recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Olympus?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOlympus?

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 7121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 18:46

Spørgsmål vedr D90 ?

Er der kommet mulighed for autofocus i video optagelser ?
Samt kan det optage længere end 5 minutter ?
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 19:07
Der er ikke ændret noget ved D90.
Til top
leech Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-August-2008
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 10:31
Der er mange muligheder.

Nu er Canon og Nikon jo blevet nævnt. Hvilket også er fantastisk.

Men som sagt er der også Olympus, Sony, Pentax, også selvfølgelig nogle mærker som ikke er til at komme i nærheden af.

Jeg vil dog gerne slå et slag for disse mindre mærker (er selv Pentax mand).

Olympus er jo startet i digital serien, så deres objektiver ALLE coated til digital kameraerne, og også optimeret efter deres chip. Mens mange objektiver fra Canon og Nikon, jo oprindeligt er designet efter film.

Dertil kommer, at da Canon og Nikon er de profesionelles valg, er deres "top-klasse" objektiver uhyggeligt dyre. Prøv at google Canons L-serie, eller Nikons VR-serie ...

Pentax som jeg selv har laver også nogle super D-SLRs som er til at betale, deres nye Digitale "top-klasse" serie er dertil lige små 10.000 billigere end Canon og Nikons. Hvilket sikkert også gælder for Sony, og Olympus.

Man kan altid diskutere hvilket mærker der er bedst ved at nævne Top kameraerne, hvor Canon, Nikon jo vinder da de har deres fullframe.
Men når vi er nede i entry-level, semi-pro følger alle kameraerne hinanden.
Jo man kan alid sammenligne små specs osv, men mit bud er, at du skal (som med lyd) tage ned i din foto-pusher, prøv kameraet, hold det i hånden, og køb det som ligger bedst.

F.eks er Olympus dom som laver de mindste og letteste kameraer, hvilket kan betyde meget for hvornår man gider at have det med.

Og hvis alt andet fejler vælg et Pentax :)   eller tjek fotostart.dk :P
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 17:12
Der findes altså VR-objektiver som ikke er voldsomt dyre, og målrettet til almindelige forbrugere. VR har intet med Pro-serierne at gøre.

Og noget andet, der er IKKE forskel på "Analoge" og "Digitale" objektiver.
Til top
leech Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-August-2008
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 22:24
De har da ændret deres coatings. ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 22:40
Fra hvilken, til hvilken?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 08:43
Nu har jeg stillet det samme spørgsmål ide på fotostart.dk og her er Olympus ikke så upopulært som herinde. Jeg tillod mig at citere dig (justrace) for din påstand om hvorvidt et G10/11 var bedre på klarhed og farver end et E-620 og der blev faktisk grint lidt af den, så den må vist hellere pakke sammen. Selv Nikon folk rystede lidt på hovedet af den Smile
Så den kommentar kan jeg desværre ikke tage seriøst.
Olympus får stor ros for at designe deres objektiver (FourThirds) til den digitale teknologi, så et eller andet sted er der vel forskel?

Redigeret af Zardo - 21-Januar-2010 kl. 08:44
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 09:03
Det må de da gerne grine af, det ændrer bare ikke min erfaring.
Det skal måske siges at rigtig mange Pro fotografer faktisk bruger G9/G10 som deres foretrukne når der ikke lige er brug for de større zoom/tele-objektiver.
Bild mig nu ikke ind de tager fejl.

Jah, lad os prøve at stille den med glasset lidt anderledes op.
Hvis jeg tager et ganske alm. SLR, og tager et billede gennem mine vinduer, så får jeg et bedre resultat end hvis jeg bruger mit ellers udmærkede D3x, da glasset i mine vinduer ikke er blevet digitaliseret, endnu ihvertfald?

Ved godt sammenligningen ikke er helt professionel, men kan du selv se pointen?
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 15:16

Hej.

Zardo:Hvorfor køber du ikke blot det Olympus?Det virker som om at du allerede fra start havde bestemt dig for det-men bare gerne ville bekræftes i det herindefra?Det var så ikke den store succes,hvorefter du begynder at argumentere imod andre forslag!

Køb det dog-der er INTET som helst galt med det-det er et godt kamera til prisen med overvejende flotte anmeldelser-jeg ville blot langt hellere have en D90 som er blevet rost endnu mere(og bliver det stadig)-specielt til den latterlige lave pris den sælges til nu om dage.

mvh
lrev
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Zardo:Hvorfor køber du ikke blot det Olympus?Det virker som om at du allerede fra start havde bestemt dig for det-men bare gerne ville bekræftes i det herindefra?Det var så ikke den store succes,hvorefter du begynder at argumentere imod andre forslag!
Det tror jeg også at jeg gør. Men du tager helt fejl. Jeg oprettede dette indlæg for at høre om grunden til at man stort set aldrig hører om Olympus, når deres kameraer nu får rigtig gode anmeldelser. Når der så begynder at komme indlæg om at et Canon G10 skulle være bedre, så syntes jeg ikke det er seriøst mere. Derfor argumenterer jeg. Om det er den store succes eller ej, betyder ikke så meget for mig. Men jeg er glad for at jeg også fik stillet dette spørgsmål et sted hvor folk har lidt mere forstand på det, det har klart hjulpet på min opfattelse af Nikon, Canon, Olympus og de andre og også om det faglige niveau herinde.

Desuden tog jeg også forslaget om et D90 til mig og har stået med det i hånden i en butik og jeg skal da ærligt indrømme at jeg stadigvæk ikke har valgt endnu...
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af Zardo Zardo skrev:

Men jeg er glad for at jeg også fik stillet dette spørgsmål et sted hvor folk har lidt mere forstand på det, det har klart hjulpet på min opfattelse af Nikon, Canon, Olympus og de andre og også om det faglige niveau herinde.

Læser det som at du mener det faglige niveau er lavt herinde sammelignet med fotostart.dk.
Tak for den Ouch
Til top
D.I.Y Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 11:49
Hej.
Sådan læser jeg det også,det er beklageligt-og MEGET forkert.Eller måske det bare er ren provokation.
Det er for så vidt også ligegyldigt hvad du tror om mig-for det ved du øjensynligt (heller) ingen ting om,jeg kan blot konstatere at du læser indlæggene som en hvis herre læser Biblen!!
Det er alle seriøse og velmente indlæg-du vil bare ikke forstå dem.

Held og lykke med dit Olympus-hvis du da vælger at følge expert-rådene!

lrev
Marantz 2250B Receiver,B&W dm4,dm2a,ProAc D18,Onkyo tx4500 Receiver,HK 930 Receiver,
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu