|
Ondt i hoved af fladskærm |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
SuperBilleN ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2006 Sted: Galten, Danmark Status: Offline Point: 553 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv og slå Pixel plus hd Fra, Tror det er dette. Det skaber et hurtigere billede, ved at indsætte flere frames.
Som man har set det i Hobitten i biografen. Der var også mange som blev dårlige af dette, og kastede op. Led efter indstillingen og prøv og slå det fra. Håber det hjælper |
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
Har allerede slået det fra, samt alle undermenuer og funktioner.
Tak for hjælpen indtil videre. Må se om det fortsætter ellers må det retur eller jeg til øjenkontrol... Mvh Emil
|
|
![]() |
|
sd2100 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2008 Status: Offline Point: 309 |
![]() Redigeret af sd2100 - 31-Januar-2013 kl. 07:16 |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
når du sidder i din tv stol kigger du så lige ind i skærmen
mange monter skærmen for højt så man skal sidde med bøjet nakke
hvad er afstanden fra tv til din stol
|
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
Skærmen hænger så der er en meter fra gulv til midt skærm, hvilket svarer til hovedhøjde ca.
Sidder afhængig af sofa 3,5 til 4,5 meter fra skærm. Emil
|
|
![]() |
|
Så er tv´et begyndt med at flimre/pixellere så det ryger retur imorgen. Sgu ellers 5 gode dage med det tv og hovedpine
![]() Nu er næste del så hva jeg så gør. Var forbi Expert idag og kigge på et Panasonic TX-P50XT50y som gjorde det væsentligt bedre, men kan se det kun er HD Ready hvor den lidt dyrere model ST50y har full hd samt højere HZ samt bedre panel. Spørgsmålet er så om de små 2k det koster mere er det værd?? Håber der er nogen der har gode indspark ang. XT vs. ST. Mvh Emil
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Har du overvejet denne model :
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6691 |
Og jeg sidder 2 m fra et full hd. Når du sidder 3-4 m fra tv'et er et HDready måske godt nok. Dvs. du kan ikke se forskel på 3-4 m afstand. Redigeret af Brixen - 01-Februar-2013 kl. 22:34 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Ja overvejede UT´eren men den var udsolgt og ST´eren blev fravalg pga det meget meget Specielle plastic design i rammen, så det blev en XT´er i 50 tommer.
Philips røg retur sammen med hovedpinen der nu er forsvundet, så alt i alt går det skide godt med plasma. Billedet er også væsentligt bedre/naturtro. Men men men, sidder og ser min første dvd her til aften. Normal dvd på en 500 kr Sony afspiller med scart til tv. Billedet virker pløret/svømmende som om der er et ekstra lag på. Hva kan grunden være til det? Mvh Emil Redigeret af Denraretiger - 02-Februar-2013 kl. 21:47 |
|
![]() |
|
ubeslutsom ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2012 Status: Offline Point: 163 |
Scart og fladskærme er en dårlig kombination. Og da især når skærmen også er en del større end du er vant til. Min Sony harddiskoptager er heller ikke værd at bruge mere efter jeg fik fladskærm. Billedkvaliteten på optagelserne er simpelthen for ringe, og den er endda tilsluttet tv'et med HDMI. Fladskærme er noget mere krævende. Sport i SD ligner noget, der er løgn. Ellers kan det være du ikke har fået slået IFC fra (eller brug evt minimum, hvis i synes ansigter får underlige "striber" (DFC)). Jeg troede, jeg havde kopieret mine indstillinger til alle indgange, men på HDMI3 som Sony optageren var tilsluttet, havde jeg altså ikke fået ændret dem, så det så også slemt ud første gang, jeg så DVD.
Ja plasmabilledet er noget mere naturligt og behageligt. Desværre var der for store problemer med langvarig retention på mit, så jeg endte med at bytte til et LED istedet. Men jeg håber, du har mere held med det, end jeg havde.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6691 |
Flatpanels har nu en artikel om hovedpine og LED:
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |