recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo 905 hdmi problem?m/Denon 3930
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo 905 hdmi problem?m/Denon 3930

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 12:58

Da jeg havde Denon 3930 kom den også op gennem Onkyo recieveren og videre til mit Pioneer tv. Jeg benyttede selvfølgelig pass through, da Denon 3930 har en bedre videochip. Men du sparer jo et kabel for hvis du putter HDMI kablet fra 3930 op i dit tv får du kun alm. stereolyd ( såfremt du overhovedet har højtalere i dit tv ), så er du nødt til at benytte et coax kabel til din reciever for at få digital lyd.

Eller har jeg misforstået noget ???

Mvh

Michael/MF1971

Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Iøvrigt, så er der ikke noget der hedder HDMI 1.3 kabler. Man kan godt specificerer dem, men alle normale kabler virker.

Et kabel til 300 kroner er lige så godt som et til 1200, så længe kablet er ordentligt lavet og er i en fornuftig længde.

Der er noget i vejen i kæden. Det kan være både afspiller og receiver.

Nu er der jo så forslået at opdatere receiveren. Hvis du ikke har den nyeste software, så giv lige din forhandler et ring og få det ordnet den vej. Der er ofte folk der selv forsøger at gøre dette og kager det, så ryger garantien !

Og så lige for at slå det fast. HD KAN ikke overføres i andet end HDMI kabel uanset hvilken afspiller man har.

Synes da ellers det er sagt 1000 gange herinde at du godt kan overføre HD lyd via analoge 7.1 udgange



Hvis afspilleren kan decode signalet, kan LPCM sendes i et analog 5.1 eller 7.1 kabel. Ligeledes kan component videokabler vise helt op til 1080i  (f.eks. Xbox 360). Mener også man kan snige 1080p ud af component i sjældne tilfælde...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 13:10
Nu har vi så prøvet med en playstation 3 og der var ingen problemer med lyden. den kunne godt "samarbejde" med onkyo'en, så det burde vel ikke være forstærkeren..! det var også sammensat med hdmi kabel hele vejen´igennem...


Til top
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Oprindeligt skrevet af detoch detoch skrev:

Det er forbundet med hdmi kabel fra denon 3930 til onkyo 905 og hdmi til pio 508.

Vi har billede og vi har lyd.. engang imellem..! Billede var der hele tiden, men lyden forsvandt engang imellem 1-2 sekunder og kom så igen.. ganske belastende...

Bare for nysgerrighedens skyld, hvorfor sender du billedesignalet fra DVD3930 til A/V receiveren inden tv'et?

Billedesignalet fra en Denon DVD3930 har da absolut intet som helst at gøre i en A/V receiver overhovedet, pass though eller ej .

Det var mest for ikke at have så mange kabler..! og så troede jeg at det ville give det bedste resltat.



Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af detoch detoch skrev:

Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Oprindeligt skrevet af detoch detoch skrev:

Det er forbundet med hdmi kabel fra denon 3930 til onkyo 905 og hdmi til pio 508.

Vi har billede og vi har lyd.. engang imellem..! Billede var der hele tiden, men lyden forsvandt engang imellem 1-2 sekunder og kom så igen.. ganske belastende...

Bare for nysgerrighedens skyld, hvorfor sender du billedesignalet fra DVD3930 til A/V receiveren inden tv'et?

Billedesignalet fra en Denon DVD3930 har da absolut intet som helst at gøre i en A/V receiver overhovedet, pass though eller ej .

Det var mest for ikke at have så mange kabler..! og så troede jeg at det ville give det bedste resltat.



Jeg ville vælge det samme som Gerdes, det giver klart det bedste resultat...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af MF1971 MF1971 skrev:

Da jeg havde Denon 3930 kom den også op gennem Onkyo recieveren og videre til mit Pioneer tv. Jeg benyttede selvfølgelig pass through, da Denon 3930 har en bedre videochip. Men du sparer jo et kabel for hvis du putter HDMI kablet fra 3930 op i dit tv får du kun alm. stereolyd ( såfremt du overhovedet har højtalere i dit tv ), så er du nødt til at benytte et coax kabel til din reciever for at få digital lyd.

Eller har jeg misforstået noget ???

Du har som sådan ikke misforstået noget. Som du selv er inde på er videodelen bedre i DVD3930 end i A/V receiveren. Da billedesignalet ikke bliver forbedret, i bedste fald er det uændret i A/V receiveren, bør man for at optimere signalvejen i sit anlæg undlade at sløjfe signaler et sted hen, hvor det intet har at gøre.

 

Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Iøvrigt, så er der ikke noget der hedder HDMI 1.3 kabler. Man kan godt specificerer dem, men alle normale kabler virker.

Et kabel til 300 kroner er lige så godt som et til 1200, så længe kablet er ordentligt lavet og er i en fornuftig længde.

Der er noget i vejen i kæden. Det kan være både afspiller og receiver.

Nu er der jo så forslået at opdatere receiveren. Hvis du ikke har den nyeste software, så giv lige din forhandler et ring og få det ordnet den vej. Der er ofte folk der selv forsøger at gøre dette og kager det, så ryger garantien !

Og så lige for at slå det fast. HD KAN ikke overføres i andet end HDMI kabel uanset hvilken afspiller man har.

Det er meget fedt du siger, der ikke er noget der hedder 1.3 hdmi, det er købt i hfk og der sagde sælgeren nemlig, at jeg skulle have sådan et..! Så forvirringen er total... at den"gamle" standard ikke ville virke.

 



Til top
detoch Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Oprindeligt skrevet af MF1971 MF1971 skrev:

Da jeg havde Denon 3930 kom den også op gennem Onkyo recieveren og videre til mit Pioneer tv. Jeg benyttede selvfølgelig pass through, da Denon 3930 har en bedre videochip. Men du sparer jo et kabel for hvis du putter HDMI kablet fra 3930 op i dit tv får du kun alm. stereolyd ( såfremt du overhovedet har højtalere i dit tv ), så er du nødt til at benytte et coax kabel til din reciever for at få digital lyd.

Eller har jeg misforstået noget ???

Du har som sådan ikke misforstået noget. Som du selv er inde på er videodelen bedre i DVD3930 end i A/V receiveren. Da billedesignalet ikke bliver forbedret, i bedste fald er det uændret i A/V receiveren, bør man for at optimere signalvejen i sit anlæg undlade at sløjfe signaler et sted hen, hvor det intet har at gøre.

 

Nu er det også lavet om hos mig.. af åbenlyse grunde..



Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 14:04

Ok, nu har jeg så "efterfølgeren" til DVD3930, nemlig 3800BD, den er koblet til Pioneer LX81 via HDMI også videre op i tvèt også via HDMI. Men hvis jeg kører den udenon recieveren og kun op i tvèt, hvordan får jeg så HD lyd ???

For som alle vist er enige om kan man ikke få HD lyd ud via et coax kabel...

Mvh

Michael/MF1971

Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af MF1971 MF1971 skrev:

Ok, nu har jeg så "efterfølgeren" til DVD3930, nemlig 3800BD, den er koblet til Pioneer LX81 via HDMI også videre op i tvèt også via HDMI. Men hvis jeg kører den udenon recieveren og kun op i tvèt, hvordan får jeg så HD lyd ???

For som alle vist er enige om kan man ikke få HD lyd ud via et coax kabel...

I så fald skal du køre HD lyden via 5.1/7.1 analog out fra DVD3800BD.

Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af MF1971 MF1971 skrev:

Ok, nu har jeg så "efterfølgeren" til DVD3930, nemlig 3800BD, den er koblet til Pioneer LX81 via HDMI også videre op i tvèt også via HDMI. Men hvis jeg kører den udenon recieveren og kun op i tvèt, hvordan får jeg så HD lyd ???

For som alle vist er enige om kan man ikke få HD lyd ud via et coax kabel...

Mvh

Michael/MF1971

En BD afspiller skal ikke "uden om". Den skal tilsluttes recieveren med HDMI, og herfra videre til TV med HDMI. Enkelt og ligetil

Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2009 kl. 19:28

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

En BD afspiller skal ikke "uden om". Den skal tilsluttes recieveren med HDMI, og herfra videre til TV med HDMI. Enkelt og ligetil

Hvorfor vil du køre et perfekt 1080P/24fps signal igennem A/V receiveren?

Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu