Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
|
Sendt: 15-September-2011 kl. 19:22 |
rhsin skrev:
Mig bekendt er at ombytte til refurbished under garantirep i dk i strid med lovgivningen, og jeg ville kontakte forbrugerstyrelsen om råd |
Ok.. ekspedienten sagde det ellers så det lød som almindelig praksis at man fik en reppet fremfor en ny..
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
|
Sendt: 15-September-2011 kl. 19:27 |
Altså no matter what, der er ingen anstændig tekniker eller forhandler der videregiver et produkt til en kunde, med de viste skader på tilslutningerne
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Kasper_J
Guld medlem
Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
|
Sendt: 15-September-2011 kl. 19:29 |
Du behøver ikke at finde dig i det, du har ret til at få repareret din egen, få en ny, eller få pengene tilbage.
"Du kan også komme ud for, at sælgeren ombytter til en vare, der ikke
er fabriksny. Det kan fx være en brugt mobiltelefon, butikken har
modtaget retur fra en anden kunde. Telefonen har de så sat i stand og
udleverer derefter til en ny kunde, der har krav på en ombytning. Sådan
en vare kan du nægte at tage imod. Hvis du først opdager det senere, kan
du klage over det."
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/mangelsbefoejelser
|
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
|
Sendt: 15-September-2011 kl. 19:52 |
Kasper_J skrev:
Du behøver ikke at finde dig i det, du har ret til at få repareret din egen, få en ny, eller få pengene tilbage.
"Du kan også komme ud for, at sælgeren ombytter til en vare, der ikke
er fabriksny. Det kan fx være en brugt mobiltelefon, butikken har
modtaget retur fra en anden kunde. Telefonen har de så sat i stand og
udleverer derefter til en ny kunde, der har krav på en ombytning. Sådan
en vare kan du nægte at tage imod. Hvis du først opdager det senere, kan
du klage over det."
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/mangelsbefoejelser
|
Linket virker ikke
Men.. jeg skal lige have det skåret ud i pap. Skal jeg klage til butikken eller skal jeg skrive en formel klage til forbrugerstyrelsen?
Jeg tjekkede netop ikke varen inden jeg gik ud af butikken netop fordi, ironisk nok, tog det 5-10 min fordi de lige skulle tjekke den igennem (i deres aflåste lagerrum) inden jeg fik den.. Men de har nok bare spillet lidt Call of Duty og tænkt det var fint nok.
Jeg synes i det mindste de bør give mig en ny og et gavekort for besværet. Jeg har ingen bil og jeg skal alligevel tage en tur på godt 45 min (der er ingen bus som kører direkte) med bus hver vej for at møde op personligt.
Jeg har nu lånt en PS3 på ubestemt tid af en bekendt som ikke bruger sin, så jeg har mest lyst til, hvis muligt, at få mine penge tilbage. Jeg har absolut ikke lyst til at vente 5 uger igen.
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
|
Sendt: 15-September-2011 kl. 20:56 |
Tag en sludder med din forhandler først, hvis ikke du får et tilfredsstillende resulatet, så gør forhandleren opmærksom på (god kutyme), at du klager til Forbrugerombudsmanden - og det gør du så Troels
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
|
Sendt: 15-September-2011 kl. 21:11 |
Hej John
Det vil jeg også gøre. Jeg har heller ikke nævnt butikkens navn fordi jeg gerne vil se hvordan de hånterer sagen inden folk her på siden begynder at boycutte på kryds og tværs pga. min oplevelse.
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
|
Sendt: 15-September-2011 kl. 21:16 |
Anima skrev:
Hej John
Det vil jeg også gøre. Jeg har heller ikke nævnt butikkens navn fordi jeg gerne vil se hvordan de hånterer sagen inden folk her på siden begynder at boycutte på kryds og tværs pga. min oplevelse. |
God indstilling Troels, men den behandling du har fået er ikke i orden
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Kasper_J
Guld medlem
Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
|
Sendt: 15-September-2011 kl. 22:23 |
Anima skrev:
Linket virker ikke
Men.. jeg skal lige have det skåret ud i pap. Skal jeg klage til butikken eller skal jeg skrive en formel klage til forbrugerstyrelsen?
Jeg tjekkede netop ikke varen inden jeg gik ud af butikken netop fordi, ironisk nok, tog det 5-10 min fordi de lige skulle tjekke den igennem (i deres aflåste lagerrum) inden jeg fik den.. Men de har nok bare spillet lidt Call of Duty og tænkt det var fint nok.
|
Kopier linket og sæt det ind i dit adressefelt, så virker det.
Du skal gøre butikken opmærksom på, at de har udleveret en brugt playstation til dig og at du gerne vil have den byttet til en ny - længere bør den ikke være.
|
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
|
Sendt: 15-September-2011 kl. 23:18 |
Hej Kasper
Det virkede ikke i første hug, men det gør det nu. Jeg har brugt Chrome's makér, højre-klik og søg funktion begge gange. Måske fik jeg ikke det hele med..
Jeg tropper op i med forbrug.dk ved min side. Så må vi se hvordan de klarer sagen.
|
|
Gravenslund
Bruger
Oprettet: 18-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
|
Sendt: 16-September-2011 kl. 09:32 |
Glæder mig til at høre hvad de siger... jeg var også blevet lidt muggen hvis det var mig.
|
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
|
Sendt: 16-September-2011 kl. 09:43 |
Anima skrev:
rhsin skrev:
Mig bekendt er at ombytte til refurbished under garantirep i dk i strid med lovgivningen, og jeg ville kontakte forbrugerstyrelsen om råd |
Ok.. ekspedienten sagde det ellers så det lød som almindelig praksis at man fik en reppet fremfor en ny..
|
Det har ekspedienten sikkert ret i (fordi producenten så kan sende de defekte enheder til reparation et sted langt væk hvor det er billigt), men det er klart ulovligt for butikken at gøre dette overfor dig. Hvis du har købt en ny vare, må ombytning kun ske til en ny vare. Hvis manglen løses ved reparation, skal det være reparation af din PS3. Jeg noterer altid serienummeret når jeg sender noget til reparation under reklamationsretten (blandt andet fordi jeg også har haft en sag hvor butikken ville udlevere en refurbished enhed, men det slap de ikke godt fra...).
Redigeret af JesperLund - 16-September-2011 kl. 09:50
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
|
Sendt: 16-September-2011 kl. 09:45 |
Hother skrev:
Tag en sludder med din forhandler først, hvis ikke du får et tilfredsstillende resulatet, så gør forhandleren opmærksom på (god kutyme), at du klager til Forbrugerombudsmanden - og det gør du så Troels |
Hvis der skal klages er det til Forbrugerklagenævnet..
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|