recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ombytning af strømforsyning - reklamationsret?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ombytning af strømforsyning - reklamationsret?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Sådan er Apple jo...
Suk....

Not funny but true.. Apple HAR problemer med at overholde EU-regler mht. garanti mm:

Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 15:31
Update:

Jeg var nede igen i dag i Eplehuset for at få byttet min oplader. Der snakkede jeg med en ny ekspedient, og han virkede til at accepterer, at jeg havde 2 års reklamationsret på opladeren.
Han var således nede hos sin teknikker, der konstaterede at fejlen ikke var selvforskyldt og at opladeren derfor bare skulle byttes.
Ekspedienten går der efter ud og ringer til Apple, og vender tilbage til mig. Han fortæller mig så, opladeren skal sendes ind til Apple da min computers reklamationsret er udløbet. Han fortæller dernæst at den skal sendes ind, fordi det en sag mellem Apple og mig, ikke Eplehuset og mig.*

Han printer derefter en seddel ud som jeg skal skrive under. Der står bl.a. at hvis Apple ikke laver opladeren vil de opkræve mig 599 kr. Han fortæller derefter, at de 599 bliver refunderet hvis jeg køber en ny oplader med det samme.
Jeg spørg så ind til hvordan det kan være, at jeg skal skrive under på den seddel hvis deres teknikker har konstateret at det ikke er en selvforskyldt fejl. Jeg fortæller så bag efter, at jeg på servicesedlen gerne vil have skrevet ind, at teknikkeren har vurderet at fejlen ikke var selvforskyldt. Sælgeren forklare der efter at han ikke har skrevet præcist det, og at det ikke betyder noget. Jeg insisterer på at han skal skrive det ind. Lidt modvilligt laver han en ny seddel og skriver det ind.

Så lige pt. er opladeren hos Eplehuset. Jeg  har således også fået en SMS hvori der står, at de venter på reservedele Confused Altså jeg er da glad for hvis de selv laver den, men hvorfor så alt det hulomhaj med at den skal sendes ind til Apple, hvis de alligevel selv laver den? 

*Rent teknisk jura forstår jeg ikke lige den påstand. I mine øjne er sagen om oplader da en sag mellem Eplehuset og jeg, og ikke Apple og jeg. Det var Eplehuset der konstaterede fejlen sidst, og det var Eplehuset det udleverede mig en ny lader. Det lyder i mine øre som kommisionsforhold. Jeg går ikke ud fra, at den ekspedient som tog imod opladeren, og den teknikker der undersøgte min oplader samt den sidste ekspedient som udleverede opladeren gjorde det som en del af noget frivilligt arbejde.
Har jeg misforstået noget, eller er jeg på rette spor?
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 15:58
hvis du har købt og fået ombyttet laderen hos eblehuset har de reklamationsforholdet. Basta
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2346
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 16:02
Sikke en masse bøvl for en sølle lader.

Gad vide hvad det koster i tidsforbrug for at skulle oprette sådan en sag? I stedet kunne man vælge at lange en ny lader over disken. Så kunne man spare en masse kostbar administrationstid og tilmed (og langt vigtigere) få en glad og tilfreds kunde.

Konfronterede du ham ikke med det faktum, at reklamationsretten på computeren ikke betød noget når reklamationsretten på laderen ikke var udløbet?

Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Sikke en masse bøvl for en sølle lader.

Gad vide hvad det koster i tidsforbrug for at skulle oprette sådan en sag? I stedet kunne man vælge at lange en ny lader over disken. Så kunne man spare en masse kostbar administrationstid og tilmed (og langt vigtigere) få en glad og tilfreds kunde.

Konfronterede du ham ikke med det faktum, at reklamationsretten på computeren ikke betød noget når reklamationsretten på laderen ikke var udløbet?

Det har jeg også overvejet flere gange. Hvorfor ikke bare stikke mig en ny oplader? De havde fået en glad kunde, i stedet for en som har fået en negativ oplevelse. Det kan ikke koste mange basseøre at få sådan en oplader hjem fra Kina.

Jeg prøvede. Men han blev ved med, at det var en sag mellem Apple og jeg. Derfor ville de ikke bytte den, uden at Apple skulle kigge på den selv.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 16:21
Hvis du har købt yret i eplehuset og det også er sem der ombyttede laderen sidste gang er det en sag meklem dem og dig, længre er den ikke
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 16:21
Herre Jemini! Nu får man da slet ikke lyst til at eje flere Apple produkter Dead
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Hvis du har købt yret i eplehuset og det også er sem der ombyttede laderen sidste gang er det en sag meklem dem og dig, længre er den ikke

Computeren er købt i Humac, men ombytningen af laderen skete i Eplehuset da det er official Apple reseller.

Men jeg mener alligevel det må være en sag mellem Eplehuset og jeg, da det var dem der havde en teknikker på min oplader, og det var dem som byttede om oplader.
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Herre Jemini! Nu får man da slet ikke lyst til at eje flere Apple produkter Dead

Jeg må indrømme at jeg var tosset i går da jeg kom hjem, efter at være blevet afvist af en lidt for smart ekspedient som ikke vidste hvad han talte om.
Men når det så er sagt, så har jeg kun haft gode oplevelser med Apples ombytning. Min iPhone begyndte på et tidspunkt at miste trykføleren i bunden af skærmen. Der gik jeg bare ned til 3 og fik byttet telefonen. De sendte den ind, og lidt efter havde jeg en sprit ny mobil.

Jeg havde faktisk i samme situation problemer med Eplehuset, da jeg havde købt et cover til min iPhone 4 hvid. Men da den hvide er nogle mm tykkere end den sorte, og kunne jeg ikke få coveret af telefonen igen. Så da min iPhone blev sendt til reparation, blev de nødt til at brække lidt af cover op så de kunne få det af.
Jeg gik derefter ned i Eplehuset for at få byttet mit cover, da det tydeligvis ikke var i orden. Der ville de ikke bytte det, netop fordi det var flækket. Der måtte jeg også lige puste mig lidt op, og bede om at tale med deres chef. Efter de, åbenbart magiske ord, så var der intet problem med at få byttet coveret.
Men det var sjovt, at de prøvede at få det til at være min fejl at jeg havde købt et cover til en iPhone 4, som ikke passede fordi den var hvid.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg må indrømme at jeg var tosset i går da jeg kom hjem, efter at være blevet afvist af en lidt for smart ekspedient som ikke vidste hvad han talte om.
Men når det så er sagt, så har jeg kun haft gode oplevelser med Apples ombytning. Min iPhone begyndte på et tidspunkt at miste trykføleren i bunden af skærmen. Der gik jeg bare ned til 3 og fik byttet telefonen. De sendte den ind, og lidt efter havde jeg en sprit ny mobil.

Jeg havde faktisk i samme situation problemer med Eplehuset, da jeg havde købt et cover til min iPhone 4 hvid. Men da den hvide er nogle mm tykkere end den sorte, og kunne jeg ikke få coveret af telefonen igen. Så da min iPhone blev sendt til reparation, blev de nødt til at brække lidt af cover op så de kunne få det af.
Jeg gik derefter ned i Eplehuset for at få byttet mit cover, da det tydeligvis ikke var i orden. Der ville de ikke bytte det, netop fordi det var flækket. Der måtte jeg også lige puste mig lidt op, og bede om at tale med deres chef. Efter de, åbenbart magiske ord, så var der intet problem med at få byttet coveret.
Men det var sjovt, at de prøvede at få det til at være min fejl at jeg havde købt et cover til en iPhone 4, som ikke passede fordi den var hvid.
Det er det jeg mener. Magen til ufleksibilitet skal man lede længe efter. Kundepleje må være en by i - ja Rusland Ouch
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Update:

Jeg var nede igen i dag i Eplehuset for at få byttet min oplader. Der snakkede jeg med en ny ekspedient, og han virkede til at accepterer, at jeg havde 2 års reklamationsret på opladeren.
Han var således nede hos sin teknikker, der konstaterede at fejlen ikke var selvforskyldt og at opladeren derfor bare skulle byttes.
Ekspedienten går der efter ud og ringer til Apple, og vender tilbage til mig. Han fortæller mig så, opladeren skal sendes ind til Apple da min computers reklamationsret er udløbet. Han fortæller dernæst at den skal sendes ind, fordi det en sag mellem Apple og mig, ikke Eplehuset og mig.*

Han printer derefter en seddel ud som jeg skal skrive under. Der står bl.a. at hvis Apple ikke laver opladeren vil de opkræve mig 599 kr. Han fortæller derefter, at de 599 bliver refunderet hvis jeg køber en ny oplader med det samme.
Jeg spørg så ind til hvordan det kan være, at jeg skal skrive under på den seddel hvis deres teknikker har konstateret at det ikke er en selvforskyldt fejl. Jeg fortæller så bag efter, at jeg på servicesedlen gerne vil have skrevet ind, at teknikkeren har vurderet at fejlen ikke var selvforskyldt. Sælgeren forklare der efter at han ikke har skrevet præcist det, og at det ikke betyder noget. Jeg insisterer på at han skal skrive det ind. Lidt modvilligt laver han en ny seddel og skriver det ind.

Så lige pt. er opladeren hos Eplehuset. Jeg  har således også fået en SMS hvori der står, at de venter på reservedele Confused Altså jeg er da glad for hvis de selv laver den, men hvorfor så alt det hulomhaj med at den skal sendes ind til Apple, hvis de alligevel selv laver den? 

*Rent teknisk jura forstår jeg ikke lige den påstand. I mine øjne er sagen om oplader da en sag mellem Eplehuset og jeg, og ikke Apple og jeg. Det var Eplehuset der konstaterede fejlen sidst, og det var Eplehuset det udleverede mig en ny lader. Det lyder i mine øre som kommisionsforhold. Jeg går ikke ud fra, at den ekspedient som tog imod opladeren, og den teknikker der undersøgte min oplader samt den sidste ekspedient som udleverede opladeren gjorde det som en del af noget frivilligt arbejde.
Har jeg misforstået noget, eller er jeg på rette spor?

Hold da op hvor er det provokerende. Det er ikke rimeligt at du bliver gjort til kastebold mellem Apple, Eplehuset og Humac på denne måde. Der er ikke nogen tvivl om at det er den forretning der har solgt dig udstyret der har ansvaret over for dig som kunde. Det er ikke en sag mellem dig og Apple og kan aldrig blive det så længe du har reklamationsret på produktet.
Jeg har selv for nylig været noget lignende igennem hvor jeg var for flink og lod mig overtale til selv at kontakte serviceværkstedet, for at få rapareret en en hunde dyr espressomaskine på garantien. Det endte i rent cirkus, og ballade om hvem der skulle betale.
Læren af det var at man helt fra start skal holde på sin ret og forlange at de ansvarlige skal tage sig af problemet.

MVH
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikodk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 23:54
med informationen om at computeren slet ikke oprindeligt er købt hos Æblehuset, men hos Humac, så ændrer historien sig jo lidt.

Så kan jeg pludselig godt forstå at Æblefolket ikke kan acceptere skaden som deres problem. Æblehuset kan jo sandsynligvis ikke umiddelbart få noget godtgjort fra Apples side. Derimod skal du bringe reklamationen til Humac, som du har handlet hos oprindeligt. Det er dem, der har reklamationsforpligtigelserne over for dig ikke andre.
At Æblehuset så tidligere har hjulpet dig under applegarantien er en anden sag. Husk garanti og reklamationsret er 2 helt forskellige ting.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu