|
Ombytning af strømforsyning - reklamationsret? |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
Steve Jones
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Not funny but true.. Apple HAR problemer med at overholde EU-regler mht. garanti mm: |
||
Jimmbo
Guld medlem Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Update:
Jeg var nede igen i dag i Eplehuset for at få byttet min oplader. Der snakkede jeg med en ny ekspedient, og han virkede til at accepterer, at jeg havde 2 års reklamationsret på opladeren. Han var således nede hos sin teknikker, der konstaterede at fejlen ikke var selvforskyldt og at opladeren derfor bare skulle byttes. Ekspedienten går der efter ud og ringer til Apple, og vender tilbage til mig. Han fortæller mig så, opladeren skal sendes ind til Apple da min computers reklamationsret er udløbet. Han fortæller dernæst at den skal sendes ind, fordi det en sag mellem Apple og mig, ikke Eplehuset og mig.* Han printer derefter en seddel ud som jeg skal skrive under. Der står bl.a. at hvis Apple ikke laver opladeren vil de opkræve mig 599 kr. Han fortæller derefter, at de 599 bliver refunderet hvis jeg køber en ny oplader med det samme. Jeg spørg så ind til hvordan det kan være, at jeg skal skrive under på den seddel hvis deres teknikker har konstateret at det ikke er en selvforskyldt fejl. Jeg fortæller så bag efter, at jeg på servicesedlen gerne vil have skrevet ind, at teknikkeren har vurderet at fejlen ikke var selvforskyldt. Sælgeren forklare der efter at han ikke har skrevet præcist det, og at det ikke betyder noget. Jeg insisterer på at han skal skrive det ind. Lidt modvilligt laver han en ny seddel og skriver det ind. Så lige pt. er opladeren hos Eplehuset. Jeg har således også fået en SMS hvori der står, at de venter på reservedele Altså jeg er da glad for hvis de selv laver den, men hvorfor så alt det hulomhaj med at den skal sendes ind til Apple, hvis de alligevel selv laver den? *Rent teknisk jura forstår jeg ikke lige den påstand. I mine øjne er sagen om oplader da en sag mellem Eplehuset og jeg, og ikke Apple og jeg. Det var Eplehuset der konstaterede fejlen sidst, og det var Eplehuset det udleverede mig en ny lader. Det lyder i mine øre som kommisionsforhold. Jeg går ikke ud fra, at den ekspedient som tog imod opladeren, og den teknikker der undersøgte min oplader samt den sidste ekspedient som udleverede opladeren gjorde det som en del af noget frivilligt arbejde. Har jeg misforstået noget, eller er jeg på rette spor?
|
||
Moerkbak
Super bruger Oprettet: 10-Februar-2010 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 348 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
hvis du har købt og fået ombyttet laderen hos eblehuset har de reklamationsforholdet. Basta
|
||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2346 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sikke en masse bøvl for en sølle lader.
Gad vide hvad det koster i tidsforbrug for at skulle oprette sådan en sag? I stedet kunne man vælge at lange en ny lader over disken. Så kunne man spare en masse kostbar administrationstid og tilmed (og langt vigtigere) få en glad og tilfreds kunde. Konfronterede du ham ikke med det faktum, at reklamationsretten på computeren ikke betød noget når reklamationsretten på laderen ikke var udløbet? |
||
Jimmbo
Guld medlem Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det har jeg også overvejet flere gange. Hvorfor ikke bare stikke mig en ny oplader? De havde fået en glad kunde, i stedet for en som har fået en negativ oplevelse. Det kan ikke koste mange basseøre at få sådan en oplader hjem fra Kina. Jeg prøvede. Men han blev ved med, at det var en sag mellem Apple og jeg. Derfor ville de ikke bytte den, uden at Apple skulle kigge på den selv.
|
||
Hackerjac
Guld medlem Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du har købt yret i eplehuset og det også er sem der ombyttede laderen sidste gang er det en sag meklem dem og dig, længre er den ikke
|
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Herre Jemini! Nu får man da slet ikke lyst til at eje flere Apple produkter
|
||
Jimmbo
Guld medlem Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Computeren er købt i Humac, men ombytningen af laderen skete i Eplehuset da det er official Apple reseller. Men jeg mener alligevel det må være en sag mellem Eplehuset og jeg, da det var dem der havde en teknikker på min oplader, og det var dem som byttede om oplader. |
||
Jimmbo
Guld medlem Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg må indrømme at jeg var tosset i går da jeg kom hjem, efter at være blevet afvist af en lidt for smart ekspedient som ikke vidste hvad han talte om. Men når det så er sagt, så har jeg kun haft gode oplevelser med Apples ombytning. Min iPhone begyndte på et tidspunkt at miste trykføleren i bunden af skærmen. Der gik jeg bare ned til 3 og fik byttet telefonen. De sendte den ind, og lidt efter havde jeg en sprit ny mobil. Jeg havde faktisk i samme situation problemer med Eplehuset, da jeg havde købt et cover til min iPhone 4 hvid. Men da den hvide er nogle mm tykkere end den sorte, og kunne jeg ikke få coveret af telefonen igen. Så da min iPhone blev sendt til reparation, blev de nødt til at brække lidt af cover op så de kunne få det af. Jeg gik derefter ned i Eplehuset for at få byttet mit cover, da det tydeligvis ikke var i orden. Der ville de ikke bytte det, netop fordi det var flækket. Der måtte jeg også lige puste mig lidt op, og bede om at tale med deres chef. Efter de, åbenbart magiske ord, så var der intet problem med at få byttet coveret. Men det var sjovt, at de prøvede at få det til at være min fejl at jeg havde købt et cover til en iPhone 4, som ikke passede fordi den var hvid. |
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hold da op hvor er det provokerende. Det er ikke rimeligt at du bliver gjort til kastebold mellem Apple, Eplehuset og Humac på denne måde. Der er ikke nogen tvivl om at det er den forretning der har solgt dig udstyret der har ansvaret over for dig som kunde. Det er ikke en sag mellem dig og Apple og kan aldrig blive det så længe du har reklamationsret på produktet. Jeg har selv for nylig været noget lignende igennem hvor jeg var for flink og lod mig overtale til selv at kontakte serviceværkstedet, for at få rapareret en en hunde dyr espressomaskine på garantien. Det endte i rent cirkus, og ballade om hvem der skulle betale. Læren af det var at man helt fra start skal holde på sin ret og forlange at de ansvarlige skal tage sig af problemet. MVH
|
||
Nikodk
Guld medlem Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
med informationen om at computeren slet ikke oprindeligt er købt hos Æblehuset, men hos Humac, så ændrer historien sig jo lidt.
Så kan jeg pludselig godt forstå at Æblefolket ikke kan acceptere skaden som deres problem. Æblehuset kan jo sandsynligvis ikke umiddelbart få noget godtgjort fra Apples side. Derimod skal du bringe reklamationen til Humac, som du har handlet hos oprindeligt. Det er dem, der har reklamationsforpligtigelserne over for dig ikke andre. At Æblehuset så tidligere har hjulpet dig under applegarantien er en anden sag. Husk garanti og reklamationsret er 2 helt forskellige ting. |
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |