|
Omkostninger ved køb på Aliexpress? |
Besvar |
Forfatter | ||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10430 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 9 timer 31 minutter siden kl. 11:23 |
|
Jeg skal have købt nogle cykeldele. Dem har jeg fundet billigst på Aliexpress. Varerne afsendes fra Kina. Hvilke omkostninger løber der så på? Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5271 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så normalt ingen Postnord gebyr |
||
Mvh. JørgenT
|
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
De varer jeg agter at bestille er med fri fragt, men hvad med told og moms etc.? Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4696 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Dansk told og moms er lagt på beløbet, når du skal betale. Det er en ordning alle udenlandske butikker laver når butikken har en omsætning til DK af en hvis størrelse.
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5271 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du holder cursor hen over spørgsmålstegn i cirkel foran tekst får du info om import til EU med de nye regler fra 2021. Også kaldet IOSS Invoice (Import One Stop Shop), og invoice er linket til Track&Trace nummer, så Postnord ikke skal lave opkrævning: Redigeret af JørgenT - 7 timer 46 minutter siden kl. 13:08 |
||
Mvh. JørgenT
|
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg handler en del hos Aliexpress og jeg får aldig extra omkostninger på.
|
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Online Point: 1658 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det har jeg også tænkt på. Der er virkelig mange cykel-dimser, værktøj, lygter, reservedele mv. på Aliex, Temu osv. Har aldrig prøvet at handle der af samme årsag og fordi meget af det er SÅ billigt at man får fonemmelsen af at det MÅ være svindel. Spørgsmålet er så om den virkelige svindel er, at betale 5-10x for de samme varer i en dansk webshop .. Tror bare jeg prøver at købe for et par hundrede og ser hvad der dukker op. Kender mange der har handlet de steder, med varienrende success dog.
|
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
[QUOTE=JørgenT]Et eksempel, lige under Total US $8.99 står der #Includes VAT" = dansk moms, så alt er inkluderet.
/QUOTE] Det er muligt at VAT i dette tilfælde er lig med dansk moms, men normalt betyder det blot den lokale moms for salgslandet, som jo ikke nødvendigvis er den samme sats som i Danmark. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
moremusic
Guld medlem Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 578 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Menneskelige og miljømæssige. Men hey - bare det er billigt.
|
||
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1402 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja så heller købe de samme varer fra en dansk butik, blot 4-5 gange dyrere
|
||
Mvh Jesper
|
||
moremusic
Guld medlem Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 578 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tja, En vare købt i en dansk webshop skal leve op til dansk lovgivning, herunder miljøkrav og sikkerhedskrav. Det er AliExpress ligeglade med. De fleste gode danske webshops lægger et stykke arbejde i at undersøge leverandørens generelle forhold. Det er aliexpress ligeglad med. Danske virksomheder har typisk også danske ansatte. Det har AliExpress ikke. Danske virksomheder betaler som regel selskabsskat. Det gør AliExpress ikke. Men hey - bare det er billigt, så er det jo ligemeget at andre betaler prisen.
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |