt noget om størrelser og her har både jeg og kæresten små hænder.

Jeg må ned i en fotoforretning og prøve dem, der er ikke andet for.

Den reference jeg har er 2 andre kompakt kameraer fra Olympus, som umiddelbart har gjort det ganske udemærket. Så der skal jo ikke så meget til før jeg syntes at billederne bliver bedre LOL
Men jeg vil ikke blive i Olympus verden bare for at have Olympus, der skal være mening med galskaben. Så hvis Nikon D90 er så meget bedre, så bliver det selvfølgelig det.
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 07:40
Mine hænder hører nok til i ThomasP's størrelse, men har nu ikke problemer med mit Nikon D3x!

Men nu har Nikon, som de mange gange også er blevet belønnet for, den bedste ergonomi.
Solgte mit "gamle" D3 til en fra Grønland, som havde et Canon 1D Mk III, og han sammenlignede skiftet "som at komme hjem"!!!

D90 har også på de 2 år på markedet, fået flere priser, og bliver stadig lanceret på samme niveau som deres nyeste modeller.
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 07:47

Hej.

Ja...sammenlignet med Canon,ligger D90 kanon i mine hænder(som er om end ikke små,så mindre vil jeg tro)
D90 er langt mindre "klodset" end eks.vis Canon 50D
Regner selv med at købe D90 inden jeg drager til Singapore/Thailand i April(har undersøgt priserne  derude-og de er IKKE billigere end i DK)...sjovt nok da D90 bliver fremstillet i Thailand.Det siger lidt om hvor fin prisen er på den herhjemme efterhånden.

lrev

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
como Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2006
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 09:26
Du skal også lige tage med i overvejelsen at olympus bruger 4:3 formatet.
Papirbilleder fremkaldt hos fotohandler eller online er 2:3 format, så der skal noget
beskæring til.
Nikon og canon Bruger 2:3 format. passer til papirbilleder, og er bedre til visning
på 16:9 tv.

Redigeret af como - 16-Januar-2010 kl. 09:49
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af como como skrev:

Du skal også lige tage med i overvejelsen at olympus bruger 4:3 formatet.
Papirbilleder fremkaldt hos fotohandler eller online er 2:3 format, så der skal noget
beskæring til.
Nikon og canon Bruger 2:3 format. passer til papirbilleder, og er bedre til visning
på 16:9 tv.

Det var i gamle dage. Idag fremkalder de fleste (hvis ikke alle) også i 4:3 format.

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 20:21
Var nede i en foto forretning idag for at se på Nikon D90 samt Olympus E-620.

Ham der stod i butikken blev rigtig glad da jeg nævnte at jeg ville se på et Olympus, han var stort set kun vandt til kunder som ville se på Canon EOS D500 og Nikon D5000.

Han var, som så mange andre, rigtig glad for Olympus's objektiver og var egentlig ret imponeret over de nye fra Olympus. Selv havde han et Canon, men ville nok vælge anderledes idag. Nikon har i følge ham lagt alt for stor vægt på video delen i deres nyere kameraer og det syntes han er ærgeligt, så billedmæssigt syntes han ikke de har rykket sig meget.

Mht. at holde dem i hånden, så er D90 en del større og tungere end E-620 og det er der både for og imod. At det er tungere virker som et kvalitetsstempel, men også lidt mere uhandigt. Olympus'en var meget let og derfor nemt at have med.

Så ved ikke rigtig om jeg er blevet klogere endnu, så skal nok lige tænke lidt mere over det :)

Men vil gerne takke for de deltagende i denne tråd og for at der ikke kom nogen religionskrig i den...

For og imod modtages stadigvæk gerne :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 20:25
Med den udtalelse ang. at Nikon ikke har rykket sig, og fokuseret på video understreger hans uvidenhed, eller også tjener han mere på Olympus.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 16:17
Eller også er det hans mening og den skal han jo have lov at have. At du mener noget andet skal du jo også have lov til. Han syntes bare ikke at D90 og meget bedre end dens forgænger på foto siden og det må være video delen der har taget for meget fokus.

At han skulle tjene mere på Olympus tror jeg heller ikke på eftersom de er en del billigere end Nikon og Canon, så kom igen med de gode indlæg istedet for de der indlæg hvor man ikke må mene at "A" er bedre end "B" for gør man det, må man være uviden.

En anden lille ting er prisen, for D90 er nok lidt for dyr, nok også en klasse over E-620.
Men for 6.420 kr. kan jeg få E-620 med 2 objektiver, 4GB SanDisk kort, kamerataske og ekstra batteri, hvor jeg for 6.380 kr. får et D90 med et objektiv og intet andet.

Ingen tvivl om at D90 virkede bedre pga. vægt og følelsen i hånden men den bliver nok for dyr for mig. Nu skal jeg finde ud af om jeg skal vente lidt eller bare komme igang med et Olympus?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 16:24
>"Eller også er det hans mening og den skal han jo have lov at have. At du mener noget andet skal du jo også have lov til. Han syntes bare ikke at D90 og meget bedre end dens forgænger på foto siden og det må være video delen der har taget for meget fokus.

Du skal da have lov at have din mening, og fotohandleren skal da også, men at det er noget vrøvl, og direkte usandt er et faktum.
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 18:52
Kan kun give justrace ret i at det er en gang vrøvl som fotohandleren kommer med.

Generelt tror jeg det er ligegyldigt om du vælger Sony, Olympus, Canon eller Nikon.
Det er alle gode kameraer ift. kompakt kameraerne. Vælg den som passer bedst i hånden og hvor menuerne virker logiske for dig. 

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 08:42
@Bimsen

Det tror jeg du har helt ret i og i sidste ende skal man vælge det der passer en bedst.

Så jeg er gået i tænkeboks og skal nok lige hører en sælger mere eller to inden jeg beslutter mig.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu