|
Ombytning af strømforsyning - reklamationsret? |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19458 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
20. Du kan ikke klage over en reparation mere end to år efter, du købte varenIkke sandt. Jeg kan klage i tre år, hvis en reparation ikke holder. Så hvis varen er repareret som følge af en reklamationssag et år og 11 måneder efter købet, kan jeg klage over reparationen i op til fire år og 11 måneder efter købet. Blev der udskiftet en selvstændig del ved reparationen, gælder den almindelige toårige reklamationsret normalt for den del sideløbende med at jeg kan klage over reparationens holdbarhed i op til tre år. Klaus |
|||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
jvfr mit indlæg ovenfor, det er ikke Apple der ikke lever op til rettighederne, men butikken. Apple må opfinde lige præcist de regler de har lyst til, overfor sine forhandlere. Når du handler direkte hos Apple, på deres hjemmeside eller i en Apple store, så er det en helt anden snak.
|
|||
speedy911
Bruger Oprettet: 28-Januar-2012 Sted: Viborg Status: Offline Point: 91 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Man skal så også bare være klar over at der er forskel på ens rettigheder når man snakker garanti og reklamationsret.
Apple f.eks giver 1 års garanti, det vil sige at Apple vil betale for reparation eller ombytningen af ens produkt i det første år fra købs datoen, uden at stille andre krav til forbrugeren end at produktet ikke har lidt fysisk skade. Reklamationsretten gælder 2 år fra købsdatoen, de første 6 mdr er det producenten/sælger der har bevisbyrden.Efter de første 6 mdr er det forbrugeren der har bevisbyrden, det vil så sige at man skal bevise overfor sælger/producent at fejlen er opstået under normal brug, og ikke er kommet som følge af forkert brug, overlast ect ect. At de vælger at ombytte din adapter så lang tid efter købet, når det er en "fysisk skade", der er på den, så synes jeg faktisk at det er en god kundeservice. |
|||
VH
Speedy911 |
|||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2346 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så erstat Apple med Eplehuset.dk. Jeg kender ikke forhandleren, men så vidt jeg kan se handler de primært med udstyr fra Apple. Så er det vel nærlæggende at tro at Apple har dikteret deres egne regler overfor forhandleren?! Det er da før hørt at Apple har deres egen tilgang til købe- og reklamationsloven. Eller måske har de en anderledes lovgivning i Norge og disse har så flyttet med til Danmark? Men det spiller vel ringe rolle om det er butikken eller leverandøren der tager fejl. Det er forkert lige meget hvad.
|
|||
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1128 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Sådan er Apple jo...
|
|||
Fnulder
Guld medlem Oprettet: 28-September-2008 Status: Offline Point: 503 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Suk....
|
|||
Alland82
Bruger Oprettet: 13-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det kunne være lidt interessant at se et billede af den pågældende skade.. Der er mig bekendt ikke noget generelt problem med Apples ladere og ledninger der "på en eller anden måde af sig selv blotter lederne", så at du nu har haft 2 med denne fejl forekommer mig en anelse underligt.. Vi har haft 5 stk forbi herhjemme uden nogen problemer i hvert fald..
//Allan |
|||
Elac FS247 | Primare SPA21 | Squeezebox Touch+HiFace
Synology DS411 | LG 55LM670 -------------- Xindak XF-1000S | SB Touch+HiFace m. Welborne PSU | Peachtree Dac-It | Heed CanAmp | B&O H6 |
|||
Jimmbo
Guld medlem Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Den første oplader blev ombyttet fordi den gik i stykker. Den stoppede med at lade. Det er ikke samme fejl der sket 2 gange. http://billedeupload.dk/images/SFh51.jpg http://billedeupload.dk/images/lWYj4.jpg |
|||
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Link fix
|
|||
.....
|
|||
Alland82
Bruger Oprettet: 13-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ok.. Havde forstået det var samme fejl.. Den der ligner også en de bør æde efter min mening.. Held og lykke..
//Allan |
|||
Elac FS247 | Primare SPA21 | Squeezebox Touch+HiFace
Synology DS411 | LG 55LM670 -------------- Xindak XF-1000S | SB Touch+HiFace m. Welborne PSU | Peachtree Dac-It | Heed CanAmp | B&O H6 |
|||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Sjovt nok, så kan jeg ikke huske at have set sager der har handlet om folk der har handlet direkte med Apple, men det kan da godt være de findes. Som regel opstår problemerne fordi en ekstern forhandler ikke overholder lovgivningen. At Apple yder en fabriksgaranti overfor forhandleren, som er ringere end dén forhandleren skal give kunderne, og ringere end dén konkurrerende producenter giver, det kan vi godt blive enige om er dårlig service - men det er på ingen måde på kant med loven. Grunden til at jeg synes det er vigtigt at skelne, er netop at folk ofte får det til at fremstå som om butikken er uskyldig og det er Apple der er slynglen - men sådan er det altså ikke.
|
|||
DavidHimself
Bruger Oprettet: 21-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Man skal dog huske, at selv om de tager den ind er der ikke garanti for succes. Hvis butikken vurderer at der er tale om almindelig slitage eller en anden "selv-forskyldt" fejl, så få man strømforsyningen tilbage i hovedet igen!
|
|||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |