recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Olympus?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOlympus?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 12:05

Hej.

Nu er det jo ikke helt ligegyldigt hvor du går hen og finder en sælger.....hvorfor ikke prøve en expert næste gang.

Kan godt forstå hvorfor nogle køber Olympus-og specielt 620 modellen-da det ligner et godt køb.

Personligt mener jeg dog at D90 er en klasse(eller2) over 620-kan rigtig godt lide ergonomien på den,Matrix lysmålingen-samt 3d tracking focus...men har man ikke pengene duer det jo selvfølgelig ikke.

Men nok om det-jeg håber at du bliver tilfreds uanset hvad du beslutter dig for.

mvh
Lrev
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 20:40
Du har helt ret, D90 er måske en klasse eller to over 620'eren og derfor noget dyrer.

Jeg tror måske at det er overkill for mig at købe en D90, jeg køber heller ikke en ISF kalibreret Pioneer plasma på 60" for at se 2 timers fjernsyn ;)

Så selvom den virker interessant, så tror jeg at 620'eren er et bedre køb for mig, men jeg har dog ikke besluttet mig endnu?
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 21:54
Tror jeg vil sige at Olympus 620 er en klasse under hvad du skal gå efter.
Ikke fordi det er et decideret dårligt kamera, men fordi det ikke kommer til at leve op til forventningerne man har til et D-SLR.
Canon laver eks. vis et kompaktkamera, G10 (Ikke det nye G11) der vil kunne tæve det Olympus, både på klarhed og farver. Der kan ikke skiftes objektiv, men sammenholdt indenfor den brændvidde det har, vil det tage bedre billeder billigere.

Jeg skal ikke blande mig i hvad du vælger at bruge dine penge på, men jeg har bare alt for tit set at folk efter kort tids brug af et kamera, og er kommet sig over benovelsen over de første billeder, begynder at sammenligne fotos, og stille krav til udstyret, bliver begrænset af kameraets formåen.

Den fotohandler du har været nede ved, har gjort som ufattelig mange sælgere gør. De tager et hurtigt bestik af situationen, i dit tilfælde at du er lidt usikker på om du får valuta for pengene ved at vælge D90, og derfor roser han 620'eren frem for D90, for at sikre en handel, som han ikke regner med at få hvis han anbefaler det dyrere kamera.

Jeg ville ihvertfald anbefale dig at finde en anden fotohandler, alene af den grund at han ikke er fotohandler, men sælger i ordets værste "automobilforhandlerstil".
(Undskyld til autobranchen for sammenligningen, men i ved nok hvad jeg mener :)  )

Hvis du fortæller hvor i landet du bor, skal jeg se om der ligger en rigtig forhandler der interesserer sig for fotoudstyr, og er interesseret i at lytte og vejlede.
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 07:44
"
Hvis du fortæller hvor i landet du bor, skal jeg se om der ligger en rigtig forhandler der interesserer sig for fotoudstyr, og er interesseret i at lytte og vejlede."

...lige mine ord.

En anden ting er udbredelsen af Nikon....det er langt nemmere at finde objektiver(også brugte) i fremtiden til et NIKON fremfor et OLYMPUS.

lrev
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 07:51
Jeps, Nikon har jo præsteret at bruge den samme fatning de sidste 50 år. :)
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Jeps, Nikon har jo præsteret at bruge den samme fatning de sidste 50 år. :)

Det mener jeg ikke man kan bruge til så meget:
1. Mange af de gamle objektiver vil have så dårlig en kvalitetet, så det vil man ikke bruge idag. Efter man er gået digitalt, mener jeg at der er stillet nogle helt andre krav til objektiver end man havde tidligerer.
2. Objektiver har ikke AutoFocus, så det gør dem mere eller mindre uanvendelige. Godt nok har man før fotograferet uden AutoFocus, men her hvade man en søger der var lavet til manuelt focus. Det er der ikke idag på de digitale huse. Søgeren er for lilel/mørk og den har ingen optiske focus hjælp. Det kan godt være man kan stille skarpt med en vidvinkel, men kommer man over i teleområdet hvor der er meget lille dybdeskarphed så er det helt håbløst.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 08:29

Tror jeg vil sige at Olympus 620 er en klasse under hvad du skal gå efter.
Ikke fordi det er et decideret dårligt kamera, men fordi det ikke kommer til at leve op til forventningerne man har til et D-SLR.
Canon laver eks. vis et kompaktkamera, G10 (Ikke det nye G11) der vil kunne tæve det Olympus, både på klarhed og farver. Der kan ikke skiftes objektiv, men sammenholdt indenfor den brændvidde det har, vil det tage bedre billeder billigere.
Nu syntes jeg desværre du går hen og bliver noget useriøs. Du vil da ikke for alvor mene at et kompaktkamera, om det så hedder G10 eller G11, kan slå et spejlreflekskamera bare fordi der står Olympus på det og så er det pr. definition dårligt?
E-620 bliver i samtlige reviews sammenlignet med den noget større og noget dyrer E-30 end lillebroderen E-520 og får over hele linien rigtig god omtale og karaktere. Især deres kit objektiver bliver rost for at være de bedste kit objektiver blandt konkurrenterne.
Det er faktisk pga. de reviews jeg har læst at jeg har spurgt til Olympus.
Så den påstand har du taget ud af den blå luft Confused

Den fotohandler du har været nede ved, har gjort som ufattelig mange sælgere gør. De tager et hurtigt bestik af situationen, i dit tilfælde at du er lidt usikker på om du får valuta for pengene ved at vælge D90, og derfor roser han 620'eren frem for D90, for at sikre en handel, som han ikke regner med at få hvis han anbefaler det dyrere kamera.
Nu var du jo ikke med, så igen, lad være med at trække diverse påstande ud af luften.
Hvis du vil vide det, så sagde jeg til ham at jeg var interesseret i 2 DSLR kameraer hvorefter han spurgte om han skulle hente EOS 500D og D5000 med det samme. Da jeg så sagde at det var D90 og E-620 jeg ville kigge på, lyste han op og sagde bravo. Vi gennemgik begge kameraer og der var ikke en eneste antydning af at han favoriserede Olympus og pris snakkede vi slet ikke om før til allersidst. Da han spurgte om jeg skulle bruge videodelen til noget i Nikon'en svarede jeg nej og herefter syntes han så at det ville være overkill med D90. Det var så her at han syntes de havde brugt for mange kræfter på videodelen end fotodelen. Som begynder ville han råde mig til at spare de penge og købe Olympus'en. Selv havde han Canon men sådan et prøvede han slet ikke at sælge mig...

Jeg ville ihvertfald anbefale dig at finde en anden fotohandler, alene af den grund at han ikke er fotohandler, men sælger i ordets værste "automobilforhandlerstil".
(Undskyld til autobranchen for sammenligningen, men i ved nok hvad jeg mener :)  )

Hvis du fortæller hvor i landet du bor, skal jeg se om der ligger en rigtig forhandler der interesserer sig for fotoudstyr, og er interesseret i at lytte og vejlede.
Lad mig gætte... en der er til Nikon LOL
Ej, spøg til side... jeg ved hvad du kan lide og jeg aner ikke selv endnu hvilken lejr jeg skal ligge i, men det finder jeg nok ud af?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 10:03
PerW's indlæg er spild af tid at kommentere på, da det i store træk må være mangel på viden der der går gennem hele indlægget.

Jeg sammenligner IKKE olympus konta kompaktkameraer, men derimod E620 og Canon G10. Det er en ret stor forskel.

Nej, det er rigtigt jeg ikke var med, men kan kun læse hvad du selv har skrevet, og ud fra det, som andre også har læst det, udtale mig.
Beklager hvis jeg ikke har læst det som det var ment. :)

Big smile Jeg har ikke sagt du skal finde en der kun vil sælge Nikon, men da D90 blev bragt ind i debatten kan jeg kun støtte op omkring det, da det altså er et fantastisk kamera i en klasse for sig i den prisgruppe. Hvis jeg var så ensfarvet ville jeg nok ikke have nævnt den værste konkurrent Canon og deres fantastiske G10. Men at jeg bruger Nikon, er jo ingen hemmelighed, med den hjemmeside jeg har.

Og hvis du ser godt efter, har jeg heller ikke valg noget mærke, men enkelt-modeller at udtaler mig om.

Jeg har skam da også et billede af et Canon der kunne være interessant:

Censored                                                      Censored

Undskyld, men det er svært at være seriøs hele formiddagen. LOL
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 11:39
HAHA... kanon kamera... bare ærgeligt det ikke kommer med indbygget forstærker LOL
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 11:42
Hi-hi, jamen der er da indbyggede sorroundhøjttalere på fronten. Cool
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 12:48
Nu hvor D90 måske ligger lidt for højt prismæssigt for dig, hvorfor så ikke kigge på Canon 450D/500D eller Nikon D3000/D5000
Det er alle kameraer jeg ville vælge fremfor Olympus low-end.
Kan du undvære liveview og video ja så er Nikon D3000 med 18-105 måske ikke så dum en ide.
Sættes koster under 4000 og med bare et objektiv (i startenSmile) slipper du for støvproblemer ved objektiv skifte. Og 105mm rækker altså til det meste. 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Nu hvor D90 måske ligger lidt for højt prismæssigt for dig, hvorfor så ikke kigge på Canon 450D/500D eller Nikon D3000/D5000
Det er alle kameraer jeg ville vælge fremfor Olympus low-end.
Kan du undvære liveview og video ja så er Nikon D3000 med 18-105 måske ikke så dum en ide.
Sættes koster under 4000 og med bare et objektiv (i startenSmile) slipper du for støvproblemer ved objektiv skifte. Og 105mm rækker altså til det meste. 

Selvom du ikke skifter objektiv, vil du stadig få støv ind. Ikke i samme mængde, men du vil stadig skulle rense din chip.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu