recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - One Plus Nord eller Motorola Edge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

One Plus Nord eller Motorola Edge?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2020 kl. 09:31
Ny skyder jeg lige et forslag ind fra højre. Hvad med en Xiaomi Mi 10 Lite 5G? Den har meget de samme specifikationer som en OnePlus Nord, men er noget billigere *og* kan købes nu.

https://www.proshop.dk/Mobil/Xiaomi-Mi-10-Lite-5G-128GB-Cosmic-Grey/2862681

Det er i al fald den mobil jeg selv ville kigge på, hvis jeg skulle have en lige nu.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2020 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Ny skyder jeg lige et forslag ind fra højre. Hvad med en Xiaomi Mi 10 Lite 5G? Den har meget de samme specifikationer som en OnePlus Nord, men er noget billigere *og* kan købes nu.

https://www.proshop.dk/Mobil/Xiaomi-Mi-10-Lite-5G-128GB-Cosmic-Grey/2862681

Det er i al fald den mobil jeg selv ville kigge på, hvis jeg skulle have en lige nu.
Det er faktisk et fint indspark. Jeg har set den, men jeg kender slet ikke "Mærket", så jeg har ikke hæftet mig så meget ved den.

Tak skal du have.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2020 kl. 12:38
Xiaomi betegnes ofte som Kinas "Apple". Indtil fornyligt kunne man kun få deres telefoner via parallelimport, men nu sælges mange af dem helt officielt i Europa. Du får altså ikke nogen mærkelig "Kina-version".

Faktisk var det Xiaomi, der sparkede den aktuelle trend med randløse telefoner i gang med deres Mi Mix tilbage i 2016. Stadig en superflot telefon og i lækre materialer.
https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_mix-8400.php
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2020 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Xiaomi betegnes ofte som Kinas "Apple". Indtil fornyligt kunne man kun få deres telefoner via parallelimport, men nu sælges mange af dem helt officielt i Europa. Du får altså ikke nogen mærkelig "Kina-version".

Faktisk var det Xiaomi, der sparkede den aktuelle trend med randløse telefoner i gang med deres Mi Mix tilbage i 2016. Stadig en superflot telefon og i lækre materialer.
https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_mix-8400.php

Mange tak for indspark
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2020 kl. 16:01
Lol Marc "kina's apple" - det navn fik de desværre udelukkende fordi de rent faktisk startede ud med at lave rene kopier af Apple telefoner  selv med kopiering af UX på trods af at det var android. I popup shops på små og snuskede steder. Forfalskede alt hvad de overhovedet kunne af salgsmaterialet fra apple, incl indpakning. 
MEN i dag er de reelt der hvor Huawei var for nogle år siden. up and coming i android verdenen, og absolut en stor spiller på især det kinesiske marked. (og dermed er de også automatisk store globalt :-) )
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2020 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Ny skyder jeg lige et forslag ind fra højre. Hvad med en Xiaomi Mi 10 Lite 5G? Den har meget de samme specifikationer som en OnePlus Nord, men er noget billigere *og* kan købes nu.

https://www.proshop.dk/Mobil/Xiaomi-Mi-10-Lite-5G-128GB-Cosmic-Grey/2862681

Det er i al fald den mobil jeg selv ville kigge på, hvis jeg skulle have en lige nu.
Det er faktisk et fint indspark. Jeg har set den, men jeg kender slet ikke "Mærket", så jeg har ikke hæftet mig så meget ved den.

Tak skal du have.
Xiaomi laver også fantastiske robotstøvsugere.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2020 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Ny skyder jeg lige et forslag ind fra højre. Hvad med en Xiaomi Mi 10 Lite 5G? Den har meget de samme specifikationer som en OnePlus Nord, men er noget billigere *og* kan købes nu.

https://www.proshop.dk/Mobil/Xiaomi-Mi-10-Lite-5G-128GB-Cosmic-Grey/2862681

Det er i al fald den mobil jeg selv ville kigge på, hvis jeg skulle have en lige nu.
Det er faktisk et fint indspark. Jeg har set den, men jeg kender slet ikke "Mærket", så jeg har ikke hæftet mig så meget ved den.

Tak skal du have.
Xiaomi laver også fantastiske robotstøvsugere.

Altid godt at vide.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2020 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Lol Marc "kina's apple" - det navn fik de desværre udelukkende fordi de rent faktisk startede ud med at lave rene kopier af Apple telefoner  selv med kopiering af UX på trods af at det var android. I popup shops på små og snuskede steder. Forfalskede alt hvad de overhovedet kunne af salgsmaterialet fra apple, incl indpakning. 
MEN i dag er de reelt der hvor Huawei var for nogle år siden. up and coming i android verdenen, og absolut en stor spiller på især det kinesiske marked. (og dermed er de også automatisk store globalt :-) )

Må erkende, at jeg aldrig før har hørt din variant, Claus, selv om jeg ikke vil afvise at det passer. En hurtig googling giver da heller ikke belæg for dette. Måske det tætteste jeg er kommet er Xiaomi's Wikipedia side, hvor der skrives, at Xiaomis chef er/var ret betaget af Steve Jobs og forsøgte at kopiere hans stil -- forstå det hvem vil.

Tror heller ikke, at man kan kalde Xiaomi for at værende "up and coming" i og med, at de er verdens 4. største producent af smart phones. De er også en del mere globale end du måske tror, idet mere end 40% af deres indtjening stammer fra salg uden for Kina.

Anyway, nu vil jeg ikke afspore tråden mere end allerede er sket. Jeg kom med et legitimt forslag og står ved, at jeg selv ville gå efter en Xiaomi mobil, hvis det var aktuelt, og det er sådan set det eneste Hother bør tage med sig hvad mine indlæg angår. Smile
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2020 kl. 11:48
Jeg har sat købet af en ny mobil telefon lidt i bero. Så må jeg leve lidt endnu med nykkerne med min nuværende mobil telefon.

Mange tak for alle jeres input.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
ErikUkendt1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ErikUkendt1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2020 kl. 18:48
Jeg har haft en One Plus Nord med 256 GB, fra straks den udkom i starten af August. Det har været en sand  fornøjelse at tage den i brug, samt at få den tilpasset efter mine behov. 

Batteri forbruget er meget lavt . Der er ca 45-50% batteri tilbage efter et døgn. Med opladeren, som One Plus kalder Warp, tager det ca. 18-25 minutter at lade den op fra 45-50% niveau til over 90% opladning. 

Fingeraftryks låsen er hurtig.

Skærmen står rigtig flot.

Når man browser på nettet, kører det hele glat og meget hurtigt.

Alt kører bare hurtigt.

De rigtig mange personlige tilpasnings muligheder. 

Den virker fint sammen med min bil, både med håndfri telefon og musik.

- så jeg er rigtig glad for skiftet til den ny telefon, og jeg mangler intet på denne mobil.

Mvh Erik
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2020 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af ErikUkendt1 ErikUkendt1 skrev:

Jeg har haft en One Plus Nord med 256 GB, fra straks den udkom i starten af August. Det har været en sand  fornøjelse at tage den i brug, samt at få den tilpasset efter mine behov. 

Batteri forbruget er meget lavt . Der er ca 45-50% batteri tilbage efter et døgn. Med opladeren, som One Plus kalder Warp, tager det ca. 18-25 minutter at lade den op fra 45-50% niveau til over 90% opladning. 

Fingeraftryks låsen er hurtig.

Skærmen står rigtig flot.

Når man browser på nettet, kører det hele glat og meget hurtigt.

Alt kører bare hurtigt.

De rigtig mange personlige tilpasnings muligheder. 

Den virker fint sammen med min bil, både med håndfri telefon og musik.

- så jeg er rigtig glad for skiftet til den ny telefon, og jeg mangler intet på denne mobil.


Og jeg siger mange tak for dit fine input.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 20:18
Nå, men købet af en ny mobil telefon er altså ikke stillet mere i bero, end at jeg netop har bestilt en One Plus Nord hos Proshop.

Der skete det, at jeg mødte en tidligere kollega henne på torvet, og han havde den nævnte mobil telefon. Den fik jeg så lov til at øve mig på, og var jeg lidt imponeret over hurtighed, skærm og hans fotos. Omkring fotos, her vil de vigtige af slagsen alligevel blive "Skudt" med mit Lumix 4K kamera.

Om man så kan få en der er bedre i samme prisklasse,det finder jeg ikke ud af - og det afhænger sikkert af dem man spørger. Jeg skal såmænd nok blive godt tilfreds.


Redigeret af Hother - 16-September-2020 kl. 20:19
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu