recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - One Plus Nord eller Motorola Edge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

One Plus Nord eller Motorola Edge?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: One Plus Nord eller Motorola Edge?
    Sendt: 09-September-2020 kl. 15:42
Jeg er lidt på den, for jeg har meget lidt forstand på mobil telefoner. Jeg skal dog ud og købe en ny en af slagsen, for den gamle driller.

Jeg har faktisk allerede bestilt en One Plus Nord, men den ankommer først på lager ved måneds skiftet.

Jeg er dog faldet over Motorola Edge. De ser i specifikationerne ret ens ud, og prisen omtrent den samme. Jeg hører ikke til dem der køber en mobil telefon via et teleselskab - så skal det dæleme være et godt tilbud. Mit forbrug af mobil telefon er begrænset:

Tale, en SMS, MMS i ny og næ, går lidt på nettet, og hører også fra tid til anden lidt musik. Spiller gør jeg ikke. Tager også et billede ind i mellem.

Begge er 5G, selvom jeg næppe bliver den store forbruger af dette, men når det nu findes, så......

Nogen der vil hjælpe mig?Tongue


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 16:01
man kan fyre lange taler af - men i virkeligheden er det bedste nok du bare gå en tur i bilka/telebutik og tjekker om de har den liggende. - Så kan du se om edge er noget for dig. - Da jeg er i den anden andedam, så vil jeg ikke prædike android producenter, især ikke når dine krav er så "enkle" :-) - men uanset hvad får du nok en ganske fremragende telefon uanset hvad.

Redigeret af claus_jac - 09-September-2020 kl. 16:02
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

man kan fyre lange taler af - men i virkeligheden er det bedste nok du bare gå en tur i bilka/telebutik og tjekker om de har den liggende. - Så kan du se om edge er noget for dig. - Da jeg er i den anden andedam, så vil jeg ikke prædike android producenter, især ikke når dine krav er så "enkle" :-) - men uanset hvad får du nok en ganske fremragende telefon uanset hvad.

Sikkert en god idé med selvsyn - tak.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 16:30
Hother,

No-nonsens og let at finde ud af mobiltelefon der ikke ruinerer dig = iPhone SE



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hother,

No-nonsens og let at finde ud af mobiltelefon der ikke ruinerer dig = iPhone SE



Klaus
Jamen den vil jeg da kigge på - også. Mange tak.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 20:08
Er der ingen af jer der ejer en af de nævnte mobil (One Plus Nord eller Mororolaen),  telefoner og kan fortælle mig hvad I synes om den?
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 20:22
Nord er jo først lige udkommet. Den er knap en måned gammel eller sådan noget, så du skal nok ikke forvente alt for mange. Motorola lever et meget "stille" liv i DK.

Det kan jo være fuldkommen irrelevant hvad vi synes om den. Hvis du bare vil høre om specs og have anmeldelser, så se MKBHD's, Dave Lee's anmeldelser af den på Youtube. Det du mærker mest vil jo være de 2 forskellige brugerflade implementeringer.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Nord er jo først lige udkommet. Den er knap en måned gammel eller sådan noget, så du skal nok ikke forvente alt for mange. Motorola lever et meget "stille" liv i DK.

Det kan jo være fuldkommen irrelevant hvad vi synes om den. Hvis du bare vil høre om specs og have anmeldelser, så se MKBHD's, Dave Lee's anmeldelser af den på Youtube. Det du mærker mest vil jo være de 2 forskellige brugerflade implementeringer.
Det er korrekt, at begge telefoner er ret nye, og dermed er måske ikke så mange af dem ude i "det virkelige liv".

Nej, jeg kan faktisk godt lide at høre hvad en bruger synes om deres ting. Ofte synes jeg at en brugers opfattelse kan lige så god - eller bedre, som hvad en mere eller mindre professionel tester mener. Ofte har de professionelle deres helt egne hurdler om et eller andet, og som så ikke giver et nuanceret billede. Og igen, jeg går ikke så meget op i specifikationer, selvom det ofte er et godt udgangspunkt for en begynde sammenligning.

Nå, jeg finder nok ud af hvad jeg skal, og gerne som du var inde på, ud og få dem i hånden.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Er der ingen af jer der ejer en af de nævnte mobil (One Plus Nord eller Mororolaen),  telefoner og kan fortælle mig hvad I synes om den?

Har prøvet begge gennem arbejde, og kameraet på One plus er marginalt bedre, alt andet vil jeg mene er bedre på motorolaen, skærm, batteri, byggekvalitet og lyd.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Er der ingen af jer der ejer en af de nævnte mobil (One Plus Nord eller Mororolaen),  telefoner og kan fortælle mig hvad I synes om den?

Har prøvet begge gennem arbejde, og kameraet på One plus er marginalt bedre, alt andet vil jeg mene er bedre på motorolaen, skærm, batteri, byggekvalitet og lyd.
Mange tak for et rigtigt godt input.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 23:18
jeg tror for dig med det behov du beskriver nok i lige så høj grad skal se hvilket styresystem du finder dig bedst hjemme i. Det er mest fordi jeg vil næste påstå st de fleste telefoner på markedet i dag kan opfylde dine behov til UG. Så det er lidt det der “Feel” som nok vil være afgørende for en som dig.

Mange siger vælg imellem apple og Android, men der er også forskellige varianser af Android, da nogle producenter laver egne versioner/tilpassede.

Det bedste er nok at drøne ned i en butik og få en fornemmelse af de enkelte telefoner. Så må du se om du kan holde sælgeren væk med alle deres “du skal da have denne super duper uber model”

Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2020 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

jeg tror for dig med det behov du beskriver nok i lige så høj grad skal se hvilket styresystem du finder dig bedst hjemme i. Det er mest fordi jeg vil næste påstå st de fleste telefoner på markedet i dag kan opfylde dine behov til UG. Så det er lidt det der “Feel” som nok vil være afgørende for en som dig.

Mange siger vælg imellem apple og Android, men der er også forskellige varianser af Android, da nogle producenter laver egne versioner/tilpassede.

Det bedste er nok at drøne ned i en butik og få en fornemmelse af de enkelte telefoner. Så må du se om du kan holde sælgeren væk med alle deres “du skal da have denne super duper uber model”

Det kan du have ret i omkring feel. Tak skal du have for svar, 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu