recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ombyt af PS3 - hvad er jeg berettiget til?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOmbyt af PS3 - hvad er jeg berettiget til?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2011 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Mig bekendt er at ombytte til refurbished under garantirep i dk i strid med lovgivningen, og jeg ville kontakte forbrugerstyrelsen om råd

Ok.. ekspedienten sagde det ellers så det lød som almindelig praksis at man fik en reppet fremfor en ny.. 


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2011 kl. 19:27
Altså no matter what, der er ingen anstændig tekniker eller forhandler der videregiver et produkt til en kunde, med de viste skader på tilslutningerneConfused
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2011 kl. 19:29
Du behøver ikke at finde dig i det, du har ret til at få repareret din egen, få en ny, eller få pengene tilbage.

"Du kan også komme ud for, at sælgeren ombytter til en vare, der ikke er fabriksny. Det kan fx være en brugt mobiltelefon, butikken har modtaget retur fra en anden kunde. Telefonen har de så sat i stand og udleverer derefter til en ny kunde, der har krav på en ombytning. Sådan en vare kan du nægte at tage imod. Hvis du først opdager det senere, kan du klage over det."



http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/mangelsbefoejelser
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2011 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Du behøver ikke at finde dig i det, du har ret til at få repareret din egen, få en ny, eller få pengene tilbage.

"Du kan også komme ud for, at sælgeren ombytter til en vare, der ikke er fabriksny. Det kan fx være en brugt mobiltelefon, butikken har modtaget retur fra en anden kunde. Telefonen har de så sat i stand og udleverer derefter til en ny kunde, der har krav på en ombytning. Sådan en vare kan du nægte at tage imod. Hvis du først opdager det senere, kan du klage over det."



http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/mangelsbefoejelser

Linket virker ikke

Men.. jeg skal lige have det skåret ud i pap. Skal jeg klage til butikken eller skal jeg skrive en formel klage til forbrugerstyrelsen?

Jeg tjekkede netop ikke varen inden jeg gik ud af butikken netop fordi, ironisk nok, tog det 5-10 min fordi de lige skulle tjekke den igennem (i deres aflåste lagerrum) inden jeg fik den.. Men de har nok bare spillet lidt Call of Duty og tænkt det var fint nok.

Jeg synes i det mindste de bør give mig en ny og et gavekort for besværet. Jeg har ingen  bil og jeg skal alligevel tage en tur på godt 45 min (der er ingen bus som kører direkte) med bus hver vej for at møde op personligt.

Jeg har nu lånt en PS3 på ubestemt tid af en bekendt som ikke bruger sin, så jeg har mest lyst til, hvis muligt, at få mine penge tilbage. Jeg har absolut ikke lyst til at vente 5 uger igen.


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2011 kl. 20:56
Tag en sludder med din forhandler først, hvis ikke du får et tilfredsstillende resulatet, så gør forhandleren opmærksom på (god kutyme), at du klager til Forbrugerombudsmanden - og det gør du så TroelsSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2011 kl. 21:11
Hej John

Det vil jeg også gøre. Jeg har heller ikke nævnt butikkens navn fordi jeg gerne vil se hvordan de hånterer sagen inden folk her på siden begynder at boycutte på kryds og tværs pga. min oplevelse. 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2011 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hej John

Det vil jeg også gøre. Jeg har heller ikke nævnt butikkens navn fordi jeg gerne vil se hvordan de hånterer sagen inden folk her på siden begynder at boycutte på kryds og tværs pga. min oplevelse. 
God indstilling Troels, men den behandling du har fået er ikke i ordenSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2011 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

 

Linket virker ikke

Men.. jeg skal lige have det skåret ud i pap. Skal jeg klage til butikken eller skal jeg skrive en formel klage til forbrugerstyrelsen?

Jeg tjekkede netop ikke varen inden jeg gik ud af butikken netop fordi, ironisk nok, tog det 5-10 min fordi de lige skulle tjekke den igennem (i deres aflåste lagerrum) inden jeg fik den.. Men de har nok bare spillet lidt Call of Duty og tænkt det var fint nok.



Kopier linket og sæt det ind i dit adressefelt, så virker det.

Du skal gøre butikken opmærksom på, at de har udleveret en brugt playstation til dig og at du gerne vil have den byttet til en ny - længere bør den ikke være.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2011 kl. 23:18
Hej Kasper

Det virkede ikke i første hug, men det gør det nu. Jeg har brugt Chrome's makér, højre-klik og søg funktion begge gange. Måske fik jeg ikke det hele med..

Jeg tropper op i med forbrug.dk ved min side. Så må vi se hvordan de klarer sagen.
Til top
Gravenslund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2011 kl. 09:32
Glæder mig til at høre hvad de siger... jeg var også blevet lidt muggen hvis det var mig.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2011 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Mig bekendt er at ombytte til refurbished under garantirep i dk i strid med lovgivningen, og jeg ville kontakte forbrugerstyrelsen om råd

Ok.. ekspedienten sagde det ellers så det lød som almindelig praksis at man fik en reppet fremfor en ny.. 



Det har ekspedienten sikkert ret i (fordi producenten så kan sende de defekte enheder til reparation et sted langt væk hvor det er billigt), men det er klart ulovligt for butikken at gøre dette overfor dig.

Hvis du har købt en ny vare, må ombytning kun ske til en ny vare.

Hvis manglen løses ved reparation, skal det være reparation af din PS3. Jeg noterer altid serienummeret når jeg sender noget til reparation under reklamationsretten (blandt andet fordi jeg også har haft en sag hvor butikken ville udlevere en refurbished enhed, men det slap de ikke godt fra...).


Redigeret af JesperLund - 16-September-2011 kl. 09:50
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2011 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Tag en sludder med din forhandler først, hvis ikke du får et tilfredsstillende resulatet, så gør forhandleren opmærksom på (god kutyme), at du klager til Forbrugerombudsmanden - og det gør du så TroelsSmile


Hvis der skal klages er det til Forbrugerklagenævnet..
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu